(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų šiuo metu perka tiek pat maisto, buities ir higienos kasdieninių prekių kaip ir 2009 metais.

Tokie duomenys paaiškėjo tyrimų bendrovei RAIT atlikus Lietuvos gyventojų apklausą. Apklausos, atliktos š.m. vasario 3-14 d., metu buvo apklausta 1000 Lietuvos gyventojų.

Tyrimo metu Lietuvos gyventojų buvo prašoma palyginti savo pirkimo įpročius 2010 metais su 2009 metais įvairiose kategorijose (maisto, buities ir higienos kasdieninių prekių, kosmetikos, drabužių, avalynės, buitinės technikos, baldų, kelionių, laisvalaikio pramogų).

Duomenys atskleidžia, kad daugiau nei pusė (57 proc.) Lietuvos gyventojų, teigia 2010 metais maisto, buities ir higienos kasdieninių prekių perkantys tiek pat kaip ir 2009 metais, trečdalis (34 proc.) šioje kategorijoje perka mažiau, 7 proc. teigia perkantys daugiau nei 2009 metais.

Nors manančiųjų, kad jų pirkimas 2010 metais lyginant su 2009 metais išaugo, yra nedaug (vidutiniškai 6 procentai visose tiriamose kategorijoje), tačiau tai yra vidutiniškai dvigubai daugiau nei tokių, kurie manė kad jų pirkimas išaugo 2009 m. lyginant su 2008 metais (vidutiniškai 3 procentai visose tiriamose kategorijose).

Didžiausias teigimas pokytis užfiksuotas kosmetikos srityje: gyventojai lygindami savo 2010 metų pirkimą su 2009 metais manė, kad jų pirkimas kosmetikos srityje išaugo 5 proc., o 2009 metais, taip galvojančių buvo tik 1 proc., tačiau vis dar nemaža dalis Lietuvos gyventojų mažina vartojimą šioje kategorijoje – 43% teigė pirkę mažiau kosmetikos 2010 nei 2009 metais.

Pusė (50 proc.) Lietuvos gyventojų teigia vis dar mažinantys drabužių bei avalynės, buitinės technikos pirkimą. Beveik tokia pati dalis (51 proc.) gyventojų teigia 2010 metais lyginant su 2009 metais mažiau lankėsi koncertuose, teatruose, kine, parodose ir kt. 48 proc. teigė 2010 metais pirkę mažiau kelionių lyginant su 2009 metais.

„Nors pirkimas pamažu auga, nemaža dalis Lietuvos gyventojų ir toliau mažina savo vartojimą ne pirmo būtinumo prekių srityse: kelionių, baldų, buitinės technikos, kultūros, laisvalaikio. Tačiau džiugina tai, kad mažinančių vartojimą šiose srityse dalis 2010 metais buvo mažesnė nei 2009 metais. Duomenys rodo, kad žmonių mažinančių savo pirkimą pirmo būtinumo (maisto, kasdieninės buitinės, higienos prekės) prekių kategorijose mažėja lyginant su analogiškos apklausos, atliktos 2009 metų rudenį, duomenimis“ – apklausos duomenis komentuoja RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.

Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: