Vaizdo klipą apie seksualines mažumas rodys “Info TV”, pranešė Lietuvos gėjų lyga (LGL).
“Sveikiname socialiai atsakingos “Info TV” sprendimą transliuoti KEISK vaizdo klipą. Pozityvios informacijos apie LGBT asmenis viešojoje erdvėje draudimas yra žalingas visuomenei, nes skatina netoleranciją, patyčias ir neapykantos nusikaltimus. Todėl džiaugiamės, kad vaizdo klipas plačiąją auditoriją pasieks žiūrimiausių programų metu”, – pranešime spaudai cituojamas LGL valdybos pirmininkas Vladimiras Simonko.
Anot LGL, socialinės kampanijos KEISK vaizdo klipas ragina pripažinti visuomenės įvairovę, palaikyti homoseksualių asmenų teisių užtikrinimą Lietuvoje, pasirašant specialią peticiją.
Minėtas vaizdo klipas visuomenei pristatytas pernai liepą. LGL siekė, kad jį parodytų nacionaliniai TV kanalai, tačiau šie atsisakė remdamiesi Žurnalistų etikos inspektoriaus išvada ir Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo normomis.
Žurnalistų etikos inspektorė Zita Zamžickienė pernai rugsėjį patvirtino ekspertų grupės išvadą, kurioje nurodoma, kad vaizdo klipas apie seksualines mažumas “turi neigiamą poveikį nepilnamečių emocinei, dvasinei, psichinei raidai bei sveikatai, pamatinių vertybių gyvenime tinkamam formavimuisi”.
Ekspertų išvadoje pažymima, jog vaizdo klipe “diegiama idėja, kad šeimą gali sukurti ir tos pačios lyties asmenys” ir “išreiškiamas raginimas keisti požiūrį į vienalytę šeimą”.
LGL atstovai tvirtina, jog remdamasi išvada TV3 televizija vaizdo klipą sutiko transliuoti tik nuo 23 iki 6 valandos ir pažymėjus raide S.
Išvadą sukritikavo Lietuvos psichologų sąjunga, kuri pareiškė, kad neigiamą įtaką nepilnamečiams daro ne seksualinių mažumų socialinė reklama, o jos draudimas.
Vaizdo klipe skelbiami stereotipai apie seksualines mažumas ir rodomos homoseksualių asmenų porų gyvenimo akimirkos, pateikiami statistiniai duomenys, kad tik 12 proc. Lietuvos gyventojų teigia pažįstantys bent vieną lesbietę, gėjų ar biseksualų asmenį ir priduriama, kad “likę 88 proc. taip pat pažįsta, tik to nežino”. Reklamoje matyti vaikinas, vilkintis marškinėlius su užrašu “Už šeimų įvairovę”, o po vaivorykštės spalvų vėliava skelbiamas užrašas “Šeima yra šeima”.
Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymas numato, kad nepilnamečiams kenkia ir turi būti ribojama tokia informacija, “kuria niekinamos šeimos vertybės, skatinama kitokia, negu Konstitucijoje ir Civiliniame kodekse įtvirtinta, santuokos sudarymo ir šeimos kūrimo samprata”.