Norėdama įtikinti piliečius gerbti taisykles ir saugumo priemones, Vokietijos sostinė paskelbė reklamą, privertusią žmones diskutuoti: „Padėtis yra labai rimta“. Kritika socialiniuose tinkluose: „Tokiu būdu įžeidžiate piliečius“

Berlyne virusas įgauna pagreitį. Kai kuriuose rajonuose 100 tūkstančių gyventojų tenka daugiau nei 50 atvejų, kituose – viršija 100. Skaičius auga kasdien. Palyginimui, Italijoje 100 tūkstančių gyventojų tenka 79 atvejai, Jungtinėje Karalystėje – 268. Vokietijos sostinės administracija yra labai sunerimusi. Privatūs vakarėliai, „išsiblaškęs“ jaunimas, o ypač ne tokios griežtos kaukių dėvėjimo taisyklės daro didelę įtaką naujų atvejų skaičiaus augimui. Kiekvienos metro ar autobuso kelionės metu vis dar yra keleivių visai be kaukės ar su nosies nedengiančia, pasiruošusių ją užtempti aukščiau, jei įlips kontrolierius tam, kad negautų 50 eurų baudos.

Tad ką daryti norint priversti gyventojus dėvėti kaukes? Miesto senatas griebėsi gan drastiškos priemonės, tačiau kaip visada savo stiliumi, su ironija ir šiek tiek perlenkiant. Jie skubiai sukūrė reklamą, kurioje girdimas aiškus ir griežtas šūkis: „Rodomasis pirštas pakeliamas visiems, kurie nenešioja kaukės. Mes gerbiame taisykles“. Reklamai originalumo priduoda visumą iliustruojanti nuotrauka: kaukę dėvinti senjorė, iškėlusi vidurinį pirštą.

Mieste, pasižyminčiame itin dideliu viengungių skaičiumi bei nesiliaujančiais privačiais vakarėliais, ši žinutė neliko nepastebėta. Kaip ir buvo norėta ir tikėtasi, reklama sukėlė diskusijas socialiniuose tinkluose, o savo „Twitter“ paskyroje nuomonę paviešino ir laikraščio „Tagesspiegel“ vyriausiasis redaktorius Lorenzas Maroldtas, šią iniciatyvą pavadinęs viešu įžeidimu. Ne visi sutinka su jo išsakyta nuomone, atvirkščiai, daug kam patinka griežtas tonas, kurį pasitelkė miesto administracija. Taip pat yra ir tokių, kurie siūlo perpus mažinti atlyginimą tiems, kurie pažeidžia šį įstatymą. Mano laisvė prasideda tada, kai kiti nekenkia mano sveikatai, sako jie.

Žinoma, pandemijos suvaldymo negalima patikėti vos vienai reklamai, skirtai gyventojų švietimui. Problema yra dėl kontrolės ir galimai per mažų resursų tokiam miestui, kuriame daug žmonių renkasi pažeisti įstatymą, o piktybiškai netikinčiųjų virusų skaičius tik auga. Tuo tarpu Berlyno senatas, gausios kritikos ir gausaus palaikymo akivaizdoje, ginasi: „Naudodamas rugsėjį pradėta kampanija Berlynas nori informuoti apie prevencines priemones kovojant su pandemija ir skatinti jų laikymąsi. Atsižvelgiant į augantį užsikrėtusiųjų skaičių, toks požiūris šiuo metu yra itin svarbus. Visiems turėtų būti aišku – situacija vis dar yra labai rimta, todėl manome, jog ši reklaminė kampanija yra svarbi“. Sunku tikėtis, kad pasitelkus ironiją galima prasibrauti pro „Ne kaukėms“ sieną, tačiau ji tikrai sugriauna abejingumo sieną.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: