Kino filmo "Kick-Ass" kadras

Ne visi kino mylėtojai yra filmų apie superherojus gerbėjai, tačiau jei mėgstate šiuolaikinę amerikiečių mitologiją, šis TOP’as skirtas būtent jums. Atrinkome 10 pačių kiečiausių filmų apie legendinius didvyrius, kurie tiesiog prikaustys jus prie ekranų.

10. Ateini čia arba gausi į dūdą (Kick-Ass, 2010) – Deivas yra paprastas paauglys. Jis toks paprastas ir niekuo neišsiskiriantis, kad mokykloje jį nuolatos užgaulioja kiti paaugliai, su juo beveik niekas nedraugauja (na, išskyrus dar porą likimo brolių) ir jis laiką dažniausiai leidžia vienas. Didžiausias Deivo pomėgis – komiksai apie superherojus.

Nenuostabu: kai realus gyvenimas nesiseka, visuomet galima pasislėpti fantazijų pasaulyje. Jis perskaitė tiek daug komiksų, kad vieną dieną jam į galvą šovė mintis: o kodėl realiame pasaulyje niekas niekuomet nebandė tapti superherojumi? Deivas nusprendžia savo kailiu išbandyti superherojaus gyvenimą. Jis internetu užsisako žalią juokingą kostiumą, susigalvoja keistą vardą ,,Kick-ass“ ir išsiruošia į Niujorko gatves kovoti su nusikalstamu pasauliu. Tačiau, deja, Deivas neturi jokių antgamtinių galių, kurios gyvybiškai būtinos superherojui. Jis nemoka skraidyti, negali įveikti priešų lazeriniu žvilgsniu… tiesą pasakius jis net muštis nemoka. Tačiau Deivui tai nė motais. Jis drąsiai stoja į kovą su įvairaus plauko niekšais. Tiesa, vienas tokių beprotiškų žygdarbių baigiasi rimta trauma, bet naujojo superherojaus negąsdina net tai. Jis ir toliau ,,baudžia“ nedorėlius. Vieną iš jo susidūrimų nufilmuoja atsitiktinis stebėtojas. Netrukus vaizdas patenka į ,,Youtube“ ir Deivas akimirksniu išgarsėja.  Dabar jo vardą kartoja visa Amerika, galbūt net tie, kurie anksčiau jį skriaudė.

9. Keršytojai: Altrono amžius (Avengers: Age of Ultron, 2015) – geležinis žmogus – Tonis Starkas (akt. Robertas Downey‘is Jaunesnysis) – milijardierius, filantropas, mergišius ir technologijų genijus, sukuria dar vieną šedevrą – intelektualų ir itin galingą robotą Altroną. Tonio tikslai buvo kilnūs, tačiau naujasis jo kūrinys manė kitaip – jis tampa pasaulį užvaldyti trokštančiu monstru. Piktasis Altronas pasėja paniką visame pasaulyje. Jis toks rūstus ir stiprus, kad kelią jam užkirsti gali tik savo jėgas suvieniję drąsiausi žemės superherojai – Geležinis žmogus, Kapitonas Amerika, Toras, Juodoji našlė ir Sakalo akis. Bet, kad jiems būtų dar sudėtingiau – į veiksmą įsitraukia ir paslaptingi bei pavojingi naujokai Wanda Miximoff (akt. Elizabeth Olsen) ir Pietro Maximoff (akt. Aaronas Tayloras-Johnsonas). Visi kartu jie mėgins užgesinti Žemėje Altrono užkurtą pragarą. Režisieriaus Josso Whedono  darbas sužavės – dar daugiau veiksmo, įspūdingų efektų ir įmantrių siužeto vingių. Scenarijus tikrai nėra silpnoji šio filmo pusė – šmaikštūs dialogai, laiku ir vietoje laidomi juokeliai, rimtesnė ir gilesnė siužeto linija, na kaip ir visada, filosofavimas apie gėrio ir blogio kovą, kokie žmonės neverti gyventi šioje žemėje ir kokia apskritai bus žmonijos ateitis. Šio filmo nuotaika daug tamsesnė nei pirmosios dalies – atskleidžiamos didžiausios Keršytojų baimės ir skaudžiausi praeities įvykiai. Geriau atskleidžiami kiekvieno herojaus charakteriai ir psichologija, komanda atrodo darnesnė nei pirmoje „Keršytojų“ dalyje, subtiliau atskleidžiami jų tarpusavio santykiai ir priklausomybė, priimami sudėtingi sprendimai. Filme pagrindinius vaidmenis ir vėl įkūnys Robertas Downey‘is Jaunesnysis, Chrisas Hemsworthas, Chrisas Evansas, Scarlett Johansson, Markas Ruffalo ir Samuelis L. Jaksonas. „Keršytojai: Altrono amžius“ skirtas ir pramogai, ir pamąstymui. Krūva specialiųjų efektų mūšių scenas paverčia ypatingai efektingomis, geras scenarijus nenuvils ieškančių šiame filme „ko nors gilesnio“, o blogietis Altronas sulauks tiek pat žiūrovų simpatijų kiek ir Keršytojai.

8. Geležinis žmogus (Iron  Man, 2008) – Tonis Starkas yra ginklų gamybos genijus, kurį visi vadina šiuolaikiniu Da Vinčiu. Stebėtinai pasipūtęs ir amoraliai ištvirkęs milijonierius mėtosi ciniškomis frazėmis, vilioja merginas vienos nakties nuotykiui ir neslepia ekscentriškų užgaidų. Arogantiško charakterio vyrukas sėkmingai tęsia nužudyto tėvo pradėtą verslą ir tiekia naujausių technologijų ginklus į visus pasaulio kraštus. Bet per parodomąją kelionę į Afganistaną jis įvažiuoja į netikėtus spąstus, sunkiai susižeidžia ir patenka į Talibano kovotojų nelaisvę. Starkas pagrobiamas nusikaltėlių, siekiančių sukonstruoti mirtiną ginklą. Tačiau jis savo intelektą panaudoja kitam tikslui,  sukurti šarvus, su kuriais galėtų išsiveržti iš nelaisvės. Taip gimsta naujas nusikaltėlių siaubas. „Geležinis žmogus“,  pirmasis filmas kino teatruose visame pasaulyje uždirbo 585 mln. dolerių (1,543 mlrd. Lt). Be abejonės nuopelnai, priklauso talentingajam aktoriui Robertui Downey jaunesniajam, kurio charizma užlieja visą ekraną. Nuo pat pirmųjų filmo minučių jis tampa fantastinio trilerio siela ir neužleidžia iniciatyvos. Puikiai atrodo ir netradiciniam karjeros posūkiui pasiryžusi Gwyneth Paltrow, įkūnijanti ištikimąją Tonio Starko sekretorę ir suteikianti filmui grožio, aistros bei šilumos.Skausmingi eksperimentai, ironiški nesusipratimai, bendravimas su talkinančiais robotais ir neapskaičiuotos klaidos baigiasi komiškais momentais, kokių labai reikia panašaus tipo filmui. Jonas Favreau ir Robertas Downey jaunesnysis iš tiesų sugebėjo nukonkuruoti Žmogų-vorą, Supermeną, Tamsos baikerį, Drąsiaširdį ir kitus superherojus įtikinamumu. Ekranizacijoje visko pilna: pikto pavydo, meilės, lemtingos mirties, nešvarios išdavystės. Ši prabangi ekranizacija ir puikus siužetas nepaliks Jūsų abejingų.

