2008 metais, tuomet dar studentė, Milda Mitkutė savo aistrą apsipirkinėjimams nusprendė paversti verslu. Supratusi kiek daug turi nenešiojamų, ar vilkėtų vos kelis kartus, drabužių ji nusprendė atverti savo spintą ir parodyti jos turinį kitoms panelėms. Taip atsirado projektas manodrabuziai.lt
Pirminę svetainės versiją, Mildos Mitkutės bičiulis Justas Janauskas (dabar ,,Vinted Limited“ direktorius) sukūrė per dvi savaites. Startuolio tikslas – suteikti galimybę moterims pirkti ir parduoti nebenešiojamus ar pabodusius drabužius. Visos yra susidūrę su ta pačia problema – nėra ką apsirengti. Manodrabuziai.lt buvo pirmasis tokio tipo produktas, padėjęs spręsti šia problemą.
Internetinių mainų projekto esmė – mergina pateikia nebenešiojamą drabužį. Jis gali būti nei karto nevilkėtas, dėvėtas ar tiesiog nusibodęs. Tuo tarpu kitai merginai – tai kažkas naujo. Tada abi suinteresuotos pusės susisiekia, komunikuoja dėl kainos, siuntimo ir apmokėjimo būdo. Tai yra ne tik vieta, kurioje perki ir parduodi, bet ir socialinis projektas. Manodrabuziai.lt – yra tarpininkas, padedantis pardavėjui surasti pirkėją ir atvirkščiai.
Startuolis sparčiai plėtėsi ir populiarėjo tarp lietuvaičių, kol galiausiai iš vietinės reikšmės inernetinės svetaimės tapo globaliu projektu, kuris jau yra įžengęs į Čekijos, Lenkijos, Prancūzijos, Vokietijos ir JAV rinkas. Užsienyje manodrabuziai.lt žinomas kaip „Vinted“. Visose šalyse, kuriose vykdoma projekto veikla yra įkurtos įmonės, kurias kontroliuoja Anglijoje veikianti pagrindinė įmonė „Vinted Limited“. Pastaroji valdo ir Lietuvoje veikiantį internetinį tinklapį manodrabuziai.lt ir kitų rinkų „Vinted“ prekinį ženklą. Užsienyje jis geriau žinomas kaip mobilioji programėlė. Nors nuo pradinės manodrabuziai.lt versijos projektas sparčiai patobulėjo, tačiau jo idėja išliko tokia pati – tarpininkavimas merginų auditorijoje perkant, parduodant ir mainant drabužius.
Milda Mitkutė © Vilmanto Ramono nuotr. / KaunoZinios.lt
Nuo spalio mėnesio „Vinted“ aktyviai vykdė savo veiklą JAV, pastaroji rinka tapo sparčiausiai augančia ir pagal dydį antra, po Vokietijos, kuri turi 1,1 mln. vartotojų. Dėl šios priežasties internetinė drabužių mainų platforma pasirodė patraukli JAV fondui „Insight , Venture Partners“, kurio valdomas kapitalas yra 7,6 mlrd. JAV dolerių. Šis fondas taip pat yra investavęs į tokias internetines kompanijas kaip „Twitter“, „Tumblr“, „Zumba“. Patikėjus „Vinted“ sėkme, projektui nuspręsta skirti 70 mln. litų. Tai yra didžiausiai investicija į virtualų produktą Baltijos šalyse. Didžioji dalis sumos bus skirta reklamai, kuri padės pritraukti ir sudominti daugiau vartotojų milžiniškoje JAV rinkoje.Per porą metų bus siekiama padaryti įmonę pelninga. Šiuo metu startuolio augimas – 10-15%.
Per penkerius metus kaunietės studentės sumanymas tapo tarptautiniu projektu. Įmonėje dirba daugiau nei 100 žmonių, iš kurių pusė-Vilniuje. „Vinted Limited“ turi būstinių visame pasaulyje, o startuolis susilaukia daugiau nei 50 mln. apsilankymų per mėnesį.