(c) Kaunas.lt archyvo nuotr.

Spalio 17-osios vakarą, gausiai susirinkę į Kauno savivaldybės Mažąją salę, tėvai turėjo galimybę pasiklausyti Kaišiadorių Paramos vaikams centro direktorės, psichologės-psichoterapeutės Aušros Kurienės paskaitos apie vaikų psichologinį atsparumą.

Tai ne vienintelė šios lektorės paskaita, kurią organizuoja Kauno švietimo ir ugdymo skyrius bei Visuomenės sveikatos biuras. Antroji paskaita tėvelių laukia lapkričio 7-ąją.

Lektorė paskaitą pradėjo nuo klausimo, kodėl gi tėvus taip pritraukė žodis „atsparumas“? Kaip jį supranta susirinkusieji?

Interpretacijos buvo pakankamai skirtingos, daugelis jį siejo su mokyklose vykstančiomis patyčiomis ir gebėjimu joms atsispirti bei narkotikų ir alkoholio pagundų atsparumu. Psichologė analizavo visų amžiaus tarpsnių psichologinio atsparumo situacijas, grįsdama ne tik esminėmis teorinėmis nuostatomis, tačiau ir praktinio konsultavimo pavyzdžiais.

Su lengva kritika lektorė pasvarstė ir vaikų ir tėvų draugystę, jos nuomone, tai ne tas reiškinys, kuomet mama ir dukra yra draugės ir kuris yra sveikintinas; draugiškas kalbėjimasis šeimoje-puiku, tačiau santykiai turi išlikti tėvų ir vaikų, o ne draugų. Savo pateiktus pavyzdžius lektorė iliustravo moksliškai pagrįsta statistika, kuri, deja, nuskambėjo labai grėsmingai liūdnais skaičiais.

Paskaitos dalyviams lektorės užklausus apie mokyklos periodą, kaip vaikams lengviau jį priimti su visais joje vyraujančiais negatyviais socialiniais reiškiniais, lektorė atsakė paprastai-vaikai nuolat turi kažkam patikti, iš pradžių tėvams, paskui vienai mokytojai, kuri tampa jam autoritetu, galiausiai -12-ai dėstančių mokytojų ir dar bendraamžių būriui, todėl būtinas kontaktas ir namie, ir su mokykla, kad žinoti, kas vyksta ir kaip vyksta, nes tai, ką mato tėvai namuose, dar nėra tas absoliutus vaizdas, kuris yra apskritai.

Lektorė sulaukė nemažai praktinių klausimų, kaip kalbėti su vaiku, kai jis priekaištauja dėl išrinkto vardo, dėl mokymosi motyvacijos stokos pradinėse klasėse, dailės pamokų vertinimo kriterijų, paauglių saviraiškos rūpesčių. Tėvai turėjo puikią galimybę ne tik pasikonsultuoti su specialiste, tačiau jų susidomėjimą bylojo nuolat užrašomos lektorės mintys, pastabos. Psichologė akcentavo, kad vaiko pastangas būtina skatinti, tačiau jam netinkamai poelgius nereikėtų jo praleisti nemačiomis, esą bijant pakenkti vaiko savivertei. Nes kiekvienas nepastebėtas netinkamas elgesys labai skausmingai atsiliepia mokykloje susiduriant su pirmosiomis nesėkmėmis, ypač tai jaučiama pirmoje klasėje.

Daugiau nei tris valandas trukusi šeštoji sėkmingos tėvystės įgūdžių programos „Tėvų akademija“ paskaita, kurios pabaigoje lektorė padalijo metodinę medžiagą tėvams, paskatinusi tėvus dar ilgokai padiskutuoti grupelėse po paskaitos, sukėlė didelį susidomėjimą. Organizatoriai tikisi, kad šis susidomėjimas neapmalš ir tolimesnėse paskaitose.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: