(c) organizatorių nuotr.

Šių metų gruodžio 4 d. (penktadienį) 17 val. galerijoje „Aukso pjūvis“, įsikūrusioje Kaune, Verslo lyderių centre (adresas K. Donelaičio g. 62/ V. Putvinskio g. 53) atidaroma Agnės Juškaitės, Onutės Juškienės ir Pauliaus Juškos tapybos paroda „Trys tikrovės“.

Parodoje jaunų vilniečių menininkų trejetas pristato pastarojo meto kūrybą. Pagrindinę parodos dalį sudaro įvairios tematikos kompozicijos, kurias jungia ne tik tapytojų pavardės, bet ir artimas vaizdavimo būdas. Jo atspirties taškas yra gamta ir regimoji tikrovė. Kokią ją vaizduoti, kaip interpretuoti, o gal nuo jos pabėgti, parodos dalyviai sprendžia savaip. Todėl dailininkus patraukia ganėtinai skirtingi mus supančios aplinkos motyvai.

Agnė Juškaitė, domėdamasi laikinumo tema, fiksuoja nykstančio miesto fragmentus. Pasak menotyrininkės Godos Giedraitytės, A. Juškaitės darbuose ryški angliškosios tapybos mokyklos atstovų Franciso Bacono, Luciano Freudo ar Stanley‘io Spencerio kūrybos refleksija, dominuoja socialiai angažuoti motyvai: alkoholikai, rūkaliai, troleibusų keleiviai ir pan. Apie savo tapybą dailininkė pasakoja: “Esu linkusi stebėti. Natūroje ieškau asociacijų, vaizdų ar kasdieniškų ir paprastų daiktų, fiksuojančių asmeninę patirtį. Tad paveikslai tampa lyg ir savitu dienoraščiu. Pasirinktą objektą bandau tapyti tokį, kokį matau, per daug nedeformuodama. Jei jaučiu, jog vienas ar kitas daiktas – „ne aš“, palieku jį ramybėje kitiems.
Iš emocijų tarpo dažniausiai lanko ilgesys. Kaip rašantys dienoraščius nenori pamiršti ir prarasti akimirkų, taip aš greitai išnykstančius daiktus nusitapau. Tai gali būti ir senas medinis namas Vilniaus priemiestyje, ir trupantis pernykštės saulėgrąžos žiedas.”

Dailininkė Onutė Juškienė pamatytus vaizdus perkelia į nostalgiškų svajonių pasaulį. Jos drobėms būdinga romantizuota pasaulėjauta, gamtos ir pasakų motyvai, nostalgiški ar idiliški siužetai. Menotyrininkė G. Giedraitytė O. Juškienės tapyboje regi XIX a. pabaigos meno reinterpretacijas, ataidinčias secesijos bei simbolizmo įtakomis.

Paulius Juška skurdaus gyvenimo scenose ieško kasdienės patirties ir sakralumo sąveikos apraiškų.  Menininko darbai sudaro pirmąjį ciklo „Rutina ir ritualas“  etapą, kurio idėja bus plėtojama ir ateityje. Prie hiperrealizmo ribos priartėjusioje P. Juškos tapyboje veriasi kasdienybės ir laiko raukšlės, įvaizdintos iš pirmo žvilgsnio „nereikšmingais“ supančios aplinkos fragmentais, „negražių“ kūnų, įskilusių ir aptrupėjusių paviršių estetika, persmelkta būties efemeriškumo.

Galerijoje taip pat eksponuojami kūriniai, nesusiję su pagrindine parodos tema. Tai atskiras lengvesnio žanro natiurmortų ir peizažų rinkinys, savitai papildantis dailininkų saviraiškos repertuarą.

Agnė Juškaitė 1999 m. baigė vitražo specialybės magistro studijas VDA, Monumentaliosios dailės katedroje. Parodose dalyvauja nuo 1997 m. Onutė Juškienė 2003 m. įgijo freskos mozaikos specialybės magistro laipsnį VDA, Monumentaliosios tapybos katedroje. Parodose dalyvauja nuo 1997 m. Paulius Juška 1999 m. baigė freskos mozaikos specialybės magistro studijas VDA, Monumentaliosios tapybos katedroje, o 2005 m. įgijo menų licenziato laipsnį. Parodose dalyvauja nuo 1994 m. Menininkas yra kelis kartus apdovanotas Elizabeth Greenshields (Kanada) stipendijomis.

Galerijos „Aukso pjūvis“ informacija

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: