Ganėtinai jaunas socialinis tinklapis, į rinką paleistas tik 2010 metais, bet šiandien galintis pasigirti lygiuojamas kartu su tokiais socialinės medijos gigantais kaip „Facebook‟, „Instagram‟ ir „YouTube“. „Pinterest‟ truputį skiriasi nuo to kaip dažniausiai suvokiamas socialinis tinklalapis – tačiau ar šis skirtumas išties išskirtinis?

Kaip veikia „Pinterest‟?

Tai virtuali lenta (angl. board), kurioje siūloma prisegti (angl. pin) patikusias nuotraukas ar video filmukus, kuriuos vartotojai randa naršydami internete. Kaip sakoma „unikalumas paprastume‟ – kai tik bet kur internete pamatote pavaikslėlį, kurį norėtumėte prisegti prie savo lentos, galite naudotis „Pin it‟ papildiniu ir pridėti jį prie savo virtualaus profilio „Pinterest‟ svetainėje.  Pasirodo, jog siekiant pritraukti nūdienos interneto vartotoją pakanka gražaus paveikslėlio – remiantis „mediabistro.com‟ pateikiamais statistiniais duomenimis, šio soc. tinklo vartotojų ratas jau sieka daugiau kaip 70 mln. narių, iš kurių didesnioji pusė aktyvūs.

Taigi kuo „Pinterest‟ skiriasi nuo kitų soc. tinklų ir kam iš tikrųjų jis yra skirtas. Paveikslėlis – šio socialinės medijos tinklapio varomoji jėga ir esmė. Galbūt žodžių pertekliaus nebuvimas ir suteikia savito patrauklumo, tačiau tokio soc. tinklo auditoriją galima apibūdinti tik kaip „gražių paveikslėlių auditoriją‟.

Ar „Pinterest“ skatina kūrybiškumą?

Šį kartą matome praktinį posakio „unikalumas paprastume‟ panaudojimą – verslo idėja (žvelgdami į vartotojų statistiką – puikiai išsipildžiusi), kurios pagrindas tiesiog surinkti ir patalpinti įviauriausias gyvenimo sritis apimančius gražius paveikslėlius į vieną vietą, kad nereiktų „googlinti‟ kiekvienos norimos temos atskirai.

Internetinis portalas „wired.com‟, „Pinterest‟ soc. tinklapį apibūdina kaip „klestintį kūrybiškumo fabriką‟, tačiau ar šis fabrikas pagamina naudingą prekę? Minėto portalo straipsnyje „How Pinterest Became a Booming Factory for Creativity‟ pateikiami keli argumentai, pasak kurių „Pinterest‟ turėtų atitikti „idėjų fabriko‟ apibūdinimą. Vienas iš pavyzdžių – Gaby Dalkin vedamas internetinis maisto ruošimo dienoraštis (angl. blog), šis pavyzdys grindžiamas tuo, jog mergina idėjas pateikalams gaminti semiasi iš „Pinterest‟ paveikslėlių. Tuomet kiekvieną receptų knygą/žurnalą galima vadinti savitu idėjų fabriku, tam nereikia atskiro soc. tinklo.

Pats „Pinterest‟ veikimo principas niekuo neskatina kūrybiškumo, juk tai tiesiog patinkančių paveikslėlių rinkimas ir kaupimas. Kaip teigia kūrybiškumo srities mokslininkai: „Projektas „Pinterest‟ – skaitmeninio rinkimo lokusas, kuris gali būti panaudotas kaip naudingas vaizduotės pagalba‟. Būtent – pagalba, tačiau ne idėjų fabrikas ar juo labiau kūrybiškumo skatinimas, ar galimybė kiekvienam atskleisti savo meniškąją pusę.

Žinoma pagalba nėra blogai, nors ir nėra gerai – žmonės pasinaudoja kitų idėjomis nevystydami savo kūrybiškumo. Tuo tarpu „wired.com‟ pateikia kitą pavyzdį, kuriuo akivaizdžiai paneigiama bet kokia pagalba vaizduotei, tai tiesiog minčių ir idėjų nusavinimas, jokios asmeninės iniciatyvos, kūrybiškumo: Matt Sutton, mokytojas, kuris teigia, kad net 70 % idėjų mokykliniams projektams tiesiog pasiima iš „Pinterest‟ – „Jei rasiu kažką, aš galiu tai įsidėti į kišenę ateičiai‟.

Reziumė

Mia Blume, „Pinterest‟ produktų dizaino vadovė aiškina, jog daugeliui vartotojų šis soc. tinklas yra skiekiamybė. Perfrazavus kitais žodžiais, galima išsireikšti, jog „Pinterest‟ socialinio tinklo esmė – paganyti akis po gražius paveikslėlius, pasvajoti ir pamiršti. Kyla klausimas, ar išties įmanoma vien tik paveikslėliu užkariauti pasaulio vartotojus? Ar mums to reikia? Jau yra „Google‟, kuris puikiai patenkina vartotojų poreikius susistemindamas visas norimas paieškų temas. Vienintelis „Pinterest‟ kitoniškumas – jog visos temos pateikiamos ne atskirose paieškose ar internetinėmis nuorodomis, o  tiesiog paveikslėlių formatu.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: