Homoseksualų paradas – tolerancijos išbandymas

7
1

Gegužės 8 diena, šeštadienis, turėtų įeiti į Lietuvos istoriją. „Už Lygybę“ – pasisakantys vyrai, susikibę rankomis, iškėlę vėliavas, didžiuodamiesi tarsi Lenkų herbus gavę bajorai patrauks Vilniaus gatvėmis. „Aš gėjus ir tuo didžiuojuosi“ – tokie plakatai vyrauja tokio pobūdžio paraduose bei eitynėse. Bet štai jei aš nutarčiau vaikščioti su marškinėliais, ant kurių būtų užrašas „Aš už heteroseksualus!“ – galėčiau būti apkaltintas žmogaus teisių pažeidinėjimu, nes juk taip įžeidžiu homoseksualus?
Visų pirma, neturiu nieko prieš vyrus mylinčius vyrus, moteris besituokiančias su moterimis, tačiau ar reikia viešai skelbti savo orientaciją? Ar vyrai mylintys savo žmonas, drauges, merginas, eina gatvėmis su vėliavomis ir skelbia savo orientaciją? Vėl gi pasipiktintų homoseksualai, – „Jūs manęs nepriversite mylėti moters, duok bučkį Petrai“.
Esmė tame, kad gegužės 8 – osios parado tikslas nėra noras parodyti meilę, draugiškumą ar kitas VISIEMS žmonėms bendras gerasias vertybes, o greičiau tai galimybė pasireklamuoti, vėliau dalyvauti pokalbių laidose, pasauliui laužyta anglų kalba aiškinti, jog mūsų valstybė yra velniškai netolerantiška. Kita vertus, šiomis eitynėmis tarsi norima trinktelėti Lietuvos žmonėms, kurie vis dar negali susitaikyti, jog yra kitokių nei jie patys. Deja, mūsų visuomenė yra konservatyvi ir kažin ar kada nors taps lankstesnė. Taip jau yra.
Dar vienas klaustukas dėl šių eitynių kyla pasiskaičius žmonių komentarus internete – „Gaidžiams šakės!“, „Dėl mūsų vaikų, dėl mūsų pačių, kaukimės su gėjais“ (pastarasis labai primena Kedžio istoriją), bei viename socialinių tinklų susikūrusi grupė „Anti gėjų paradas Vilniuje“ rodo, jog Policija gali turėti nemažai darbo. Bet kokia prasmė mušti homoseksualą? Saugai savo vaikus? Jie vaikų nevalgo.
Apskritai, kalbant šia tema, labai sunku išlikti objektyviam, tačiau kiekvienas savęs galime paklausti, kuo man trukdo šalia sėdintys susikibę vyrai ar kartu gyvenančios merginos. Žinoma, parado eiseną pamatę seneliai gali pradėti melsti Tėvą Staliną prisikelti iš numirusiųjų bei išvalyti Marijos žemę nuo iškrypėlių, tačiau mes, jauni visuomenės nariai, galime pakentėti, net jei mums tai ir nėra priimtina.

P.S. Dažnai tenka girdėti jau beveik patarle tapusius žodžius: geriau dukra paleistuvė, negu sūnus homoseksualas. Štai jums ir pagarba moterims.

7 COMMENTS

  1. “Bet štai jei aš nutarčiau vaikščioti su marškinėliais, ant kurių būtų užrašas „Aš už heteroseksualus!“ – galėčiau būti apkaltintas žmogaus teisių pažeidinėjimu, nes juk taip įžeidžiu homoseksualus?”

    — Ne, negalėtum būti tuo apkaltintas.

    “Visų pirma, neturiu nieko prieš vyrus mylinčius vyrus, moteris besituokiančias su moterimis[…]”

    — Kaip įsivaizduoji moterį, susituokusią su moterimi, bet viešai neskelbiančią savo lytinės orientacijos?

    “Ar vyrai mylintys savo žmonas, drauges, merginas, eina gatvėmis su vėliavomis ir skelbia savo orientaciją?”

    — O ką skelbia tie patys vyrai, mylintys savo žmonas, kai kitiems pasakoja apie savo vedybų sukaktį, šaunų pasimatymą arba kai į darbo vakarėlį atsiveda savo antrąją pusę?

    “Esmė tame, kad gegužės 8 – osios parado tikslas nėra noras parodyti meilę, draugiškumą ar kitas VISIEMS žmonėms bendras gerasias vertybes[…]”

    — Iš kur taip sugalvojai? : )

    “Deja, mūsų visuomenė yra konservatyvi ir kažin ar kada nors taps lankstesnė. Taip jau yra.”

    — “Taip jau yra. Todėl sėdėkim susigūžę kamputy, gyvenkim dvigubą gyvenimą, savo ilgametį partnerį vadinkim ‘antrąja puse’, kad tik niekas, neduok Die, neįtartų ir neapkaltintų ‘garsiai besiskelbiančiu'”? Ar šitai turi omenyje? : ) Ką mums siūlai? Emigruoti? Visų piliečių valia Lietuva yra ES narė — tegul emigruoja tie, kuriems ES idealai atrodo netinkami ir besikėsinantys į ‘krikščioniškąsias vertybes’.

    “Bet kokia prasmė mušti homoseksualą? Saugai savo vaikus? Jie vaikų nevalgo.”

    — Toks čia ir saugojimas. : ) Bailiai suaugusieji dangsto savo baimes vaikais.

    “P.S. Dažnai tenka girdėti jau beveik patarle tapusius žodžius: geriau dukra paleistuvė, negu sūnus homoseksualas. Štai jums ir pagarba moterims.”

    — Neverti tėvais vadintis žmonės, kurie savo vaiku didžiuojasi tik tol, kol jis ‘nedaro jiems gėdos’ prieš kaimynus. Geriau abu tėvai vyrai, nei siaurakakčiai, atsižadantys savo pačių vaiko.

  2. “Ar reikia viešai skelbti savo orientaciją?” Vat šitas tamstos klausimas ir yra ko gero homoseksualų paradų inspiracija. Priimtina jog heteroporos vaikščioja susikibusios už rankučių, bučiuojasi myluojasi ir t.t. Na tai galbūt šokiruoja pagyvenusius žmones jai tai daroma atvirai, tačiau kitiems tai yra natūralus reiškinys blogiausiu atveju keliantis pavydą ” o kodėl ne aš”. Dabar pabandykime įsivaizduoti taip elgiantis homoporą….. :)
    Homoseksualios visuomenės paradai yra atsakas į tokią netoliarenciją jų atžvilgiu ir norą turėti galimybę elgtis taip pat laisvai kaip ir heteroseksualios poros. Vat ir visa eitynių prasmė. Kai tik dings netoliarancija niekam nebeydomu bus žygiuoti gatvėmis. Beje žygiuoja ir užsieniuose, ten irgi nevisi toleruoja homoseksualias poreles, na bet lietuva aišku netoliarancijos fronte tiesiog priešakinėse pozicijose.

  3. To Oni:Kai žmogus susinervina, kalba jo emocijos :))
    Kad ir kaip nemaža dalis gėjų prižiūrėtų savo kūną, jie yra labai jautrūs viduje, turiu omeny savo “pažeidžiamą” orientaciją. Todėl kalbant apie juos reikia tai daryti itin atsargiai, nes gali būti apšauktas homofobu.
    Manau viešai skelbiama orientacija tai yra tokio tipo paradai, dalyvavimas TV projektuose rėkiant,- “kaip aš myliu savo vyrą, didžiuojuosi esąs gėjus”. Gėjų paradas – vulgarumo persunkta šventė, galiu tuo neabejoti. Santuoka – visai kas kita.
    O apie santuoką dar šis tas. Jungtuvės (teisinės) tarp vienos lyties atstovų mano galva yra modernus bei suprantamas dalykas (kodėl gi ne?), tačiau bažnyčioje norintys tuoktis (o tokių tikrai yra!)..na jau ne..
    Dar vienas aspektas – vaikų įsivaikinimas. Jei įteisinam Vyrą ir Vyrą, kaip šeimą, tai ką, tokiu atveju jie gali įsivaikinti? Kas norėtų turėti du tėčius, iš kurių, kas antrą dieną vienas vaidina mamą??

  4. Albertai, lytinė orientacija nėra skelbiama tik tada, kai tiesiai pasakai: “Taip, aš homoseksualus/heteroseksualus!” Paimkim tuos pačius Tavo minėtus TV projektus. Ką juose matom? Pasakojimus apie savo šeimą, šeimos atostogas, buitį, naujus mylimuosius, meilužius ir visa kita. Kai apie tai kalba heteroseksualus žmogus — jo lytinė orientacija viešai neskelbiama? O jei homoseksualus? Kas per dvigubi standartai? : )

    Man labai keista/pikta/juokinga, kad, anot daugelio besipriešinančių (o Dieve, viskam), vyras, viešoje vietoje paėmęs savo žmoną už rankos, taip deklaruoja savo šiltus jausmus, rūpestį ir kitus gražius dalykus, bet va jei moteris už rankos paima savo mylimąją, vadinasi, ji deklaruoja, kad su ja mylisi. (( :

    O kas dėl partnerysčių… Taip, tikrai yra homo porų, kurios visai bevelytų susituokti Bažnyčioje, nors kartais tai panašu į mažo vaiko kaprizą. Kam tuoktis bendruomenėje, kuri tave atstumia? Dievas gal ir neatstumia, ką jau čia, bet Bažnyčios pozicija šiuo klausimu visiems aiški. Logiškai mąstant, jeigu jai nereikia mūsų — mums nereikia jos. Nuoširdžiam tikėjimui nereikalinga bendruomenė, kuri čia kalba apie meilę artimui, čia jį atmeta ir taškosi neapykanta.

    Visai kas kita yra civilinė partnerystė, į kurią savo nosies jokia religija neturėtų kišti. Bet kaip siūlai tą partnerystę legalizuoti, kai esam visuomenės periferijoje?

    Ai, ir dar: “Kas norėtų turėti du tėčius, iš kurių, kas antrą dieną vienas vaidina mamą??”
    Labai jau stereotipiškas homo šeimos vaizdelis. Kad maždaug susidarytum vaizdą, kaip tai atrodo realybėje, pasižiūrėk, tarkim, šios šeimos YT kanalą: http://www.youtube.com/user/depfox

    Su dviem tėčiais ir dviem mamom viskas tvarkoj būtų (išsamios studijos šia tema tai patvirtina, tad bent jau dėl šito neišradinėkim dviračio, plyz) tol, kol tie vaikai nesusidurtų su visuomenės priešiškumu. Ne jiems, bet tokioms šeimoms. Tad didžiausia problema dabar yra ne toks šeimos modelis ir jo įtaka vaiko psichoseksualinei raidai, bet visuomenės požiūris į jį.

  5. Na, pradėkime nuo to, kad eitynės vadinasi “Love parade”, tai “Meilės paradas”, ne veltui jis taip vadinasi: homoseksualai sugalvojo jį, tam kad parodytų savo toleranciją homo/hetero poroms. “Nesvarbu mergina ar vaikinas, svarbu – meilė.“ Štai ką jie sako apie tai ;) ir tai yra gražu.
    Nors vėlgi, visoms situacijoms taisyklių nėra, negali būti. Yra norinčių pasipuikuoti, išgarsėti, o tuo pačiu ir parodyti jog jie ČIA. Jie taip pat žmonės ir jie turi būdą prieiti ekraną – orientaciją, neprireiks jiems nei dailios išvaizdos  O yra ir tie kurie nori ramiai gyventi, neslėpti nuo visuomenės, o svarbiausia nuo artimųjų, tiesos arba bent jau kad ta tiesa nešokiruotų aplinkinių, visi priimtų tai kaip normalų dalyką. Aš taipogi to norėčiau. Turiu ne vieną draugą, pažįstamą homoseksualą ir matau, kaip dauguma jų kankinasi, pergyvena. Ne veltui homoseksualų savižudžių skaičius visad buvo didelis… Ir jis nemažėja. O kiek teko bendrauti, tai rečiausiai kas antras homoseksualus žmogus yra pakėlęs ranką prieš save. Ir tik nereikia sakyti, kad patys kalti… aplinka juos verčia jaustis nepilnaverčiais.
    O mano nuomone yra kvaila skelbti savo orientaciją ant viso svieto, jeigu tikrai žmogus turi vertybių, tai gal lovos reikalus sau ir pasilik  Bet išties, tokius poelgius suprantu, kaip gynybinę reakciją, kuri atsiranda aplinkoje kuri tave puola…
    Tad, kaip ir kiekvienoje situacijoje, žmonėms reikia pradėti nuo savęs, kiekvienas galim įnešti savo indėlį, galbūt, parodyti kelią kitiems. Ir to nebijoti. Svarbiausia.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here