Rudens vakarams vėstant, įsitvirtinat tamsai ir artėjant žiemai, tikriausiai daugeliui norisi likti namuose ir su karštu puodeliu kavos ar arbatos, dar užkandžiais atsipalaiduoti ir pažiūrėti gerą, įtraukiančią kino juostą. Nežinote ką žiūrėti? Ne bėda!

Žinome, kaip dažnai sunku išsirinkti ką norime žiūrėti, todėl norime jums padėti. Surinkome dešimtuką, pačių naujausių, 2023 metų, serialų sąrašą, kuriame kiekvienas ras sau mėgiamą. Čia rasite ir komedijos, ir parodijos, ir veiksmo, ir siaubo, ir žmogžudysčių, mokslinės fantastikos, dramos ar paslapčių… Na, jau supratote, visko po truputį. Taigi, ko dar laukti? Susipažinkite su naujomis kino juostomis.

Kadras iš serialo „Based on a True Story“

10. „Based on a True Story“ (2023)

Tikro nusikaltimo komedijoje „Based on a True Story“ prireikia daug laiko kol serialas pasiekia pirmąją juoką keliančią eilutę. Ši beprotiška akimirka ištinka septintajame epizode, po to, kai Ava ir Natanas susiduria su naujausia kliūtimi savo faustiškame sandėryje – bendradarbiavimu kuriant tikrų nusikaltimų podkastą su tikru serijiniu žudiku. Ir vis dėlto šis „Peacock“ platformos serialas, šiandien debiutuojantis aštuonių epizodų pirmuoju sezonu yra tikrai geras ir įtraukiantis.„Based on a True Story“ – tai tas atvejis, kai serialas labiausiai intriguoja tuo, kas gali bus toliau.

„Based on a True Story“ iš pradžių nėra toks juokingas, nors ir bando smagiai pasijuokti iš popkultūros susižavėjimo kitų žmonių siaubais ir mūsų noro tapti detektyvais iš fotelio. Podkastų ir dokumentinių serialų eroje žmogžudystės – nepasotinamas turinys.

Seriale susituokusi Kalifornijos pora Ava (akt. Kaley Cuoco) ir Natanas (akt. Chris Messina) patenka į turinio kūrimo aukso kasyklą, kai sužino, kad jų žavus, bet įspūdingas santechnikas Matas (akt. Tom Bateman) iš tiesų – madingas serijinis žudikas, žinomas „Vakarų pusės plėšiko“ vardu. Atsižvelgdama į Avos meilę tikrų nusikaltimų podkastams, finansiškai sunkiai besiverčianti pora susitaria su Matu sukurti savo podkastą, kuris leistų jam pasigirti savo darbu, o tikrų nusikaltimų mėgėjams atskleistų istorijos pusę, kurios jie beveik niekada nesužino. Natanas jam duoda pasirinkimą: „Gyvenimas kalėjime ar podkasto kūrimas?“

Serialas – beprotiška žiniasklaidos satyra, besimėgaujanti tuo, kas galėtų nutikti, jei toks podkastas taptų populiarus ir prieinamas „Spotify“. Visi Amerikoje jo klausosi, kaip kokio serialo, ir visi turi savo nuomonę. Garsenybės apie tai rašo tviteryje, o tada savo žodį taria ir Amerikos popkultūros moralinė sąžinė.

Serialas „Based on a True Story“ – vienas iš labiausiai varginančių ir kartu intriguojančių 2023 m. žiūrėjimo potyrių. Kaip ir gerame, nors ir trūkumų turinčiame, podkaste, yra epizodų, kuriuos galbūt norėtųsi praleisti, tačiau vis tiek lieka smalsumas ir nekantrumas laukti kito epizodo.

Kadras iš serialo „The Woman in the Wall“

9. „The Woman in the Wall“ (2023)

Vyras tikrai perduoda kančią vyrui, tačiau kančia, kurią vyras perduoda moteriai, kartais atrodo visai kitokia… Štai serialas „The Woman in the Wall“ – nauja BBC šešių dalių drama, kurios veiksmas vyksta Airijoje, kur katalikų bažnyčios valdžia prieš moterų kūnus ir jų likimus buvo nepajudinama, nepakeičiama, na bent jau kol kas…

Joe Murtagh parašyta knyga paremta patirtimi tų, kurios buvo išsiųstos – dažniausiai savo šeimų ir skatinamos vietinio kunigo – į Magdalenos skalbyklas arba, jei buvo nėščios, į motinos ir kūdikio namus, kurie dažnai veikė prie šių įstaigų ir ten merginos dirbo kaip vergės.

Ruth Wilson vaidina Lorną Brady, kuri buvo išsiųsta į vietinę skalbyklą ir (arba) „namus“ už tai, kad būdama 15 metų tapo nėščia. Kūdikį iš jos atėmė vienuolės ir ji, kaip ir kitos jaunos motinos, niekada nesužinojo, kas nutiko jos vaikui. Wilson suvaidino hipnotizuojančią, neapsakomai sužalotą moterį, virpančią iš pykčio ir neapykantos sau, kurią iki beprotybės ribos privedė jos išgyvenimai ir visą gyvenimą kamuojanti nemiga bei somnambulu.

Na, tai ne viskas, seriale parodoma ir dviejų žmogžudysčių paslaptis. Ir ji tikrai įtikinama. Tai puikus pagrindas tikrajai istorijai, kuri pasakoja apie tai, kaip žmonės susidoroja su trauma, kai visos aukštesnės jėgos, nuo Dievo iki vyriausybės, kurios galėjo pasiūlyti išeitį, juos apleido. Yra ir tų, kuriuos graužia, ir tų, kuriuos valdo kartėlis, ir tų, kurie bando atleisti ir pamiršti, ir tų, kurie keliauja pirmyn ir atgal tarp šių dviejų kraštutinumų. Tačiau visus juos vienija keistas gėdos ir kaltės jausmas, įskiepytas jiems, kai jie buvo per jauni, kad mokėtų pasipriešinti, ir stengiasi atkurti savasties jausmą, kurį vienuolės ir kunigas nusprendė sunaikinti.

Tai gražiai ir sukrečiančiai pastatytas serialas. Ir dar su gotikinius elementu. Serialas – giliausio įmanomo siaubo apraiška, pranokstanti protą, žodžius.

Kadras iš serialo „Who is Erin Carter?“

8. „Who is Erin Carter?“ (2023)

Taigi, kas ta Erin Carter? Erin (ją vaidina Evin Ahmad) yra tarptautinės mokyklos Ispanijoje, kurioje ji gyvena jau penkerius metus ir dėl nežinomų priežasčių pabėgusi iš Anglijos, pavaduojanti mokytoją. Ji Harperės (akt. Indica Watson), paauglės, motina.

Karta ji savigynos tikslais nužudė vieną iš žmonių, dalyvavusių ginkluotame prekybos centro apiplėšime. Mirdamas jis atpažįsta ją iš paslaptingo praeito gyvenimo: „Tai… tu!“ Ji – žmogus, kurio charakterio bruožus, regis, perskaitė visi: „Įžūli, bet su auksine širdimi“. Kitaip tariant, ji gauna papeikimą už keiksmus ir toliau rūpinasi savo klasės vaikais.

Šis mini serialas geras tuo, kad jame daug veiksmo, gerų kovos scenų, šiek tiek įtampos ir paslapties bei apskritai geros vaidybos. Blogas dalykas, kuris kartasi kliūna, tai prastai parašytas siužetas. Tačiau net ir su tais silpnais momentais serialas išliko labai įdomus. Kovos scenos buvo gana žiaurios ir gerai surežisuotos. Galbūt ne visiems patinka, bet tokio žanro mėgėjams tikrai patiks. Yra tik septyni epizodai, todėl tai vienas iš tų serialų, kuriuos lengvai galima peržiūrėti per porą dienų.

Šis serialas – tai nuolatinė įtampa, veiksmas ir siužetas. Serialas atrodo daug ilgesnis, nei yra, ir niekada nesijaučia nuobodus. Vienas epizodas atrodo tarsi pusė sezono. Be to, serialas taip pat padoriai juokingas ir turi mažai protingų momentų. Evin Ahmad absoliučiai spindi kaip britė ir veiksmo veikėja, o į ją visai nepanašus jos vaikas šį kartą turi prasmę. Vienas serialo žiūrovas teigia: „ Man tai vienas įdomiausių, turiningiausių ir geriausiai suplanuotų „Netflix“ kūrinių, kokius esu matęs.“

Kadras iš serialo „Huset“

7. „Huset“ (2023)

Seriale keturi kalėjimo pareigūnai, norėdami išsaugoti savo darbo vietas, yra priversti atlikti svarbius pokyčius kalėjime, tačiau šie pokyčiai sutrikdo trapią kalinių jėgų pusiausvyrą ir kasdienį gyvenimą paverčia kova už išlikimą.

Sammi pirmąją darbo dieną dirba kalėjimo prižiūrėtoju dideliame sename kalėjime, vadinamame Husetu. Patyręs pareigūnas Henrikas paaiškina, kad kalėjime stiprūs kaliniai išstumia silpnuosius – ir tai gerai, nes taip užtikrinama ramybė ir tvarka. Tačiau kalėjimo prižiūrėtojai gauna šokiruojančią žinią – jie turi per tris mėnesius pasitaisyti, kitaip gresia kalėjimo uždarymas. Nuo šiol – nulinė tolerancija, stiprieji kaliniai turi turėti mažiau galios, o hašišo pardavinėjimas, steroidai ir paskolų parduotuvės turi likti praeityje.

Taip prasidėjo kalėjimo „valymo“ kampanija. Du konsultantai iš Kalėjimų tarnybos dabar atidžiai stebi, kaip tvarkomasi. Keli kalėjimo kamerų reidai sujaukia anksčiau kalėjime vyravusią jėgų pusiausvyrą tarp dviejų dominuojančių gaujų. Ramybė ir tvarka svyruoja.

Dėl daugybės sėkmingų reidų kyla įtarimų, kad tarp kalinių yra informatorius. Stiprieji (valdantieji) kaliniai paspendžia spąstus. Tuo pat metu būrio viršininkas Gertas ima stebėtis, kaip vis atsiranda naujų narkotikų. Didėjant spaudimui, iškreipiamas gaujų tarpusavio rinkų pasidalijimas. Prasideda didelė kova su savadarbiais ginklais, ir tenka bandyti susitarti dėl taikos, kad kalėjimas nebūtų uždarytas.

Tai tikrai įdomus ir įtemptas šešių serijų serialas apie kalėjimo gyvenimą ir darbą jame. Žiūrovui leidžiama pasinerti į kalinių kasdienybę, ten vykstančius siaubus ir žiaurumus, kai dėl pertvarkos vyksta tikras chaosas. Tie kurie domisi ir žavisi kino juostomis apie kalėjimus, laikas suklusti, nes šis naujas kūrinys skirtas jiems.

Kadras iš serialo „The Walking Dead: Daryl Dixon“

6. „The Walking Dead: Daryl Dixon“ (2023)

„Daryl Dixon“, kaip ir „Dead City“, yra šešių epizodų, iš esmės savarankiška istorija, kurioje mylimas pagrindinis veikėjas perkeliamas į visiškai naują aplinką. Jei seriale „Dead City“ Megė ir Neganas keliavo į Niujorką, šiame seriale pagrindinis veikėjas (kurį vaidina Normanas Reedusas) siunčiamas per Atlanto vandenyną į Prancūziją po zombių apokalipsės.

„Vaikščiojančių numirėlių“ (The Walking Dead: Daryl Dixon) pradžioje Darilas pabunda paplūdimyje pietų Prancūzijoje. Galiausiai jis patenka į vienuolyną, kur susipažįsta su vienuole Izabele (akt. Clémence Poésy) ir jos auklėtiniu, anksti subrendusiu jaunuoliu Lauru (akt. Louis Puech Scigliuzzi), kuris, vienuolių manymu, yra skirtas didybei. Darilas įdarbinamas saugoti Laurentą ir Izabelę, kol jie keliauja į šiaurę, į užkampį, vadinamą „Lizdu“, mainais už pagalbą ieškant laivo atgal į Valstijas.

Darilas su grupe keliauja per patikros punktus, kuriuos aptarnauja ekumeninis tikinčiųjų bendruomenių tinklas, tikintis mesianistiniu Laurento potencialu. Žinoma, kelią taip pat pastoja antagonistai. Totalitarinė lyderė Genet (akt. Anne Charrier), pajutusi, kad Laurento potencialas kelia grėsmę jos valdžiai, į grupę nukreipė savo sargybinius, tarp kurių yra ir Kodronas (akt. Romain Levi), kovų užgrūdintas kareivis, turintis asmeninę nuoskaudą prieš Darilą. Žinoma, čia taip pat gausu zombių (čia jie vadinami „alkanaisiais“).

Be itin specifinės aplinkos, seriale stebina dėmesys detalėms, nes jokie vizualiniai elementai nėra iššvaistyti – kiekviena keista su zombiais susijusi detalė, su kuria susiduria grupė, galiausiai bus atitinkamai paaiškinta ir taip bus tęsiamas bendras siužetas. Serialo režisierius Davidas Zabelis kruopščiai apgalvojo aplinką ir tai, kokią įtaką ji turi bet kuriam „Vaikščiojančių numirėlių“ scenarijui: pavyzdžiui, Darilas naudoja viduramžišką plaktuką kaip ginklą, kai išsikapsto iš pilies griovio, pilno numirėlių.

Šis serialas puikus, o ko jam trūksta iki tobulo tai šiek tiek greitesnio tempo, kad būtų panašesnis į savo pirmtaką, bet neskaitant to „Vaikštančių numirėlių“ gerbėjams tikrai patiks.

Kadras iš serialo „Command Z“

5. „Command Z“ (2023)

„Command Z“ – trumpametražis Soderbergho serialas, kuris neišvengiamai sulauks palyginimų su „Juodoju veidrodžiu“, kuriame Michaelas Cera vaidina suskaitmenintą trilijonierių generalinį direktorių, įdarbinantį grupę darbuotojų, kad šie pakeistų praeitį ir išgelbėtų pasaulį nuo jo paties.

Serialas, išleistas tik per Soderbergho svetainę – Extension765, transliuojamas už 7,99 JAV dolerio mokistį (mokestis bus „paaukotas labdarai“). Jį sudaro aštuoni epizodai, kurių kiekvienas trunka nuo aštuonių iki 20 minučių, todėl jis žiūrisi gana greitai. Ir skaitytojau, jis visiškai vertas tų aštuonių dolerių.

Trumpuose, glaustai parašytuose ir puikiai suvaidintuose epizoduose „Command Z“ įrodo, kad vieno žmogaus proto keitimo galia gali būti naudinga visai planetai – kad nesame visiškai pasmerkti, jei sugebėsime įtikinti vos kelis valdžios atstovus nustoti griauti pasaulį.

Iš esmės visa filosofija yra „jei gali pasiekti vieną žmogų“. Kaip sako vienas veikėjas: „Mes bandome įrodyti, kad pagrindiniai maži patobulinimai gali lemti didelius patobulinimus ateityje“. Tai optimistinis scenarijus, kuriame aktyvistų, derybininkų ir diplomatų darbas išskaidomas į minčių kontrolės technologiją, kurią valdo trys paprasti žmonės, tikėdamiesi pasakyti tinkamą dalyką, kad pakeistų įtakingo žmogaus nuomonę. Vienas pokalbis, Soderbergho seriale manoma, gali pakeisti ateitį.

Seriale, kurio veiksmas vyksta netolimoje ateityje, pasakojama apie trijų darbuotojų grupę, kurioje dirba kadaise buvęs žmogus, o dabar – didžiųjų technologijų generalinio direktoriaus Kerningo Fealty (akt. Michael Cera) versija. Džeimis (akt. JJ Maley), Ema (akt. Chloe Radcliffe) ir Semas (akt. Roy Wood, Jr.) buvo atrinkti dirbti nušiurusioje erdvėje, žinomoje kaip „Kambarys“. Jų misija: „gelbėti pasaulį mažais žingsneliais“. Kaip? Kelionės laiku ir proto kontrolės technologijos pagalba.

„Command Z“ nėra fantastikos serialas apie keliones laiku, kuriame rodomas degantis ateities metropolis su kosminiais laivais ir prabangiais terminalais. Kalbant apie specialiuosius efektus, serialo laiko mašina sudaryta iš elementarių, kasdienių daiktų. Tačiau dėl įmantraus operatoriaus Peterio Andrews’o kinematografijos ir meistriško Frančeskos Kustros montažo, seriale gana lengva sustabdyti netikėjimą, kurį sustiprina aštrūs Doyle’o ir Anderseno scenarijai ir istorijos bei įspūdinga rašytojų kolekcija.

Aktoriai ir komikai Woodas jaunesnysis ir Radcliffe’as, buvę „The Daily Show“ ir „The Tonight Show“ scenaristai ir korespondentai, atsigręžia į savo aktualijas. Epizodus taip pat rašo dramaturgė Jiehae Park (ji taip pat ir vaidina), na ir daug kitų šviesių protų. Iš esmės, jei ieškote aukščiausio lygio politinių, socialinių ir ekonominių komentarų apie tai, kaip pasaulis yra sujauktas, tai yra ta grupė į kurią reikia kreiptis. Aukščiausios kokybės serialas, tikrai verta pažiūrėti.

Kadras iš serialo „Wilderness“

4. „Wilderness“ (2023)

„Wilderness“ – britų psichologinis trileris, sukurtas „Amazon Prime Video“ pagal to paties pavadinimo B. E. Joneso romaną. Šešių serijų seriale „Wilderness“ daugiausia dėmesio skiriama išdavystei ir kerštui. Trileris apie kerštą prasideda atvirame kelyje, kažkur Amerikos vakaruose. Britų pora Liv (akt. Jenna Coleman) ir Vilas Teiloras (akt. Oliveris Džeksonas-Kohenas) važiuoja mėlynu Mustangu ir kaitinasi saulėje. Nors pora atrodo taip, tarsi galėtų puikuotis ant „J.Crew“ katalogo viršelio, jų santykiai nėra tokie vaizdingi.

Tada, „Wilderness“ žiūrovą nukelia devynis mėnesius į praeitį. Ką tik iš Jungtinės Karalystės grįžę Vilas ir Liv džiaugiasi apsigyvenę nuostabiame Niujorko bute. Vilas buvo paaukštintas į renginių vadybininko pareigas. Deja, dėl persikraustymo Liv sustabdė žurnalistės karjerą. Neturėdama darbo vizos, ji lieka gyventi kartu, tik prižiūrėti namus ir rašyti savo romaną. Nors iš pradžių viskas atrodo stebuklinga, pirmosios dueto Kalėdos Manhetene subyra į šipulius, kai Liv sužino, kad Vilas ją išdavė.

Paprašęs atleidimo ir pažadėjęs, kad jo nusižengimas buvo tik vienkartinis, Vilas padovanoja Liv medaus mėnesį – kelionę po Vakarų pakrantę. Iš pradžių atrodo, kad Liv nori atleisti vyrui ir judėti pirmyn, iš naujo atkurti savo gyvenimą ir santuoką. Tačiau prieš pat duetui išvykstant į nuotykį Liv sužino, kad Vilo romanas su bendradarbe Kara (akt. Ashley Benson) toli gražu nėra baigtas.

Įsiutusi dėl Vilo apgaulės, Liv pasilieka šiuos naujai paaiškėjusius faktus sau ir pradeda planuoti vyro „atsitiktinę“ mirtį jų atostogų metu. Tačiau jos planai sužlugdomi, kai poros keliai susikerta su Kara ir jos užmaršiu vaikinu Gartu (akt. Eric Balfour) žygio po Josemitų nacionalinį parką metu.

Serialas siūlo žiūrovams daugiau nei tik langą į nukentėjusios žmonos protą. Vietoj to jis vaizduoja santuoką, paremtą melu, ir tai, kas nutinka, kai apgaulės ištrūksta ir paaiškėja tiesa. Kaip greitai sužino Liv ir Vilas, fasadas, kurį jie sukūrė žiūrovams, vėliau juos įkalino, paversdamas velniškiausiomis jų pačių versijomis. Serialas parodo kas yra santuoka: kai įsipareigojama, apvynioti savo pasaulį aplink kito žmogaus pasaulį, kai išnarplioti sąjungos tinklus ir šaknis tampa beveik neįmanoma.

Kadras iš serialo „The Continental: From the World of John Wick“

3. „The Continental: From the World of John Wick“ (2023)

Jaunasis Džonas Vikas. Tai būtų pavadintas šis serialas, jei jūsų paprašytų sukurti kino juostą, kurioje našlys žudikas Keanu Reevesas pradeda nesibaigiantį žudynių siautėjimą po to, kai bebaimis gangsteris nužudo jo šuniuką, priešistorę.

Vietoj to turime „The Continental“ ir jo gremėzdišką paantraštę. Šis trijų dalių serialas sukurtas aplink įspūdingą Niujorko viešbutį, kuris Viko versijoje butų įkurtas kaip prabangi žudikų, sukčių ir karališkųjų nusikaltėlių nakvynės vieta. Blogi vyrukai gali ramiai miegoti neutralioje vietoje ir visi jie atsiskaito minibare, specialiai sukurta nusikalstamo pasaulio valiuta – stambiais dublonais.

„Continental“ rodo Iano McShane’o suvaidinto šmaikštaus vadybininko Vinstono ir Lance’o Reddicko vaidinamo Charono gyvenimus. Šioje 1970-ųjų metų priešistorėje matome, kaip jų jaunesnieji aš, kuriuos vaidina Colinas Woodellas ir Ayomide Adegunas, sukūrė savo dvigubą veikėją-gyvenimą. Woodello jaunasis Vinstonas – elegantiškas Londono sukčius, seniai atitrūkęs nuo savo Niujorko šaknų. Adeguno vaidinamas Charonas – neseniai į „Continental“ atvykęs imigrantas, jau dirbantis ten ir tenkinantis vadybininko Kormako įgeidžius.

Kormaką vaidina Melas Gibsonas, kuris šiam serialui suteikia šiek tiek kino žvaigždžių galios, kurios kitu atveju trūktų. Tačiau kokia kaina? Nors Kormakas yra nepastovus ir kerštingas, o jo dialogai išties siaubingi – terorizuodamas darbuotojus, jis iškeikia savo įstaigos pavadinimą, kad galėtų juokauti apie šlapimo nelaikymą, – tikro piktadario vaidmuo pagrindiniam antagonistui atrodo tarsi bandymas suteikti „Continental“ tikro gyvenimo aštrumo.

Taigi, serialas parodo pasaulį jauno Vinstono Skoto akimis ir veiksmais atskleidžia kultinio viešbučio ir užpuolikų centrinės Džono Viko visatos dalies kilmę, kai jis patenka į 1970-ųjų Niujorko pragarą ir susiduria su praeitimi, kurią manė palikęs užmarštyje. Vinstonas brėžia mirtiną kursą per paslaptingą viešbučio požeminį pasaulį, bandydamas užgrobti viešbutį, kuriame galiausiai užims sostą…?

Kadras iš serialo „One Piece“

2. „One Piece“ (2023)

„One Piece“ – serialas, adaptuotas pagal Eiichiro Oda parašytą ir iliustruotą ilgametę mangą. Oda suteikė savo viešą palaiminimą sezonui, kurį vienas iš kūrėjų Mattas Owensas ir Stevenas Maeda sukūrė į aštuonis valandos trukmės epizodus iš pirmųjų 100 mangos skyrių.

„One Piece“ – tai lyg jūrinė fantazija, kurioje piratų įgulos, ieškančios mitinio, kovoja su jūrų pėstininkais, siekiančiais išsaugoti įstatymus ir tvarką. Paauglys Monkey D. Luffy (akt. Iñaki Godoy) svajoja tapti piratų karaliumi, todėl sezono eigoje jis įsigyja laivą ir suburia savo svajonių turinčią įgulą. Kalavijuotojas Roronoa Zoro (akt. Mackenyu) nori tapti geriausiu pasaulyje kovotoju su ašmenimis, vagilė Nami (akt. Emily Rudd) nori sudaryti žemės rutulio žemėlapį, virėjas Sanji (akt. Taz Skyler) nori rasti legendinį naujų ingredientų šaltinį, o optimistiškas Usoppas (akt. Jacob Romero Gibson) labiausiai nori padaryti įspūdį savo simpatijai.

Pasaulis, kuriame vyksta šis žygis yra karikatūriškas. Vaikystėje Luffy suvalgė stebuklingą Gum Gum vaisių, kuris suteikė jūreiviui būdingą gebėjimą ištempti kūną kaip gumą. Keliaudami „šiaudinės skrybėlės piratai“, taip pavadinti dėl Luffy mėgstamo, visur nešiojamo galvos apdangalo, susiduria su žuvėdromis, sraigių telefonais ir žudiku klounu (akt. Jeffas Wardas), galinčiu suskaldyti kūną į dalis.

Serialai, kaip šis beprotiškai populiarūs ir kultūriškai „lengvi“. Jie pasižymi kokybe, kuri yra maloni žiūrėjimui, nekelia iššūkių žiūrovams ir prieštarauja tikro naujumo siekimui. Kita vertus, naujumo čia niekada nebuvo siekiama. Serialas skirtas anime ir mangos gerbėjams. Na, bet ir kitiems dėmesio vertas, juk galima išbandyti kažką naujo.

Kadras iš serialo „The Makanai: Cooking for the Maiko House “

1. „The Makanai: Cooking for the Maiko House“ (2023)

Šiuolaikinė Japonija. Šešiolikmetės geriausios draugės Kiyo (akt. Nana Mori) ir Sumire (akt. Natsuki Deguchi) išvyksta iš Aomoro kaimo provincijos į Kiotą, svajodamos prisijungti prie maiko (geiko arba kitaip geišos mokinių grupės). Sumire puikiai sekasi naujasis pašaukimas, o Kiyo išbraukia jį iš savo sąrašo, tačiau  atranda naują gyvenimo būdą – tampa virėja geišoms.

Pagal Aiko Koyama manga seriją sukurtas devynių dalių Hirokazu Kore-edos serialas. Jis ramus, pilnas švelnumo, užuojautos ir kasdienybės žavesio. Iš esmės, Makanai: tai paauglės geišos memuarai, kuriuose aprašomi vieneri metai, praleisti Saku geišų namuose, esančiuose Kioto Giono rajone.

Šešiolikmetės Kiyo ir Sumire mokyklos ekskursijos metu nusifotografavusios su geiko, siekia tapti maiko (geiko praktikantėmis), dėvėdamos tradicinius veido dažus ir puošnias šukuosenas, vilkėdamos sudėtingus drabužius ir mokydamosi tradicinio šokio ir gėlių komponavimo meno. Sumire priimama, bet Kiyo – ne, nes tikrąją savo gyvenimo vietą ji randa virtuvėje, kur gamina maistą likusiems namiškiams.

Bet kuriame kitame seriale skirtingi draugų likimai būtų konflikto židinys, būdas sustiprinti siužetą. Tačiau dosniame Kore-edos pasaulėvaizdyje Sumire ir Kiyo dar labiau palaiko viena kitą – Kiyo nusivylimas virsta nuostaba.

Lyginant su daugeliu dramų, draminiai statymai yra nedideli – antrasis epizodas sukasi apie dingusį pudingą, septintasis epizodas paremtas apetito praradimu – tačiau pamažu ir užtikrintai „Makanai“ jus įtraukia į šių jaunųjų moterų gyvenimus ir (dažniausiai neatsakytą) meilę. Aplink pagrindinę porą sukasi daugybė įdomių personažų: Yoshino (akt. Mayu Matsuoka), geiko, kuri paliko namus ir bando sugrįžti, Ryoko (akt. Aju Makita), vienos iš dendžių motinų duktė, kuri nėra geiko, bet yra tiesiog siaubingai nuotaikinga paauglė, ir Momoko (akt. Ai Hashimoto), zombiais apsėsta geiko, kuri vietiniame Obake (karnavale) surengia nuostabų Romero filmo „Gyvųjų numirėlių naktis“ spektaklį. Tai pasaulis, kuriame nėra piktadarių, ir praleisti jame laiką yra malonumas.

Jei po viso jausmų, siaubų, veiksmų ir dramos šurmulio, norisi kažko ramaus, gaivaus, šis serialas tikrai skirtas jums.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: