Paskelbtas Panemunės tilto darbų pirkimo konkurso nugalėtojas
(c) Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Kauno miesto savivaldybės Viešųjų pirkimų komisija baigė nagrinėti tilto tarp A. Juozapavičiaus pr. ir Tilto g. statybos darbų pirkimo atviram konkursui pateiktus dalyvių pasiūlymus.

Vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymu, konkurso dokumentais, techniniu tilto projektu, ekspertų bei specialistų pastabomis, dalyvių pateiktais paaiškinimais ir atsakymais į pasiūlymų sąmatose esančius neaiškumus, komisija konkurso laimėtoju nutarė pripažinti AB „Kauno tiltai“.

Sutartis su rangovu bus pasirašyta tik tuomet, kai baigsis procedūrų apskundimui skirtas laikas ir Viešųjų pirkimų tarnyba atliks pirkimo procedūrų įvertinimą.

AB „Latvijas Tilti“ pasiūlymo neatitikimą konkurso reikalavimams nulėmė faktas, kad bendrovė nepatvirtino apsisprendimo pilnai įvykdyti projekte numatytus darbus už pasiūlyme nurodytą kainą. Ši aplinkybė nėra vienintelė, nulėmusi tokį sprendimą.

„Pasiūlymo analizės metu sąmatose nustatyta visa eilė neatitikimų, dėl kurių pasiūlymas negali būti laikomas atitinkančiu konkurso sąlygų reikalavimus. Kai kurie jų, kaip, pavyzdžiui, ketinimai keisti techninio projekto sprendinius, sudaro galimybę atsirasti papildomiems darbams ir keisti sutarties kainą.

Netinkamo pasiūlymo pripažinimas tinkamu yra draudžiamas Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų. Toks įstatymo pažeidimas praktiškai likviduotų galimybę gauti reikiamą finansavimą tiek iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tiek ir iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Transporto investicijų direkcijos bei Lietuvos automobilių kelių direkcijos ar kitų šaltinių“, – teigė Kauno miesto savivaldybės Viešųjų pirkimų ir koncesijų skyriaus Raimondas Mačikėnas.

Nagrinėjant pateiktas darbų sąmatas, paaiškėjo pasiūlymų kainų skirtumo priežastys. Šalia kitų faktorių, pavyzdžiui, neįskaičiuotų medžiagų kainų, neįskaičiuotų turimos technikos ir mechanizmų panaudojimo kainų, galima pastebėti ir neįtikėtinai mažas išlaidas, numatytas darbo projekto rengimui ir kitoms inžinerinėms paslaugoms.

Įvertinus šias aplinkybes, tikimybė, jog šių inžinerinių paslaugų apmokėjimui rangovas vėliau prašytų papildomo finansavimo, yra didelė.

„Šios sąnaudos pasiūlyme siekia tik 1/10 numatytųjų techniniame projekte. Statinio ir dinaminių bandymų pabaigus tilto statybą kaina siekia tik 1/3 projekte numatytos kainos. Apibendrinus šias ir visas kitas aplinkybes buvo priimtas jau minėtas sprendimas. Bet kuri perkančioji organizacija gali rinktis tik tą pasiūlymą, kuris pilnai atitinka jos paskelbto konkurso sąlygas“, – pabrėžė R. Mačikėnas.

Viešųjų pirkimų įstatymas perkančią organizaciją įpareigoja laikytis konfidencialumo nuostatų, tad detalesnės informacijos, kuri laikoma komercine paslaptimi, savivaldybė atskleisti negali. Tai būtų įmanoma tik gavus konkurso dalyvių sutikimą.

„Avarinės būklės Panemunės tiltas šiuo metu yra opiausia Kauno miesto ūkio problema. Tad sprendimas, kam patikėti šį itin svarbų projektą, buvo priimtas labai atsakingai, – komentuodamas savivaldybės Viešųjų pirkimų komisijos sprendimą, teigė vicemeras Kęstutis Kriščiūnas. – Mes turime visą eilę pavyzdžių, kuomet formalūs, tačiau nepasverti sprendimai sukelia gausybę nepatogumų ir finansinių problemų užsakovams ir visuomenei.

„Girstučio“ rūmų sportinės dalies rekonstrukcijos, Ąžuolyno parko takų tiesimo pavyzdžiai Kaune bei UAB „Klaipėdos keliai“ laimėtų, tačiau taip ir neįgyvendintų projektų pavyzdžiai rodo, jog rangovus reikia pasirinkti labai atsakingai ir jų galimybes būtina įvertinti objektyviai.“

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: