Akinanti šviesa yra reali grėsmė eismo dalyvių saugumui tiek naktį, tiek ir dienos metu. Vairuotojo reakcija į akinimą priklauso nuo jo individualių savybių ir nuo žmogaus lyties bei amžiaus.*
Geras matomumas yra vienas iš pagrindinių veiksnių, įtakojančių saugumą keliuose. Tyrimai rodo, kad virš 45 metų vyrai ir virš 35 metų moterys yra labiausiai jautrūs saulės šviesai ir jautriausiai reaguoja į automobilių priekinių žibintų apakinimą.* Kuo vyresnio amžiaus vairuotojas, tuo jo rega silpnesnė ir didėja tikimybė, kad dėl apakinimo gali įvykti nelaimingas atsitikimas. Saulės spinduliai, ypatingai ryte ir vakare, kai saulė yra žemai horizonte, nėra palankūs saugiam vairavimui. Dar labiau nelaimingų atsitikimų riziką didina tai, kad saulėtekis ir saulėlydis dažnai sutampa su eismo piko valandomis. „Tiesioginiai saulės spinduliai gali visiškai apakinti pėsčiąjį arba automobilio vairuotoją. Ne tik vairavimas prieš saulę, bet ir saulės spinduliai, tvieskiantys iš nugaros, gali trukdyti teisingai suvokti šviesoforo signalų spalvas, pabloginti matomumą“, – sako „Renault vairavimo mokyklos“ direktorius. Vairuojant šviesią saulėtą dieną reikia būti atsargiems ir važiuoti kuo lėčiau, tolygiau. „Saulei plieskiant į akis už jūsų važiuojančio automobilio vairuotojas gali nepastebėti, kad jūs staiga stabdote. Tai didina susidūrimo pavojų. Ypatingai dažnai tokios situacijos susidaro greitkeliuose ir autostradose“, – perspėja „Renault vairavimo mokyklos“ direktorius.
Tamsiu paros laiku vairuotojus akina kitų automobilių žibintai. Staigūs intensyvios šviesos blyksniai vairuotojo akių lygyje gali netgi sukelti trumpus regos praradimus. Labi svarbu nepamiršti išjungti ilgąsias šviesas, kai matote artėjantį kitą automobilį. Galiniai rūko žibintai, kurie ypatingai erzina iš nugaros artėjantį automobilį, gali būti naudojami tik tada, kai matomumas yra mažesnis, nei 50 metrų. Priešingu atveju, jie turi būti išjungti.
*Šaltinis: „Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija“