Per pastaruosius kelis dešimtmečius labai išpopuliarėjo apokaliptiniai televizijos serialai. Šie serialai, kurių veiksmas dažnai vyksta distopinėje ateityje, žavi žiūrovus piešdami ryškius ant sunaikinimo slenksčio atsidūrusio pasaulio portretus. Tačiau, tikrai nesuklysime pasakę, kad apokalipsę tyrinėjančių televizijos serialų žavesys, jų nagrinėjamos temos, pasakojimai ir skelbiamos pagrindinės mintys tikrai įtraukia žiūrovą.
Apokaliptiniuose televizijos serialuose dažnai susiduriama su esminiais žmogaus būsenos aspektais. Juose gvildenamos išgyvenimo, žmogiškumo, moralės ir mūsų veiksmų pasekmių temos. Atėmę šiuolaikinės visuomenės patogumus, šie serialai priverčia veikėjus susidurti su savo tikruoju „aš“ ir priimti sunkius sprendimus, kurie sulaukia atgarsio tarp žiūrovų. Apokalipsę tyrinėjantys televizijos serialai nepaliaujamai plečia meninio pasakojimo ribas ir naudoja naujoviškus kino metodus. Nuo stulbinančių vaizdų iki vaizduotės kupino pasaulio kūrimo – šios laidos panardina žiūrovus į savo apleistus kraštovaizdžius, veiksmingai perteikdamos nevilties ir vilties jausmą.
Taigi, apokalipsę demonstruojantys serialai tapo svarbia mūsų kultūrinio kraštovaizdžio dalimi, žavinčia žiūrovus distopinės ateities ir žmogaus būklės tyrimais. Pristatydami mums įsivaizduojamus pasaulius ant sunaikinimo slenksčio, šie serialai skatina savirefleksiją ir kartu siūlo mums pabėgti nuo realybės. Tikėtina, kad apokaliptinis žanras išliks tol, kol visuomenė grumsis su neaiškumais, nuolat primindamas apie mūsų egzistencijos trapumą ir atsparumo galią, todėl susipažinkite su dešimt, būtent tokių, puikių apokaliptinių serialų, kuriuos galite žiūrėti „Netflix“ platformoje.
10. „Visi mes mirę“ (All of Us Are Dead, 2022 – )
Tai antrasis korėjiečių serialas per kiek mažiau nei pusę metų, užkopęs į Netflix peržiūrų viršūnę. „All of Us Are Dead“ pristato įtemptą išgyvenimo dramą.
Čia normali diena Hyosan vidurinėje mokykloje netrukus pašlija – į seselės kabinetą buvo atvesta smarkiai karščiuojanti ir keistai besielgianti mokinė. Koridoriuose pasklidus apkalboms ir triukšmui, pasidaro aišku, jog čia vyksta viruso protrūkis, o visi užkrėstieji pavirsta zombiais.

Mokyklos mokiniai kaip įmanydami mėgina kovoti už savo ir vieni kitų gyvybes, kol juos pasieks pagalba, bet situacija vis prastėja, o mokykla yra izoliuojama. Vieni iš pagrindinių veikėjų Onjo Nam ir Cheongsan Lee tapo draugais dar vaikystėje. Bandydami išgyventi, jie stebi kaip jų artimiausi bičiuliai virsta į mėsą ėdančius monstrus, o Korėjos kariuomenė stengiasi apsaugoti miestą nuo dar didesnio viruso išplitimo, tačiau tai toli gražu nėra paprasta, kai iš mokyklos ima ištrūkti zombiai.
„Visi mes mirę“ nesistengia iš naujo išrasti dviračio. Paslaptingas gamtos mokslų mokytojas mokykloje eksperimentuoja su žiurke, kuri įkando vienam iš mokinių, ir nuo tada virusas iš pradžių išplinta po visą mokyklą, o paskui po visą miestą. Serialo mokiniai nėra abejingi tam, kas vyksta. Jie žino apie zombius. Serialas geriausiai veikia tada, kai daugiausia dėmesio skiria gausaus veikėjų būrio tarpusavio santykiams.
Sparčiai judantys zombiai mokykloje sukelia chaosą, o mokiniams užgriuvęs sielvartas ir neviltis vienus suartina, kitus – išskiria. Matome, kaip jie rūpinasi vienas kitu, kai kovoja su epidemija ir palaiko vienas kitą siaubingais laikais. Nepamiršti ir suaugusieji: Čong-Sano motina kovoja beviltišką kovą, kad iš savo restorano patektų į mokyklą ir išgelbėtų sūnų, o kariškiai aptaria drastiškas priemones protrūkiui suvaldyti. Mokiniai iš skirtingų socialinių sluoksnių yra priversti susiburti į grupes, o tai kai kuriems sukelia daugiau trinties ir problemų, tačiau taip pat priverčia kai kuriuos veikėjus susivienyti, stengiantis pamatyti savo panašumus, o ne skirtumus.
„All of Us Are Dead“ yra sukurtas pagal 2011 metų internetinį komiksą „Šiuo metu mūsų mokykloje“ (Now at Our School). 2022 birželį buvo paskelbta, kad pasirodys ir antrasis serialo sezonas.
9. „Black Summer“ (2019 – 2021)
„Black Summer“ pasakoja apie grupelę vyrų ir moterų (tarp jų ir „Sin City“ aktorę Jaime King, vaidinančią Rouzę) pirmosiomis siaubingo zombių protrūkio dienomis, kai jie bando evakuotis iš priemiesčių – tai padaryti įsakė kariškiai, kurie taip pat periodiškai skraido ir bombarduoja vietovę, bandydami sustabdyti paslaptingo viruso plitimą.
Išgyvenusieji tikisi patekti į netoliese stūksančiame futbolo stadione esančią saugią zoną, iš kurios, kaip spėjama, jie bus išgabenti į saugią vietą. Tai bus nelengva, ir jie susidurs su kliūtimis ne tik iš kraujo ištroškusių numirėlių, bet ir iš kitų žmonių.

Nors ir zombių televizijos serialų yra tikrai daug, todėl žiūrovams gali pasirodyti, kad dar viename jau nieko naujo neišvys reiktų suklusti. Kitaip nei ankstesniuose serialuose, „Black Summer“ vengia ištęsto personažų vystymo ir ilgų verksmingų dialogų, o tiesiogiai veržiasi į pasakojimą ir norą parodyti. Čia daugiau dėmesio skiriama ne tik išgyvenimo ir veiksmo scenoms, bet ir pseudo giluminiams pokalbiams prie židinio. Ir kad ir kokios būtų serialo silpnybės – specialieji efektai yra padorūs, nors ir šiek tiek neįtikinantys – tai tarsi atgaiva matyti serialą, kuris tiesiog nori išgąsdinti savo žiūrovus. Jiems puikiai sekasi išlaikyti nerimo atmosferą kiekviename epizode, kai tikrai nežinai, kada vienas iš šių zombių gali iššokti ant tavęs.
Iš dalies tai susiję su čia išryškinamu zombių stiliumi. Tai nėra senosios mokyklos siaubo filmų lėti, lėti kaip pelytės zombiai. Jie žaibiškai greiti ir kupini įniršio. Aukos, kurioms įkandama pradeda virsti baisūnais vos per kelias minutes. Nors serialas patiks ne visiems, tačiau siaubo filmų gerbėjams, kurie trokšta daugiau veiksmo ir jaudulio nei emocinio gilumo, „Black Summer“ gali būti kaip tik tai, ko reikia, ko jų širdys geidžia.
8. „Between“ (2015 – 2016)
„Between“ – tai istorija apie miestelį, kurį užklupo paslaptinga liga, išnaikinusi visus 22 metų ir vyresnius žmones. Seriale tyrinėjamas valdžios suvaržymas, susidaręs, kai vyriausybė paskelbė karantiną 10 mylių skersmens teritorijoje ir paliko gyventojus likimo valiai.
Švelnūs, archetipiniai personažai ir istorija, kuri prieštarauja tikėjimui, kankina visą „Between“ visumą, net jei aplinka ir idėja turi pakankamai intrigos, kad pasimatytume 1-ojo sezono pabaigoje ir pamatytume, kas sukėlė virusą.

Istorija pasakoja apie daugybę skirtingų personažų, tačiau abejotinas sprendimas vaidinti aktorius, kurie akivaizdžiai atrodo vyresni nei 22 metų, yra keistas. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad kai kurie iš šių personažų pasirodymo metu turės įdomių epizodų, tačiau apmaudu, kad jie anksti patenka į klišinę teritoriją ir niekada nepalieka tos teritorijos visą sezoną. Gaila, nes seriale tikrai yra įtemptos, įtraukiančios dramos potencialas, tačiau jis niekada nebuvo įgyvendintas. Pasitaiko tikrai daug gerų veiksmo scenų, bet ar to gana…?
Nors pradinė prielaida, tikrai intriguojanti, galiausiai serialas nėra toks įspūdingas, koks galėjo būti. Žiūrint į tai kaip „Between“ suka savo istoriją ar formuoja savo personažus, galima daryti prielaidą, kad sukuriama vidutinė pramoga, skirta būtent paaugliams. Serialas taip primena romaną jauniems žmonėms, taigi kartais jį žiūrint sunku patikėti, kad jis nėra paremtas juo.
Seriale pasinaudodami moksline fantastika (ir jos mąstymu) turite sustabdyti savo tikėjimą dėl kai kurių beprotiškesnių elementų, taigi vieną ar kitą detalę čia teks ignoruoti. Kai Pretty Lake miestelis patenka į karantiną, per naktį pasirodo didelė spygliuotos vielos tvora su minų lauku ir daugybe ginkluotų sargybinių. Be to, vaikams sakoma, kad jie turi likti karantine, nes virusas plinta oru, todėl kyla kitas klausimas – jei virusas plinta ore, ar tai nėra puiki proga numesti kupolą ant miesto? Jei jis skristų oru, ar nebūtų išplitęs į kitus miestus? Klausimai tęsiasi iki kol šou pasiekia kulminaciją, kuri kankinamai palieka atvirus klausimus kitam sezonui.
Teigiama ir stiprioji serialo pusė ta, kad originali kūrėjo Michaelo McGowano istorija iškelia keletą svarbių temų, kurias reikia apmąstyti per visą paauglių nerimą, įskaitant tai, ar 21 metų ir jaunesnių metų rinkinys galėtų valdyti pasaulį, jei prireiktų… ir ar jie tiesiog jį sunaikintų.
7. „The Rain“ (2018 – 2020)
Danė paauglė Simona ruošiasi eiti į egzaminą, kai pasirodo jos tėtis. Na, ji turi eiti greitai nes kaupiasi lietus… Jame – mirtinas virusas, kuris greitai ir siaubingai žudo žmones.
Tėtis dirba korporacijoje „Apollon“, kuri gali būti susijusi su virusu. Sergantis Simonos mažasis brolis Erasmas taip pat tam tikru būdu susijęs. „Erasmas yra raktas į viską“, – sako tėtis.

Jie patenka į Apolllono požeminį bunkerį prieš pat iškrentant pirmiesiems lašams. Lietaus lašai seriale, lyg mažytės mirties vandens bombos. Tėtis, apsirengęs, išeina gelbėti pasaulio. Mama atsidūrusi lauke be skėčio paveikiama lietaus ir netrukus ji vos nustovi ant kojų ir pradeda nepaliaujamai vemti, iki kol miršta.
Taigi bunkeryje liko tik Simona ir Erasmusas (dar vadinamas Rasmusu). Šešerius metus! Jie ten praleido šešerius metus… Pakankamai ilgas laikas, kad Rasmusas užaugtų ir jam reikėtų pakeisti tėvą. Atėjo jo laikas gelbėti pasaulį. Serialas – neša beveik nepakeliamą klaustrofobijos, įtampos ir baimės svorį, kurį tik retkarčiais pakelia brolių ir seserų švelnumo akimirka, pavyzdžiui, graži šokinėjimo scena. Aktorė Alba August suvaidino galingą, paveikų Simonos vaidmenį.
Tačiau tai ne viskas – aštuoni jųdviejų epizodai bunkeryje, aplinkos katastrofos ir distopijos iš po žemių, su subtitrais? Nesame tikri, ar mūsų sveiki protai, jau nekalbant apie jų protus, galėtų tai ištverti… Taigi, pirmojo epizodo pabaigoje jų oro tiekimas užsikemša; jiems tenka išeiti į pavojingą naują pasaulį ir susidurti su kitais išgyvenusiaisiais – pirmiausia su grupe jaunuolių, kurie užblokavo oro tiekimą, kad Simona ir Rasmusas išeitų.
Ir taip „Tas Lietus“ tampa kažkuo įdomesnis. Ne tik kunkuliuojančiu apokaliptiniu trileriu, ne tik serialu apie tai, ar žmonija gali išgyventi tokią katastrofą. Jame klausiama, ar žmonės gali vėl išmokti rūpintis ir mylėti vienas kitą, nustatyti, kas teisinga, o kas ne – ir svarbiausia ar gali išlikti žmonėmis.
6. „Šimtukas“ (The 100, 2014 – 2022)
Serialo veiksmas vyksta praėjus 97 metams po atominio karo, kuris išnaikino beveik visą žmoniją. Vieninteliai žinomi likę žmonės buvo laimingieji, tuomet buvę dvylikoje kosminių stočių Žemės orbitoje. Šios dvylika stočių susijungė į vieną ir suformavo vieną didelę stotį, pavadinta arka.

Šioje stotyje gyvena apie 2,4 tūkstančio žmonių. Tačiau netgi ir tokiam žmonių kiekiui stotyje palaikyti vos užtenka turimų atsargų ir maisto. Dėl šios priežasties visi nusikaltimai, netgi patys menkiausi yra baudžiami mirtimi, išmetant nusikaltėli į atvirą kosmosą. Vieninteliai nusikaltėliai sulaukę pasigailėjimo yra nepilnamečiai – jie yra uždaromi į kalėjimą ir kai sulaukia pilnametystės jų nuosprendis yra persvarstomas.
Vieną dieną yra išsiaiškinama, kad arkos gyvybės palaikymo sistemos neilgai trukus suges nepataisomai. Dėl šios priežasties, kaip paskutinė viltis į Žemę yra išsiunčiami 100 nepilnamečių nusikaltėlių, kurie gali būti paaukojami, norint išsiaiškinti ar Žemės paviršiuje įmanoma gyventi. Nusileidus į Žemę paaugliai išsiaiškina, kad ji nėra visiškai išmirusi. Joje likę maža dalis žmonių, kurie sugebėjo išgyventi karą. Tačiau ne visi žmonės yra svetingi atėjūnams. Kai kurie žmonės tapo kanibalais ir jų grobis yra naujieji Žemės užkariautojai.
5. „Into the Badlands“ (2015 – 2019)
Seriale „Into the Badlands“, kurio veiksmas vyksta postapokaliptinėje ateityje, kur nebėra ginklų. Tai vyksta patyrusio kario Sunny (akt. Daniel Wu) ir paslaptingojo M.K. (akt. Aramis Knight), jauno paauglio, turinčio tamsių galių, bendrų savęs atradimo paieškų, kurios visiems laikams pakeis jų gyvenimus, metu. Rūstus, šiurpus metas… Tačiau susidūrus su dviejų konkuruojančių baronų (Martonas Csokas ir Emily Beecham) rūstybe, kai jie keliauja per septynias Badlando teritorijas, jiems prireiks visų turimų įgūdžių, kad išgyventų.

Praėjus 500 metų po karo pasaulis virto griuvėsiais. Badlandą, buvusių Šiaurės Amerikos valstybių regioną, valdo Baronai – septyni vyrai ir moterys, kontroliuojantys savo teritorijas ir subūrę mirtinų kovotojų, vadinamų Kliperiais, armijas. Regentas Sunny, itin įgudęs kovotojas ir mirtiniausias barono Kvinno „vyriausiasis kliperis“, kovoja su klajokliais ir išgelbsti paslaptingą berniuką M. K., kuris slepia tamsią savo praeities paslaptį. Kai jis parsiveža jį atgal į Fortą mokytis „Kolto“, besimokančio Kliperio, pareigų, reikalai greitai išslysta iš rankų su kitu mokiniu. Kai išliejamas pirmas kraujas, M. K. praranda savikontrolę, tarsi kažkas užvaldo jo kūną, todėl berniukas tampa vertingas priešiškai nusiteikusiam baronui Widow. Tuo tarpu Sunny atranda, kad ant M.K. pakabuko yra tas pats atvaizdas, kaip ir ant jo vaikystės kompaso, vaizduojančio vietą, vadinamą Azra, berniuko namus. Siekdamas išsiaiškinti tiesą apie savo paties praeitį, Sunny nori daugiau sužinoti apie šį miestą už Badlando ir turi rasti išeitį, ypač dabar, kai jo meilė Veilė nelegaliai laukiasi jo vaiko.
Ar tai kovos menų epas? Postapokaliptinis vesternas? Gal šiek tiek abiejų? Istorija, kurios veiksmas vyksta ateityje, keistai panašioje į senuosius Pietus? Kad ir kas tai būtų, tai nėra labai svarbu: Bet kokiu atveju svarbiausia yra kova. O kovojant atsiranda kraujas – daug kraujo – ir serialas „Into the Badlands“ priartėja prie filmų suaugusiesiems teritorijos, nors techniškai joje net nėra. Nuo „Breaking Bad“ iki „Vaikščiojančių numirėlių“, kino juostų kūrėjas „AMC“ garsėja aštria medžiaga, ir ši žanrą peržengianti drama nėra išimtis.
Dėl veiksmo scenų, kurias pastatė pripažintas kovos menų choreografas Ku Huen Chiu, „Into the Badlands“ pasižymi autentiškais Honkongo stiliaus kung fu elementais ir daro kažką unikalaus, perkeldamas serijinę kovos menų dramą į mažąjį ekraną. Tačiau tikslinė auditorija čia, be abejo, maža – ir jūsų vaikai tikriausiai neturėtų būti tarp jų.
4. „Alice in Borderland“ (2020 – )
,Alice in Borderland“ – tai 2020 metų japonų serialas, kurį režisavo Akira Morii. Šis trileris perpintas drama, moksline fantastika ir nukeliantis mus į paralelų tuščią Tokijo miestą, kuriame pagrindinių veikėjų laukia žaidimai, nulemiantys jų gyvybės ar mirties klausimą. Serialas prikausto savo nenuspėjama baigtimi – kiekviena serialo serija pristato naująjį žaidimą, kurį teks sužaisti pagrindiniams veikėjams, tad kiekvienos serijos laukimas suintriguoja – kokius išbandymus serialo kūrėjai paruošė mūsų fantazijoms patenkinti.

Jau pirmoje serijoje pristatomi trys draugai, mūsų serialo pagrindiniai veikėjai, ir parodoma kiekvieno iš jų kasdienybė – taip kūrėjai leidžia susipažinti bei galbūt susitapatinti su jais. Arisu (vaid. Kento Yamazaki) yra kompiuterinių žaidimų mėgėjas, savo dienas leidžiantis virtualiuose žaidimų pasauliuose. Gyvenantis su broliu ir tėčiu bei vis dar išgyvenantis mamos netektį, Arisu yra engiamas ir nuolatos priekaištų sulaukiantis sūnus, kuris turėtų lygiuotis į savo brolį, kadangi pastarasis turi darbą ir puikiai kyla karjeros laiptais.
Jo draugas Karube (vaid. Keita Machida) dirba bare, tačiau yra atleidžiamas savo vadovo, kadangi darbo metu pabučiavo barmenę, o tuo tarpu Chota (vaid. Yûki Morinaga) dirba nuobodų darbą biure. Pirmajame epizode draugų susitikimas mieste nuveda prie šėlionių, taip pritraukiant policininkų dėmesį. Trims draugams tenka slėptis viešajame tualete, iš kurio išėjus juos pasitinka visiškai tuščias Tokijo miestas, kuris dar prieš kelias minutes ūžė mašinų ir žmonių skambesyje. Būtent nuo šios akimirkos prasideda keisti dalykai, nuvedantys mūsų veikėjus tiesiai į nuotykių gniaužtus.
Turbūt kiekvienam šio serialo pavadinimas – ,,Alice in Borderland“ (liet. Alisa pasienyje), asocijuojasi su visiems gerai žinoma pasaka ,,Alice in Wonderland“ (liet. Alisa stebuklų šalyje). Nors šiam panašumui oficialių paaiškinimų nėra, tačiau žiūrovai pastebi tam tikras detales ir bando sudėlioti šio pavadinimo dėlionę. Aiškiausias dalykas, kurį galima pastebėti, tai pagrindinio veikėjo vardas, kadangi Arisu yra japoniškas Alice vardo vertimas. Taip pat pastebima ir kitų panašumų tarp šio serialo ir pasakos. Pavyzdžiui kitos serialo veikėjos vardas – Usagi, kuris japonų kalboje reiškia triušį – vieną iš pagrindinių pasakos veikėjų. Taip pat kitos veikėjos slapyvardis buvo ,,Širdžių karalienė“, o Takeru veikėjas turėjo ,,Skrybėlininko“ pravardę, kurią pasakoje galima prilyginti su ,,Pamišusio skrybėlininko“ personažu. Tikriausiai dar galime rasti ne vieną asociaciją tarp šio serialo ir pasakos, tad galime manyti, jog šio serialo režisierių tikrai įkvėpė vaikiška pasaka. Kas gali žinoti, gal tai jo mėgstamiausias vaikiškos literatūros kūrinys. (Taurė Bosaitė)
3. „Sweet Tooth“ (2021 – )
„Sweet Tooth“ – amerikiečių fantastinės dramos televizijos serialas, kurį sukūrė Džimas Maiklas. Jis sukurtas pagal to paties pavadinimo Džefo Lemiro komiksą, kurio premjera „Netflix“ pasirodė 2021 m. Birželio 4 d.
Istorija jau nuo pat pradžių skamba įdomiai: prieš dešimt metų virusas „The Great Crumble“ pražudė daug žmonių pasaulyje ir sukėlė paslaptingą hibridinių kūdikių, kurie pusiau žmonės, pusiau gyvūnai, atsiradimą.

Nežinia, ar hibridai – viruso priežastis ar rezultatas, daugelis žmonių jų bijo ir medžioja. Pusiau elnio hibridas Gusas gyvena dykumoje su savo tėvu, kuris mirė nuo viruso, kai Gusui buvo devyneri metai. Vaikinas atranda dėžę, kur, jo manymu, yra motinos paveikslas, kurį tėvas palaidojo po medžiu. Ant medžio užrašytas mįslingas žodis „Colorado“.
Praėjus metams po tėvo mirties, prieš nuspręsdamas išvykti susirasti motinos, Gusas sukelia gaisrą. Gaisras perspėja netoliese esančius medžiotojus apie jo vietą, kurie bando nužudyti Gusą vien dėl sporto. Medžiotojai yra akivaizdžiai nustebę, kad Gusas gali kalbėti, ir netrukus juos nužudo vienišas keliautojas Tomis Džeperdas. Gusas seka keliautoją reikalaudamas, kad jis palydėtų jį pas motiną į Koloradą. Džeperdas priešinasi, bet vis tiek saugo Gusą.
Kartu jie leidosi į nepaprastą nuotykį po tai, kas liko iš Amerikos, ieškodami atsakymų – apie Guso kilmę, Džeperdo praeitį ir tikrąją namų prasmę. Tačiau jų istorijoje gausu netikėtų sąjungininkų ir priešų, o Gusas greitai sužino, kad vešlus, pavojingas pasaulis už miško daug sudėtingesnis, nei jis kada nors galėjo įsivaizduoti.
„Netflix“ „Sweet Tooth“ seka elnių berniukų hibridą Gusą ir jo gynėją Jepperdą per pavojus su neišmoktais sprendimais ir iššūkiais.
2. „Vaikštantys numirėliai“ (The Walking Dead, 2010 – 2022)
Gatvėse palikti automobiliai, visur mėtosi apėsti žmonių kūnai, tušti namai atlapotomis durimis. Kur visi dingo? Bandant surasti savo šeimą Rikui pakeliui tenka ne tik žudyti virusi užsikrėtusius „zombius“, bet ir galiausiai susidraugauti su kitais per stebuklą išgyvenusiais prašalaičiais. Nepažįstami žmonės buriasi į grupes ir visais įmanomais būdais mėgina išgyventi. Tačiau pasaulis vis labiau primena baisiausius apokaliptinius scenarijus.

Zombiai, – ak, tiesa, serialo herojai vengia šito žodžio, ir juos vadina tiesiog „vaikštančiaisiais“ (angl. the walkers), toli gražu nėra jų vienintelė problema. Niekur nebėra elektros, neveikia jokios susisiekimo priemonės, žmonėms trūksta vandens, o ilgainiui ima trūkti maisto. Grupelės išgyvenusiųjų eina iš vienų namų į kitus, visus juos rasdami arba paskubomis apleistus, arba su čia pat nužudytais ar pačiais nusižudžiusiais jų šeimininkais. Viduje spėja apžiūrėti šeimų nuotraukas, išmėtytus vaikų žaislus, tačiau visi skuba į namų virtuves – ten, karštligiškai kuisdamiesi po spinteles ieško konservų ir kitokio ilgai negendančio maisto. Bet ko. Jie vairuoja pakelėse rastus automobilius ir su savimi visada vežiojasi benzino atsargų.
Serialo veiksmo vieta nuolat keičiasi – pagrindiniai herojai iš pradžių įsikūrę tiesiog stovyklavietėje su palapinėmis netrukus supranta, kad jiems reikia tvirtų sienų ir tvorų. Tačiau dėl kiekvieno sunkiau zombiams prieinamo pastato dabar reikia pakovoti ne su vaikštančiais numirėliais, bet su gyvais žmonėmis. Išlikę gyvieji nebepasitiki vieni kitais, ir užuot vienijęsi ima kovoti ne tik dėl senkančių resursų ar tvirtesnio stogo, bet ir dėl moterų, valdžios, pripažinimo, keršto. Kiekvienas TWD gerbėjas jums pasakys, kad tai serialas ne apie pasaulio pabaigą, bet apie tai, kaip apokalipsės akivaizdoje žmonės elgiasi su žmonėmis. Nuostabiai įtikinami veikėjų portretai įkūnija ir kilniausius herojus ir žmones, savo beširdiškumu pranokstančius bet kokį zombį. (Vaiva Rykštaitė)
1. „Into the Night“ (2020 – 2021)
„Into the Night“ – belgų apokaliptinis mokslinės fantastikos trileris, sukurtas Džeisono Džordžo, įkvėptas 2015 m. Jaceko Dukajaus (Jacek Dukaj) lenkų mokslinės fantastikos romano „Senasis aksolotas“ (angl. The Old Axolotl).
Pirmajame sezone pasakojama apie grupę žmonių, kurių lėktuvas buvo užgrobtas, kai jie skrido iš Briuselio. Užgrobėjas Terencijus yra Italijos NATO karys, kuris įsiveržia į lėktuvą ir reikalauja pakilti anksčiau. Jis žino tai ko nežino kiti?… Keletas lėktuve esančių žmonių tampa vienais iš išgyvenusiųjų mirtiną pasaulinį įvykį, kurį sukelia saulės šviesa. Lėktuvas skrenda į vakarus, bandydamas išgyventi šią katastrofą, dėl kurios dienos metu žūsta visi gyvi organizmai. Grupė, kuriai vadovauja pilotas Matjė ir keleivė Silvija, anksčiau dirbusi karinio sraigtasparnio pilote, turi dirbti kartu, kad Saulė liktų užnugaryje. Lenktyniaudami su laiku ir saule, kad pasiektų požeminį karinį bunkerį, jie susiduria su degalų trūkumu, apšvitintu maistu, paslėptais kėslais ir kitomis problemomis.

Antrajame sezone likę išgyvenusieji užsitikrina kelią į NATO bunkerį Bulgarijoje, kur ieško prieglobsčio nuo mirtinų Saulės spindulių. Tęsdami išlikimo paieškas kartu su kariškiais bunkeryje, jie bando suvaldyti įsiplieskusį konfliktą ir rasti sprendimą dėl sumažėjusių išteklių atsargų.
Nors ir serialas nėra visiškai originalus, bet dėl jo įtampos laikas prabėga greitai, o kai sustoji atsikvėpti, supranti, kad lėktuvo turinys neabejotinai yra „socialinis mikrokosmosas“. Jie – savotiškai įvairialypė kompanija, su vaikinu, besimeldžiančiu Alachui, ir akiplėša, kuris vieną vaikiną vadina arabu, nors iš tikrųjų jis turkas.
Serialas laikosi savo pagrindinio principo – išlaikyti paprastumą ir įtampą. Bus progų patyrinėti situacijos priežastis ir daugiau sužinoti apie tai, kas yra lėktuve, juolab kad epizodų pavadinimus sudaro pagrindinių veikėjų vardai, iš kurių pirmasis – Silvija. Debiutas labai įdomus ir tikrai turi potencialą išlaikyti mus prie ekrano.