7. Nepalaužiamasis (Unbreakable 2000) – Briusas Vilisas šįkart – nepaprastas žmogus. Deividas sugebėjo išlikti gyvas po siaubingos avarijos, kurioje žuvo 131 traukinio keleivis. Šios katastrofos dėka apie save sužinos daug neįprastų dalykų.  Neįtikėtina, tačiau jau daugybę metų Deividas niekuo neserga, neturi nė vieno randelio. Intriguojanti ir pilna paslaptingumo juosta ,,Nepalaužiamasis” patiks gausiems ,,Šeštojo pojūčio” (The Sixth Sense) gerbėjams, nes abi šias juostas kūrė režisierius M. Nightas Shyamalanas. Kino kritikų teigimu, 40 mln. JAV dolerių biudžeto ,,Nepalaužiamasis” yra vienas įspūdingiausių visų laikų psichologinių trilerių. Filmas pasakoja istoriją apie labai tikroviškas žmonių problemas, apie tai, kaip bendrauti su aplinkiniais, kaip nustatyti savo galimybių ribas  – sako abiejų minėtų filmų režisierius M. Night Shyamalanas. Šis   filmas su daug paslapčių, intriguoja filmo pabaiga, kurios negali atspėti. Šiame filme puikiai atsiskleidžia  M. Shyamalano stilius ir įdirbis. Jo originalumas negali nežavėti. Šiame ilgai lauktame psichologiniame trileryje pagrindinį vaidmenį atlieka legendinis Holivudo aktorius Bruce’as Willisas. Kartu su Bruce’u Willisu filme ,,Nepalaužiamasis” vaidina dar viena ryški kino žvaigždė – Samuelis L. Jacksonas. Šis aktorių duetas kartu filmavosi pirmą kartą nuo “Kieto riešutėlio 3” (Die Hard 3) pasirodymo 1995 metų. Intriguojanti ir paslaptinga juosta “Nepalaužiamasis” – gardus kąsnelis “Šeštojo pojūčio” gerbėjams. Režisierius M. Night Shyamalan šioje juostoje atgaivina “Šeštojo pojūčio” magiją, kuri čia dar paslaptingesnė, traukianti ir intriguojanti iki pat veiksmo pabaigos. Paslaptis, įtampa ir nerimas – filmo variklis. Rimtas ir liūdnas Bruce Willis, sūnaus padedamas bando nustatyti savo galimybių ribas ir niekaip negali susitaikyti su mintimi, kad jis kitoks. Psichologinis trileris labai tiks paslapties ir intrigos ištroškusiems žiūrovams.

6. Žmogus iš plieno (Man of Steel, 2013) – užmirškite viską, ką iki šiol žinojote apie Supermeną. Filmų „300″ ir „Stebėtojų lyga” režisierius Zackas Snyderis bei „Tamsos riterio” trilogijos ir „Pradžios” autorius Christopheris Nolanas, šios juostos scenarijaus bendraautorius ir prodiuseris, šį labiausiai pasaulyje atpažįstamą superherojų prikelia naujam gyvenimui. Panašiai kaip Betmenas tapo Tamsos riteriu, taip Supermenas tampa Žmogumi iš plieno. Kriptono planeta skęsta liepsnose, tačiau norėdami išgelbėti sūnaus gyvybę tėvai išsiunčia naujagimį į kosmosą. Jo erdvėlaivis nusileidžia Žemėje, kur jį randa Kentų šeima. Berniukas tampa pilnaverčiu Žemės gyventojų ir Kentų šeimos atžala. Tačiau šis berniukas nėra paprastas. Nuo kitų žemės vaikų jis skiriasi ne tik tuo, jog gimė, dabar jau sunaikintoje, Kriptono planetoje, tačiau vaikas pasižymi ypatingomis super galiomis. Užaugęs berniukas palieka Kentų fermą ir iškeliauja į pasaulį laimės ieškoti, tačiau Klarko paslaptis pagimdo naują super herojų, kuriam teks panaudoti visas turimas galias, kad išgelbėtų Žemės planetą. Režisierius Zachas Snyderis ir prodiuseris Christopheris Nolanas dovanoja paties pirmojo superherojaus atgimimą sidabriniame ekrane pasiryždami iš naujo papasakoti jau klasika tapusią Supermeno istoriją. Atsiųstas į Žemę iš mirštančios Kriptono planetos, ateivis vardu Kal-El gyvena žemišką gyvenimą žemiškoje Kanzaso šeimoje. Nežemiškomis galiomis disponuojantis Klarkas Kentas vieną dieną priverstas stoti akis į akį su savimi, kad surastų atsakymus į jį kankinančius klausimus. Filmas kimšte prikimštas pirmo ryškumo Holivudo žvaigždžių: Russellas Crowe, Diane Lane, Kevinas Costneris, Laurence’as Fishburne’as, Amy Adams, o pagrindinis vaidmuo patikėtas filmuose „Nemirtingieji“, „Žvaigždžių dulkės“, bei TV seriale „Tiudorai“ sužibėjusiam britui Henry’iui Cavillui. Visiems puikiai žinoma istorija, tačiau kadangi prie scenarijaus ranką pridėjo puikus intrigos meistras Ch. Nolanas, būkite tikri – „Žmogus iš plieno” jus apstulbins.

5. Galaktikos sergėtojai (Guardians of the galaxy,  2014) – kompanija „Marvel“, amerikiečiams tiekianti vieną mėgstamiausių laisvalaikio pramogų – komiksus,  vis aktyviau žengia ir į kino verslą. Po itin sėkmingų komiksų ekranizacijų apie Geležinį žmogų, Torą, Kapitoną Ameriką ir Keršytojus, atėjo eilė dar vienai herojų komandai – „Galaktikos sergėtojams“. Amerikiečių lakūno Piterio Kvilo (aktorius Chris‘as Pratt‘as), skrajojančio Galaktikos platybėse, rankas, patenka paslaptinga relikvija. Netrukus paaiškėja, kad šį artefaktą medžioja ir nuožmus galaktikos piktadarys Ronanas. Nespėjęs nė apsidairyti, Piteris tampa vienu labiausiai medžiojamų žmonių visatoje. Supratęs, kad vienas nuo visos armijos medžiotojų nepabėgs, Piteris kreipiasi pagalbos į vieną keisčiausių visų laikų kompanijų: kalbantį meškėną, į medį panašų humanoidą, nuostabaus grožio negailestingą žudikę ir dar vieną kerštu gyvą veikėją. Su jų pagalba Piteris turi užtikrinti, kad artefaktas nepaklius į blogas rankas, nes, kaip netrukus paaiškėja, nuo to priklauso visos Visatos likimas. Prie ,,Galaktikos sergėtojų” vairo stojo beveik niekam nežinomas režisierius Džeims’as Gun’as (James Gunn), kuris iki šiol kūrė niekuo neišsiskiriančius B klasės filmus. Iš penkių pagrindinių herojų net du sukurti pasitelkus specialiuosius efektus ir animaciją. Kalba eina apie medį Grūtą, kuriam balsą paskolino Vin’as Diesel’is. Antrasis kompiuterinis personažas – meškėnas Roketas, kuriam balsą paskolino Bradley Cooper’is. Aktoriai puikiai susidorojo  su savo vaidmenimis, personažai pilnai atskleisti ir nėra vienodi. Blogiukų šiame filme taip pat yra, bet jų tiek daug ir jie tokie įvairūs, kad užteks pasakyti, jog jie ne ką pilkesni nei pagrindiniai personažai. „Galaktikos sergėtojai“ – unikalus filmas, kuriame humoras sudaro beveik 90 procentų viso veiksmo. „Galaktikos sergėtojai“ – tai vienas iš geriausių studijų „Marvel“ ir „Disney“ bendradarbiavimo vaisių, kuriame susipina daugelis patrauklių žiūrovo akims kino žanrų.

4. Betmeno sugrįžimas (Batman Returns, 1992) –  nugalėjus Jokerį, Betmenui tenka dar kartą gelbėti Gotemo miestą nuo grėsmės, kurią kelia blogasis Pingvinas, jis tikisi tapti miesto meru, tad stengiasi visai būdais apšmeižti žmogų – šikšnosparnį. Numesta nuo pastato stogo, Max`o sekretorė Selina Kyle transformuojama į moterį-katę. Betmenui tenka ginti savo gerą vardą ir tuo pačiu galvoti, ką daryti su Selina, kuri jam nėra abejinga. Antroji, labiau „Burtoniška“ Betmeno vizija, pasirodžiusi 1992 metais, nesulaukė tokio finansinio pasisekimo ar tokių kino kritikų liaupsių, kaip pirmasis filmas, tačiau be reikalo, nes šis filmas sukurtas pagal paties Timo Burtono matomo Gotamo miesto viziją ir atvaizduoja pasakiškai niūrią ir gana gotikinio stiliaus perpildytą „DC“ komiksų visatos atmosferą. Labiausiai šiame tęsinyje akis traukia tai, jog jo koncepcija yra taip kardinaliai pakeistas, jog iš pirmtako liko tik Betmenas. Pats Gotamo pasaulis čia žymiai gyvesnis, labiau niūresnis ir, svarbiausia, turtingesnis tiek veikėjais, tiek vietovėmis ir pačiais įvykiais, pakeitusiais pagrindinio herojaus gyvenimą. Istorija taip pat įtraukianti. Siužetinės linijos pasakojimo metu susipažįstame su dar nematytu Gotamu ir jo gyventojais – turčiais ir varguoliais, o taip pat ir su nuoseklia nelaimingo „žmogaus“, gyvenančio kanalizacijoje, istorija. Šiame filme pagrindinis antagonistas Osvaldas Koblepotas atlieka bene svarbiausią vaidmenį, užtemdydamas šios juostos didvyrį. Tai yra gerai, nes Pingvinas laikomas vienu iš charizmatiškiausių Betmeno komiksų herojų, kurio likimas išties gana liūdnas. Turbūt didžiausiu šio filmo privalumu yra nuostabiai atrodantis miestas, kurio sukūrimui prireikė visos Timo Burtono fantazijos. Nuostabios dekoracijos, lyg žiūrėtum kokį nors puikų spektaklį teatre, tačiau teatrališkumas neapakina, kaip tik atvirkščiai, įtraukė į peržiūrą dar labiau nei pirmtakas. Natūraliai atrodantis Gotamas – dar ir puikus vizualinių specialiųjų efektų meistrų darbas, kuris be abejo buvo pastebėtas JAV meno ir kino akademijos apdovanojimuose. „Betmeno sugrįžimas“ – tai žymiai kokybiškesnis režisieriaus Timo Burtono matomas Žmogaus-šikšnosparnio pasaulis, kuriame Gotemo miestas atgimsta iš visiškai kitokios, labiau išvaizdžios ir niūriai žavios perspektyvos, įvyniotos į dar labiau patrauklesnį pasakojimą nei pirmame filme.

3. Iksmenai: pirma klasė (X-Men: first class, 2011) – Iksmenai: pirma klasė“ tai penktoji „Iksmenų“ serijos juosta, tapsianti pirmąja iš ateityje planuojamos nufilmuoti trilogijos apie Iksmenų priešistorę. 1963-aisiais, Charlzas ir Erikas nusprendžia įkurti mokyklą, kurioje mokytųsi nepaprastų galių turintys jaunuoliai. Deja, su mokyklos įkūrimu tarp vyrų įsiplieskia nesantaika ir geriausiais draugais buvę jaunuoliai tampa mirtinais priešais. „Iksmenai: pirma klasė“ papasakos apie Charlzo ir Eriko pažintį ir ilgametę draugystę, jaunuolius-mutantus, būsimus Iksmenus, besimokančius profesoriaus Charlzo Chaviero mokykloje bei atskleis paslaptį, kas įvyko tarp praeityje buvusių geriausių draugų, dabar esančių didžiausiais priešais. James McAvoy, įkūnijantis profesorių Chavierą, paprašytas pasidalinti įspūdžiais iš filmavimo aikštelės, sako, kad režisierius Matthew Vaughn aktoriams suteikė visišką laisvę kuriant savo personažus, nebijodamas, kad šie bus nepanašūs į visiems jau pažįstamus originalius herojus. Personažai ir privalo būti skirtingi, mat ši istorija apie tai, kokie šie personažai buvo iki tada, kai žiūrovai su jais susipažino „Iksmenų“ filmuose. „Filmuojantis sunkiausia buvo tai, jog aš, apdovanotas nežemiškomis galiomis, todėl galėjau tik pridėti pirštą prie kaktos ir tapti kitoks. O tuo metu kiti mutantai laipiojo sienomis, svaidėsi šviesos spinduliais, priversdavo viską aplinkui skraidyti ir darė kitus stulbinančius dalykus. Mano gebėjimas nublankdavo jų nežemiškų galimybių fone, nes kino ekrane tai neatrodo taip įspūdingai, kaip lipimas sienomis ar svaidymasis kuo nors,“ – šmaikštavo pagrindinį Iksmeną įkūnijantis aktorius. Filmas „Iksmenai: pirma klasė“ pasakoja dviejų jaunuolių istoriją. Prieš tampant Profesoriumi Chavieru ir Magnetu, jie buvo tiesiog paprasti vaikinai – Charlzas ir Erikas. Suvokę, kad yra apdovanoti nepaprastomis galiomis, jaunuoliai pastebi, kad tokių yra ir daugiau. Draugų nusivylimui, likusieji, vadinamieji Mutantai, nepritampa visuomenėje. Jie – atstumtieji. Nežemiškieji Iksmenai, pirmieji vaikų – mutantų žingsniai naujame jiems pasaulyje ir įspūdingi specialieji efektai,  štai ką Jūs pamatysite šiame filme.

2. Žmogus paukštis (Birdman, 2014) – „Žmogus paukštis“ – tai netipinio super didvyrio pateikimas, kurio metu žiūrovui leidžiama pažinti paslaptingus teatro užkulisius, pasimėgauti puikia aktorių vaidyba, suprasti visą šou verslo purviną pusę bei įdėmiai stebėti vieno nelaimingo ir vergovėje gyvenančio žmogaus, sergančio šizofrenija, pasaulį. Kadaise buvęs populiarus kino aktorius Riganas Tomsonas, visiems puikiai žinomas iš super didvyrio „Žmogaus paukščio“ vaidmens, žūtbūt nori atstatyti savo buvusią šlovę. Jis imasi populiaraus Brodvėjaus spektaklio, kurio sėkmė nulems jo tolimesnę karjeros raidą. Surinkęs puikią aktorių komandą, Riganas pradeda intensyvias repeticijas, kurių metu kiekvienas iš trupės dalyvių parodo tik savo aroganciją, norą išsiskirti bei tingumą. Tokie komandos veiksmai priverčia savo lyderį atskleisti jo neįprastas, užslėptas galias ir paversti jį į „Žmogų paukštį“. Filmo istorija ir tema taip pat įtraukia: kokia yra šių dienų popkultūra? Ar įmanoma joje išlikti? Ar visas popkultūros egzistavimas paremtas socialine medija? Ar verta kurti ką nors prasmingo, ar geriau pasiduoti pigiam ir greitam būdui išpopuliarėti? Filmas priverčia mus pasijusti lyg teatre ar, tiksliau, jo užkulisiuose, nes siužetas rutuliojasi lyg nesibaigiantis vienas kadras. Scenos trukdavo iki šešių minučių, kiekvienas netinkamas žvilgsnis ir galvos pasukimas galėjo nulemti scenos filmavimą iš pradžių, tad režisierius ir aktoriai buvo priversti padirbėti iš peties. Filmas buvo išbrauktas iš „Oskaro“ nominacijos už garso takelį, nes beveik visą filmą buvo girdėti tik būgnai. Kaip ir kiekviename Alejandro filme, didelis dėmesys skiriamas daiktų ir vietų detalumui, todėl ir šis darbas netampa išimtimi. Ypatingai vaizdingai apčiuopiamos scenos leidžia pajausti visą juostoje skleidžiamą teatro dvasią. Taip pat ir patys aktoriai pateikiami iš įdomių rakursų. Tai leido jiems dar geriau atskleisti savo personažų gilumą. Filme taip pat dominuoja ir vizualus grožis, kuris leidžia atsidurti visiškai kitame pasaulyje – teatro pasaulio užkulisiuose. Puikūs kostiumai, pritaikyti kiekvieno herojaus charakteriui pabrėžti, o kartu ir įmantriai panaudotos dekoracijos, leidžiančios pamatyti sceninį filmo grožį. Tai puiki kelionė į paslaptingą ir menininkams priklausantį pasaulį, kuris atveria durys ir eiliniam žiūrovui.

1. Tamsos riteris ( The  dark  knight, 2008) – dar viena intriguojanti istorija apie legendinį komiksų personažą Betmeną. Fantastiniame veiksmo filme „Tamsos riteris“ („The Dark Knight“) paslaptingasis žmogus šikšnosparnis vėl mes iššūkį nuskikaltėlių pasauliui ir taps vilties ir teisingumo simboliu korupcijoje skendinčiam miestui. „Tamsos riteris“ – paskutinis užbaigtas kino projektas, kuriame spėjo nusifilmuoti netikėtai miręs aktorius Heathas Ledgeris. Juostoje jis atlieka nesaikingo linksmintojo – juokdario Džiokerio vaidmenį. Režisieriaus Chriso Nolano kriminaliniame veiksmo trileryje taip pat pasirodo aktorius Christianas Bale‘as, suvaidinęs filmuose „Traukinys i Jumą“, „Manęs čia nėra“ ir „Prestižas“. Padedamas leitenanto Džimo Gordono ir advokato Charvio Dento, Betmenas ruošiasi sunaikinti kriminalines organizacijas, kurios savo nusikaltimais ir išsišokimais vargina miesto gyventojus. Šis bedradarbiavimas duoda nemažai naudos, bet netrukus juos ima persekioti gerai įbaugintiems Gotemo gyventojams pažįstamas piktadarys Džiokeris. Christianas Bale‘as filme derina efektus ir žmogišką žavesį. Batmanas šį kartą rodomas pasimetęs, dažnai nesugebantis pasipriešinti blogiui ir nusprendžia pagrindinio miesto didvyrio titulą perduoti prokurorui Harvey‘ui Dentui. Džokeris – tai pavojingas visuomenės priešas, psichiškai nesveikas, chaosą mėgstantis ir sistemą niekinantis žiaurus tipas. Jis stiprus, gudrus, turintis savo kreivą, bet motyvuotą vertybių skalę. Heathas Ledgeris turėjo nelengvą užduotį – nenublankti legendinio Jacko Nicholsono, jau suvaidinusio Džokerį Timo Burtono filme, šešėlyje. Naujam Džokeriui nereikia kaukės, jo veidą slepia tik minimalus grimas. Visi kiti įspūdžiai išgaunami aktoriaus meistriškumo dėka. Dėl pernelyg ilgų kriminalinės dramos peripetijų režisierius dar turėjo pridėti pakankamai veiksmo kadrų ir staigmenų, kurios prikaustytų bet kokio amžiaus žiūrovą prie ekrano. To filme tikrai per akis. Po pirmos peržiūros neįmanoma atsiminti visų meistriškai sukurtų nuotykių epizodų, nuo kurių kūną užplūsta adrenalinas. Įtampą skrupulingai padėjo kurti net du labai patyrę kino kompozitoriai Hansas Zimmeris ir James Newtonas Howardas. Operatorius Wally Pfisteris pasistengė šiuolaikinėje Čikagoje filmuotus vaizdus perkelti į sąlyginę erdvę. Derindamas dramą ir veiksmo filmą su komikso stilistika, režisierius užtruko, todėl filmas panašus į solidžią roko operą.

Taip pat skaitykite: Keršytojai: Altrono amžius – daugiau veiksmo, daugiau minties

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: