Vakar Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje pasirašytos dvi trišalės sutartys, kuriomis nuo naujų metų bus pagerintos pagalbos linijų vaikams ir suaugusiems sąlygos.
Šias sutartis pasirašė Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktorius Aivydas Keršulis, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktorė Odeta Tarvydienė ir Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos prezidentas Paulius Skruibis.
Iki šiol dėl vaikų patiriamų problemų buvo galima skambinti į dvi pagalbos linijas, tad tai įnešdavo painiavos, žmogus pats turėjo atsirinkti, ko tiksliai jam reikia – psichologo ar, pvz., teisininko konsultacijos. Dabar numeris bus vienas, 11 61 11, o pagalba teikiama dviem lygiais, priklausomai nuo to, kokios jos reikia.
Nuo 2011 m. pirminę psichologinę, emocinę pagalbą, kaip ir anksčiau, teiks ilgus metus veikusios „Vaikų linijos“ (8-800 11111) savanoriai konsultantai, puikiai žinantys kaip bendrauti su skambinančiais vaikais. Jei reikės, skambinusieji bus nukreipiami į antrinės pagalbos specialistus, kurie inicijuos tolesnę pagalbą, prireikus, kreipsis į socialines paslaugas teikiančias organizacijas ar įstaigas, galės palaikyti ryšį problemos sprendimo laikotarpiu. Pastarąją pagalbą teiks Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyboje 2009 m. įkurtos „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantai, kuriuos ir iki šiol galima buvo pasiekti numeriu 11 61 11. Jos skambučius priima socialiniai darbuotojai, psichologai, teisininkai.
Toks bendradarbiavimas padės efektyviau spręsti problemas dėl vaikų nepriežiūros, smurto atvejų: operatyviai perdavus informaciją atitinkamoms vietos tarnyboms, galima bus laiku užkirsti kelią nelaimei. Tačiau anonimiškumo principas išlieka, ir antrinei pagalbos tarnybai skambutis bus perduodamas tik sutikus paskambinusiam žmogui.
„Labai džiaugiuosi, kad šios ilgai lauktos sutartys pasirašytos“, – sakė Socialinės apsaugos ir darbo ministras Donatas Jankauskas. „Valstybinio ir nevyriausybinio sektoriaus bendradarbiavimas padės geriau suteikti pagalbą vaikams. Kad ir kokie sunkumai, kliūtys iškiltų, ieškant geriausių sprendimų, turime prisiminti, vardan ko visa tai darome, ir kad kompromisus privalome rasti.“
Telefonu 11 61 11 galės skambinti ne vien vaikai, bet ir suaugę, kurie nori papasakoti apie vaikų, jų pačių ar pažįstamų, patiriamas problemas, įtariamą prievartą ir pan.
Vidutiniškai per 2010 m. ketvirtį Pagalbos vaikams linija sulaukdavo po 14 000 skambučių, daugiausia jų būdavo dėl santykių su šeimos nariais ir bendraamžiais (tuo pačiu ir dėl patiriamos fizinės bei emocinės prievartos), patyčių (mokykloje ir šeimos rate), dėl apskritai patiriamų sunkumų mokykloje. „Vaikų linija“ per pirmąjį 2010 m. pusmetį atsiliepė į beveik 44 000 vaikų ir paauglių skambučių, kur taip pat buvo aptariamos sunkumų su bendraamžiais temos, patiriamų patyčių, prievartos, sunkumų mokykloje.
Taip pat pasirašyta sutartis dėl psichologinės pagalbos suaugusiems „Vilties linija“, į kurią nuo 2011 m. pradžios bus galima prisiskambinti nauju telefonu numeriu 11 61 23. Šiuo numeriu psichologinė pagalba suaugusiems yra prieinama ir kitose Europos Sąjungos šalyse. „Vilties linija“ naudosis Pagalbos vaikams linijos skambučių centro techninėmis paslaugomis: geresniu skambučių srautų valdymu, automatizuotu ataskaitų kūrimu ir t.t.
LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacija