Pirkėjas grįžta į sostą

Paskelbė: Mantvydas Leknickas Data: 2010-03-18 09:50

Spausdinti | Komentarai

(c) stock.xchng archyvo nuotr.

Centrinės ir Rytų Europos (CRE) regiono gamintojams prasidėjo nauja era. Rinka tapo kaip niekada priklausoma tiek nuo pasaulinių, tiek nuo regioninių pokyčių.

Vis dėl to, remiantis nauju, KPMG atliktu, vartojimo prekių ir pramonės gamintojų tyrimu “Perkuriant verslo modelius: mirti, išgyventi ar klestėti? Kaip vartojimo prekių ir pramonės gamintojai Centrinėje ir Rytų Europoje tvarkosi krizės akivaizdoje”, įmonės sėkmę ar nesėkmę nulemia ne tik pasaulinė ekonominė krizė, bet ir nustatyti prioritetai.

KPMG tyrimo metu daugiau nei šimtas įmonių iš dešimties regiono valstybių buvo apklausta šiomis penkiomis temomis: strateginė ir veiklos iniciatyva, didžiausi iššūkiai, inovacijų įdiegimas ir naujų produktų kūrimas, augimo prognozės ir rinkos dalies didinimas.

Tyrimas atskleidė, jog regiono įmonės per daug dėmesio kreipia į savo veiklos procesus ir dažnai pamiršta apie savo klientų poreikius. Vienas iš pavyzdžių gali būti “Toyota”: praeityje savo aukščiausiu prioritetu laikę klientą, pastaraisiais metais įmonė nutarė daugiau dėmesio skirti verslo plėtrai ir pelno didinimui. Šiais laikais, kai klientas tampa ypač svarbus, tai gali būti ne pati teisingiausia strategija. Tas pats galioja ir CRE regiono įmonėms.

Neramūs laikai vienas įmones gali parklupdyti, o kitoms gali atverti neregėtas galimybes. Anot KPMG apklaustų įmonių, dauguma jų, ypač gamybos įmonių, CRE regione turėjo stabilias pajamas, dažniausiai dirbo pelningai, nors darbuotojų skaičius sumažėjo.

Audito, mokesčių bei konsultacinės bendrovės “KPMG Baltics”, SIA, partneris Matthew Hadley komentuoja apie produktyvumo vertinimo kriterijus Baltijos šalyse taip:

“Tyrimas rodo, kad įmonės, veikiančios Baltijos šalyse, atsilieka nuo savo konkurentų kitose Centrinės ir Rytų Europos šalyse. Tai iš dalies galima paaiškinti, atsižvelgiantį į didesnio masto ekonomiką. Dažniausiai to priežastimi tampa modernaus gamybos valdymo gebėjimų trūkumas ir neveiksmingas metodologijų, kurių vienintelis tikslas – taupyti sąnaudas, arba “Six sigma”, taikymas. Šis laikas yra itin palankus krizę išgyvenusioms įmonėms, nes jos dabar gali skirti laiko šių gebėjimų vystymui savo organizacijų viduje.”

MarketNews.lt_logo

Ši informacija yra tinlalapio marketnews.lt nuosavybė. Ją galima platinti tik gavus autorių sutikimą

 
traffix.lt