© Heidi Taillefer

Heidi Taillefer geriau nei bet kuris kitas gali įrodyti, jog kitoks menas gali būti taip pat nuostabus ir vertas dėmesio. Menininkės darbuose vyrauja visa tai, kas sena ir modernu, dieviška ir demoniška, mistiška ir buitiška. Viskas kartu tarsi vienas branduolys – kitaip, nei esame įpratę matyti.

H. Taillefer gyvena ir dirba didžiausiame Kvebeko provincijos miestelyje – Monrealyje, Kanadoje. Menininkės karjera prasidėjo vos sulaukus trejų metukų, neilgai trukus ji pradėjo lankyti piešimo pamokas. Čia ji savo įgūdžius tobulino techonologines užuominas menančiame ir keistų biologinių elementų kupiname mene. Vėlyvoje paauglystėje pradėjo formuotis ciniškas požiūris į žmoniją ir jos įtaką pasaulyje. Menininkė pradėjo propaguoti vegetarizmą ir kritikuoti visus, kurie netinkamai elgėsi su gamta ir gyvūnija. Vėliau įstojo į „McGill“ universitetą studijuoti humanitarinių mokslų, kurie buvo naudingi tolimesnei H. Taillefer karjerai.

Menininkė savo darbuose kruopščiai piešia simboliškas figūras, sudarytas iš sudėtingų elementų, pridedant šiuolaikines klasikines detales. Ji bando vesti subjektyvią filosofinę patirtį su absoliučiais ir apskaičiuojamais dalykais – sujungiami biologiniai ir technologiniai elementai. Pavyzdžiui, piešiniuose vaizduojami laikrodžiai simbolizuoja kalbą, atspindinčią technologijų paplitimą pasaulyje. Tai bandymas suprasti pirmapradę žmogaus esmę ir dabartinį mechanizuotą pasaulį. Taigi, tapytojos darbai, tai originalūs kūrybinės sintezės vaizdiniai, siurrealizmas, šiuolaikinis realizmas, bei mitologija kartu su populiarių vaizdinių tradicija.

Pasak H. Taillefer, jos darbai yra adresuoti mūsų dvigubai prigimčiai: tamsiajai pusei ir gerajai. Kaip individai, mes patys sau galime būti baisiausiais priešais, mūsų sunkumų kaliniais. Skaudi patirtis gali trugdyti arba padėti žmogui – tampame arba keistuoliais arba stipresniais. Didesnis sąmoningumas pripažįsta, kad iš esmės tai yra pasirinkimas, ar plaukti aukštyn į gėrį ir grynumą, ar skęsti į tamsą ir skausmą, tik reikia prisiversti grįžti atgal į ciklą.

Pastaraisiais metais tapytojos darbai vaizduoja filosofinius pamąstymus apie gyvenimą, kurie gimė iš asmeninės patirties. Naudojant mechanizmų kalbą darbuose, ji ištyrė amžinuosius žmonijai rūpimus klausimus, vaizduojant technologijų augimą nepaisant nekintamos žmogiškosios prigimties. Menininkė atkreipia dėmesį į naujus santykius tarp to, kas įprasta kasdieniame gyvenime ir to, kas yra nauja ir kartais baugina.

H. Taillefer darbai sulyginami su ankstyvojo 20 amžiaus siurrealistų, tokių kaip Max Ernst, Giorgio de Chirico ir Paul Delvaux, darbais. Tapytojos piešiniai eksponuojami tarptautiniu mastu įvairiose galerijose ir muziejuose.

© Heidi Taillefer

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: