Serialo „The Shrink Next Door” kadras

Didžiulėje televizijos erdvėje yra paslėptas išskirtinių serialų lobynas, kurie, nepaisant jų spindesio, iš esmės liko neatrasti didžiosios auditorijos. Šie paslėpti brangakmeniai nusipelno didesnio pripažinimo, nei jie sulaukė. Šiame straipsnyje leidžiamės į kelionę, kad atskleistume 10 puikių serialų, kuriuos, deja, nedaugelis turėjo galimybę pamatyti.

Šie neįvertinti serialai apima įvairius žanrus – nuo įtemptų trilerių iki širdį virpinančių dramų – ir visus juos sieja vienas bendras bruožas: jiems pavyko praslysti pro kino mėgėjų akis.

10. „The Shrink Next Door“ (Apple TV, 2021)

Šios mini serijos Apple TV išėjo praeitų metų lapkritį. Jos paremtos tikra psichoterapeuto ir vieno jo paciento istorija, trukusia 30 metų. Martis Markovičius turėjo sėkmingą audinių pramonės verslą, tačiau susidurdavo su problemomis šeimoje ir jautėsi prarandąs savo gyvenimo kontrolę – jam pernelyg vadovavo sesuo, o neseniai mirė tėvai. Ta pati sesuo įkalbėjo Martį apsilankyti pas psichoterapeutą. Martis taip ir padarė. Netrukus psichoterapeutas Izaokas Herškopfas visiškai pakeitė savo paciento likimą – Martis atgavo gyvenimo džiaugsmą. Tačiau viskas tuo nesibaigė. Psichikos sveikatos specialistas nepaisė profesinių ribų ir pradėjo kištis į kliento reikalus, kol galiausiai pats perėmė visą kontrolę, įskaitant ir verslo bei finansų. Taip viską sutvarkė, kad 30 metų užėmė vienintelio Markovičiaus patikėtinio ir draugo vietą.

Ši istorija į viešumą išėjo per The New York Times žurnalisto Džo Noseros tinklalaidę, pradėtą 2019 m., kurioje jis analizuoja Markovičiaus situaciją. 2021 m. pasirodė ir juodosios komedijos mini serijos. Jose žymūs komikai Vilas Farelis ir Polas Rudis juokingai atlieka nejuokingus vaidmenis – ir graudu, ir komiška stebint besiplėtojančius įvykius, kai visiškai peržengiamos asmeninės ribos. Tačiau kiekvieno iš mūsų gyvenime galbūt yra toks daktaras Ikis, kurio mes dar neperkandome.

9. „Fleishman Is in Trouble“ (Hulu, 2022)

Tai rašytojos Tafės Brodeser-Akner 2019 metų romano adaptacija mažuosiuose ekranuose, kurioje pristatomas keturiasdešimtmetį perkopusių suaugėlių gyvenimas. Atrodo, sulaukus keturiasdešimties jau viskas turėtų būti aišku, nusistovėję ir galima tik mėgautis savo paieškų rezultatais. Tačiau seriale akivaizdžiai teigiama, kad aiškumas sulaukus brandos yra tik mitas – netgi ir keturiasdešimtmečiai nebūtinai yra radę savo vietą po saule, o vaikai nebūtinai garantuoja taip trokštamos prasmės buvimo. Dažnas apsivaikavęs suaugėlis savo atžaloms atiduoda tiek savęs, kad galiausiai, kai turi laiko sau, nebežino, ką su juo daryti ir kur save padėti. Nes gyvenimas niekada nėra paprastas – ar tau būtų dvidešimt, ar tau būtų keturiasdešimt.

Pasakojimas sukasi apie gydytoją Tobį Fleišmaną (Jesse Eisenberg), kuris dirba vienoje prestižinėje ligoninėje ir bando būti geras daktaras – tokiu būdu siekia įprasminti savo egzistenciją. Jo asmeniniame gyvenime reikalai klostosi ne taip puikiai: jis išsiskyrė su žmona, su kuria gyveno penkiolika metų ir su kuria iš pradžių siejo meilė, tačiau galiausiai skirtumų nebebuvo galima nepastebėti ir Tobis liko vienišas. Vis dėlto iš pradžių jis džiaugėsi laisve, mat supranta, kad meilės rinkoje vis dar yra skanus kąsnelis, o tuo labiau kad moderniais laikais naudojamos pažinčių programėlės suteikia galimybę gauti bet kokią nepažįstamą moterį. Tačiau laisvės džiaugsmai trunka neilgai, nes Tobio buvusi žmona Reičelė (Claire Danes) vieną dieną jam anksčiau nei buvo numatyta atveža jų du vaikus ir pati pradingsta lyg į vandenį. Staiga Tobis tampa vienišu tėvu, bandančiu suderinti šeimą su darbu.

Seriale dar viena svarbi veikėja yra Libė (Lizzy Caplan) – Tobio studijų laikų draugė, kuri savo karjeros pradžioje buvo perspektyvi rašytoja ir dažnai varstė prestižinių kultūros įstaigų duris, tačiau vėliau susilaukė vaikų ir tapo namie sėdinčia mama. Girdime tik Libės balsą iš už ekrano, tačiau nematome jos pačios – ji yra serialo pasakoja, tapusi Tobio sąžinės balsu. Jos balsas puikiai atspindi kiekvieną emociją ir suteikia šiam televizijos šou gyvybės bei įtikinamumo. Netgi Libei nepasirodant ekrane mes susipažįstame ir su jos asmenybe. Viena aišku, šiame seriale nėra vien juoda ar balta, nėra herojų ar antiherojų. Libė ir Reičelė yra moterys, kurioms skauda, ir skausmas motyvuoja daug jų pasirinkimų. Kartu su Tobiu jos išgyvena įvairių emocijų sąmyšį. Nes kai tau keturiasdešimt, dar nesi nurimęs kaip budistų vienuolis. 

8. „Shining Girls“ (Apple TV, 2022)

Šis trileris paremtas 2013 m. išleistu beveik to paties pavadinimo Loren Biuks bestseleriu. Kirbė Mazrači (Elisabeth Moss) prieš šešerius metus buvo žiauriai užpulta nežinomo užpuoliko. Jai vos pavyko išgyventi, tačiau užpuoliko policija taip ir nesučiupo. Nuo to laiko Kirbė patiria iškreiptą realybę. Kartais pokyčiai būna maži, pavyzdžiui, namie auginamas katinas tampa šunimi arba darbe, pasirodo, jai priklauso kitas stalas nei įprastai, tačiau pasitaiko ir didesnių permainų – tarkim, Kirbė, užuot gyvenusi vieniša, vieną rytą atsibunda ištekėjusi už tokio vyro Marko. Tik vienas dalykas niekad nesikeičia – ji dirba archyviste laikraštyje „Sun Times“. Tačiau Kirbė norėtų tapti žurnaliste. Jai padeda netrukus nutiksiantys įvykiai.

Miesto kanalizacijoje atrandamas jaunos moters lavonas, ant kurio matyti padarytos tokios pačios žaizdos, kurias Kirbei prieš šešerius metus padarė jos užpuolikas, tačiau šiai aukai jos buvo mirtinos. Kirbė nusprendžia prisidėti prie bylos tyrimo ir susikooperuoja su reporteriu Denu (Wagner Moura). Jie bandys išaiškinti, kas nužudė merginą. Iš visko atrodo, kad tai bus serijinis žudikas. Žiūrovas žino gerokai daugiau nei tyrėjų porelė, kadangi jis matė paslaptingąjį žudiką Kirbės darbo vietoje. Jis vardu Harperis (Jamie Bell) ir atrodo, kad niekas jo nesustabdys renkantis naują auką, kuri, išaiškėja, yra astronomė Džin-Sūk (Phillipa Soo).

Mos puikiai moka perteikti kiekvieną personažo nuotaikos ar kančios slinktį, o turint omeny, kad serialo tempas yra gana lėtas ir žiūrovai savo žiniomis yra gerokai pranašesni už protagonistus, „Shinning Girls“ labiau tinka vadinti personažų tyrinėjimu nei trileriu. Kirbės nuolatiniai tikrovės pokyčiai, kurių jinai negali kontroliuoti, be abejonės yra traumos rezultatas. Šis aspektas yra vienas iš pagrindinių, kuriuos tyrinėja serialas.

7. „Somebody Somewhere“ (HBO, 2022)

Tai komiška drama apie vidutinio amžiaus sulaukusią moterį, kuri neseniai neteko sesers. Sem (Bridžita Everet) persikėlė į savo gimtąjį miestą Manhatane, Kanzase, kad galėtų prižiūrėti mirštančią seserį, tačiau jai mirus ir praėjus pusei metų po netekties Sem vis dar negali suimti savęs į rankas – neprisiversdama prisiliesti prie Holės lovos, vis dar miega ant jos sofos, kartais negali sulaikyti emocijų viešose vietose ir tiesiog nesijaučia, kad pritaptų savo gimtajame mieste.

Tačiau Sem nėra nevykėlė, kokia ją laiko jos kita sesuo. Sem turi nuostabų balsą ir tai jai primena buvęs bendraklasis, su kuriuo kartu dirba. Nors tarp jų neužsimezga jokie romantiniai ryšiai, kadangi Džoelis (Džefas Hileris) yra gėjus, tačiau atsiranda graži draugystė, kurioje Džoelis bando padėti Sem iš naujo atrasti savo galią ir talentą, o tai yra dainavimas. Džoelis nusiveda palūžusią draugę į vieną slaptą bendraminčių susirinkimą, į kurį žmonės ateina, nes juos vienija tas pats dalykas – visi jie jaučiasi nepritapę visuomenėje, tačiau būdami kartu palaiko vienas kitą ir skatina geriausias vienas kito savybes. Sem po ilgo laiko pirmą kartą atsistoja ant scenos ir nors širdis vis dar dreba, kad dainuojant prasiverš sielvartas dėl sesers mirties, ji užtraukia pirmą natą.

Pati pagrindinį vaidmenį atliekanti aktorė Bridžita Everet toli gražu nepanaši į tylią ir kuklią pelytę. Gyvenime ji ne tik vaidina, bet, kaip ir jos herojė, dainuoja bei kuria dainų žodžius, kurie ne vieną priverstų žagtelėti, kadangi tekstai tokie drąsūs ir griausmingi (apie papukus arba antrą vyro galą burnoje). HBO serialą pavadino „vidutinio amžiaus moters virsmu“ ir tai gana tikslus apibūdinimas, kadangi ir Sem eina per tam tikrus gyvenimo pokyčius po sesers mirties, ir pati Everet, sulaukusi 49 metų, pirmą kartą vaidina pagrindinį vaidmenį. Šiuo atžvilgiu aktorė gali neblogai įsijausti į savo personažą, tačiau kitais aspekais jos skiriasi: Everet – tai tikra energijos bomba, o Sem jaučiasi prislėgta, nepasitiki savimi ir bijo išnaudoti savo potencialą. Tai tik parodo, kad Bridžita Everet gali bet ką.

Serialas ir jautrus, ir juokingas, pasakojantis apie žmones, kuriuos mes patys galėtume pažinoti – apie mūsų kaimynus, draugus, giminaičius iš mažų, apsnūdusių miestelių. Tuose miesteliuose iš pažiūros nieko įdomaus nevyksta, tačiau kiekvieno gyventojo širdyje vyksta kokia nors vidinė drama. Būtent tokia vidinė drama žiūrovų dėmesiui ir perkeliama į televizijos ekraną.

 6. „The Resort“ (Peacock Originals, 2022)

Kai per atostogas saulės, smėlio ir vandens pasirodo per daug ir pamažu pradeda atsliūkinti nuobodulys, dykinėjantys poilsiautojai griebiasi kitokių pramogų – narplioja šiurpias žmogžudystes ir kitokius detektyvus. Dažniausiai jie juos narplioja tik skaitydami ar žiūrėdami filmus, tačiau jeigu atvykus į kurortą, kuriame viskas įskaičiuota, iš tikrųjų tektų narplioti žmogžudystę arba… žmogaus dingimą be žinios?

Būtent taip atsitinka „The Resort“ serialio veikėjams Emai (vaidina „How I Met Your Mother“ žvaigždė Cristin Milioti) ir Nojui (aktorius William Jackson Harper, vaidinęs „The Good Place“). 2022-ais metais, sulaukę savo vestuvių dešimtųjų metinių, jie atvyksta jų švęsti į Bahia Del Paraiso kurortą, Meksikoje, nors švęsti toli gražu nėra ko: poros jausmai jau seniai atšalę ir bendravimas apsiriboja tik komentarais apie jos blogą burnos kvapą ir jo senatvišką polinkį eiti pokaituko. Šaltis nuo jų santykių krečia dar prieš sceną, kurioje Ema sėdi viena prie baseino ir guglina „kaip suprasti, kad reikia išsiskirti su savo partneriu?“

Viskas pasikeičia tą kartą, kai Ema išeina pasivažinėti po kurorto apylinkes ir, nukritusi miške nuo motorolerio ir trenkusis galva į žemę, atranda seną, sulūžusį mobilųjį telefoną, kuris, vėliau ji išsiaiškina, priklausė prieš penkiolika metų iš netoliese esančio kurorto pradingusiam paaugliui. Nežinia, ar kaltas Emos galvos sumušimas, kurį ji gydo dideliais alkoholio kiekiais, ar ji visuomet buvo tokia aistringa detektyvė, tačiau moteris ima karštligiškai tirti studento Semo (Skyler Gisondo, kuris šiek tiek primena Vudį Aleną) bei jo draugės Violetos (Nina Bloomgarden) dingimą. Emos vyras prisideda prie paieškos ne vien todėl, kad jam pačiam pasirodo įdomu, tačiau ir dėl to, kad atrodo, jog ši istorija yra vienintelis dalykas, kuris jo žmoną vėl pripildo gyvybės ir entuziazmo. Entuziazmo išsiaiškinti, kur slypi jaunuolių dingimo priežastis.

Ieškodami atsakymų Nojus ir Ema išsiaiškina, kad ir dingusieji paaugliai Semas su Violeta 2007 metais bandė įvykdyti donkichotiškų žygdarbių, susijusių su galimai mistine liga, traumuotomis iguanomis, galinga mados dinastija ir paslaptinga knyga, kurioje gal bus galima rasti galutinius atsakymus į gyvenimo prasmės klausimus. Pasakojimo tonas pusiau žaismingas, pusiau kupinas nevilties, pasitaiko romantikos elementų. Toks eklektiškas derinys šiek tiek nublukina žanro ribas.

Nors serialas ir chaotiškas, jo energija ir dinamika stipri, o mintys raibsta nuo vienas po kito kylančių naujų klausimų. Šiurpu pagalvojus, kad juk iš tikrųjų turistams nutinka visokių keistų dalykų, taigi šis pasakojimas sužadins jūsų vaizduotę ir gal paskatins pačius ieškoti greta esančių detektyvinių istorijų.

5. „Warrior“ (Cinemax, 2019)

Jonathano Tropperio sukurto serialo „Warrior“ siužetas sukasi aplink kiną imigrantą Ah Sahmą, kuomet jis atvyksta į 1875-ųjų San Franciską. Sahmas, įgudęs kovos menų specialistas, vos prisijungęs prie Hopo Wei Tongo įtraukiamas į Kinų kvartalo Tongų karus, o tuo tarpu prieš kinus nusiteikusiųjų žmonių požiūris mieste tampa vis labiau priešiškesnis – o ypač tarp dirbančiosios airių klasės, kurie įsitikinę, jog kinų darbininkai atima iš jų darbus. Pristačius Sahmą ir niūrias 19-ojo amžiaus San Francisko gatves, „Warrior“ greitai tampa tikru ansamblio kūriniu – ilgame jo veikėjų sąraše gyvuoja tokie veikėjai kaip varžovai Tongai, viešnamių savininkai, policininkai, verslininkai, korumpuoti politikai ir pasipiktinę tų pačių politikų antrosios pusės. Išvardinti visus veikėjus ir jų tarpusavio santykius turbūt prireiktų viso atskiro straipsnio. Serialo atmosfera ir siužetas šiek tiek primena populiarųjį Steveno Knighto serialą „Peaky Blinders“ tik su rasiniu žmonių išskirstymu ir veikėjais, kurie suktuku ore gali lengvai išmušti dantis.

Seriale tyrinėjama rasinė Amerikos istorija ir jos susidūrimas su imigrantų patirtimi, tačiau viskas perteikiama pirmenybę teikiant kovos menams ir įvairioms, itin šaunioms muštynėms. Kiekvienoje serijoje garantuotai pamatysite bent vieną epinę kovą, kurių kiekviena yra vis kitaip, savaip unikali. Čia su tokiais kovos menai kaip dziudo ir tekvando susipina muštynės kirviais ir girtų airių kumštynės prie barų. O įdomiausia tai, jog šie skirtingi kovos metodai dažnai susiduria vienas su kitu.

Nusimanantiems apie istoriją akivaizdu, jog „Warrior“ krypsta link 1882 metų Kinų atskyrimo akto, vienintelio Amerikos įstatymo, aiškiai draudusio tam tikros vienos rasinės grupės imigraciją į šalį. Būtent ši viena bjauriausių šalies dėmių rasinėje jos istorijoje bei nusistatymas prieš kinus formuoja serialo potekstę, kuri sulaukė dar daugiau populiarumo dėl ksenofobiško elgesio su Azijos amerikiečiais ir bendruomenėmis COVID-19 pandemijos laikotarpiu. Be to, kuomet Briusas Li pateikė pradinę „Warrior“ idėją, jis sakė, kad studijos nelabai norėjo suteikti jam šansą vien dėl to, kad bijojo, jog serialas su ne baltuoju pagrindiniu veikėju nesulauks žiūrovų pripažinimo. Kaip bebūtų, serialas išties puikus ir tikrai vertas dėmesio.

4. „Shrinking“ (Apple TV+, 2023)

Komedijos–dramos seriale pagrindinis veikėjas Džimis stengiasi gedėti dėl žmonos netekties ir kartu būti tėvu, draugu ir terapeutu. Jis nusprendžia išbandyti naują požiūrį į visus, kurie pasitaiko jo kelyje: nefiltruotą, brutalų sąžiningumą. Ar jis gali padėti sau, padėdamas kitiems? Ar tai sugrąžins jį į šviesą?

Įžanginis epizodas tikrai šokiruoja. Susipažįstame su Džimiu (akt. Džeisonas Segelis), kai jo ilgametė kaimynė Lizė (akt. Christa Miller) 3 val. nakties atneša plaktuką į paskutinį jo tablečių, alkoholio ir sekso darbininkų vakarėlį prie baseino. Jis jau metus tokiu būdu gedi žmonos, kai jo paauglė dukra miega tame pačiame name kur vyksta tokie „vakarėliai“. Lizė, kuri iš esmės perėmė jo dukros auklėjimą nuo to laiko, kai Džimis pradėjo savo degradavimą, mano, kad viso to, žinote, šiek tiek per daug. Žudanti ironija – Džimis irgi yra terapeutas! Jis dirba senamadiškam, niūriam Polui!

Laimei, Džimiui užtenka pavargusios Lizės akių, kad jis išsivaduotų iš savidestrukcinio režimo ir pradėtų iš naujo bendrauti su savo klientais. Kol kas tai neįtikėtina, ir nors Džimį vaidina toks atviras, iš prigimties žavus ir nuoširdus atlikėjas kaip Segelis, ir mūsų aiškiai prašoma jam simpatizuoti.

Tačiau tada iš esmės atsisakoma visų sielvarto ir priklausomybės metų ir spektaklis pradeda rasti registrą, kurio ieškojo – šiek tiek žiauresnį Tedą Lasso. Daugiausia dėl to, kad jį kūrė daugelis tų pačių žmonių, kurie buvo sukūrę tą netikėtą pandemijos hitą.

Taigi, jei nuspręsite pasilikti, bus smagu, nes Džimis supras, kad nebegali pakęsti skausmingai lėto proceso, kai žmonėms leidžiama patiems padaryti proveržį, todėl tampa „psichologiniu budėtoju“. Dabar jis tiesmukiškas terapeutas , kuris „Tiesiog, k****, palikite jį!“ – šaukia Greisei, smurtaujančio vyro žmonai. negailestingam cinikui jis pasako, kad yra tiesiog vienišas, ir pakviečia jį išgerti kavos. O Šoną (akt. Luke Tennie), Afganistano veteraną, sergantį potrauminio streso sindromu ir atvykusį į teismo paskirtus pykčio valdymo užsiėmimus, jis nusiveda į bokso salę, kad jis galėtų išlieti agresiją ir jie ramiau pereitų prie to, kas slypi jame.

Serialas, kuris parodo ką gali padaryti svarbaus žmogaus netektis ir iš esmės kaip susidoroti su tomis traumomis. Juk neveltui turime posakį… geriau skaudi tiesa nei saldus melas.

3. „Mythic Quest“ (Apple TV+, 2020)

„Mythic Quest“ dėl pirmojo sezono dar žinomas kaip „Mythic Quest: Raven‘s Banquet“ tai komedinis serialas apie vaizdo žaidimų kūrybos kompaniją, kuris buvo pradėtas rodyti 2020 metais. Serialą sudaro du sezonai po 10 serijų.

Seriale iš tikrųjų yra dvi viena su kita sujungtos idėjos. Pirmoji, tai visiems gerai pažįstama darbovietės situacinė komedija ir šioje dalyje „Mythic Quest“ veikia išties puikiai. Tokio pobūdžio serialai retai kada būna revoliucingi, tačiau tikrai įdomūs ir linksmi. Žiūrovai stebi grupelę įdomių veikėjų, turinčių savitų draugų ir varžovų, kartu leidžiančių laiką, dirbančių ir bandančių įveikti menkas kasdienes darbo problemas. Tačiau serialas taip pat yra ir apie kūrybos bei meniškumo partnerystę, apie sunkumus, su kuriais veikėjai susiduria, kuomet reikia sukurti ką nors komerciškai sėkmingo, bet tuo pačiu ir kūrybiškai įdomaus.

Pirmajame sezone šie elementai vaizduojami per kompanijos direktoriaus Ijano Grimo (Robas McElhenney‘is) ir jo pagrindinės inžinierės Popės Li (Charlotte Nicdao) kovos dėl valdžios prizmę. Ijanui sugalvojus naują, puikią idėją žaidimui, Popė privalo sumąstyti, kaip tas idėjas įgyvendinti. Popė sunkiai dirba, kad puikiai atliktų savo darbą, bet tuo pačiu kovoja ir su troškimu iš esmės pakeisti žaidimą ir suteikti žaidėjams visai kitokią patirtį.

Sezono pabaigoje Ijanas priverstas pripažinti kūrybinius Popės gebėjimus ir nustoti žiūrėti į ją vien kaip į inžinierę. Dėl šio supratimo jų tarpusavio santykiai iš esmės pasikeičia ir iš boso bei pavaldinės jie tampa partneriais. Antrajame sezone matome, kaip jiems sekasi dirbti komandoje, išgirstant vienas kito idėjas, bet ir čia tikrai netrūksta situacinės komedijos elementų.

Šis serialas yra išties įdomus ir linksmas, nebijantis pasijuokti pats iš savęs, bet tuo pačiu ir perteikdamas svarbiausius kūrybinio darbo procesus. Galima sakyti, kad dauguma serialo veikėjų apmąstymų apie vaizdo žaidimus galėtų būti pritaikyti ir bet kuriam serialui. Kaip paversti produktą prieinamu, tačiau originaliu? Kaip suderinti kūrybinius troškimus su finansiniu spaudimu? Ką daryti, kai viršininkas sukuria kažką išteis įspūdingo, bet kaip žmogus yra visiškas subingalvis? Seriale „Mythic Quest“ šie klausimai itin svarbūs, nors atsakyti į juos ne visada lengva.

2. „Our Flag Means Death“ (HBO Max, 2022)

Iš koto verčianti komedija su žinomais aktoriais iš Naujosios Zelandijos – Risu Darbiu, vaidinančiu pagrindinį veikėją Stedą Bonetą, ir juokingiausiu pasaulyje kino aktoriumi ir režisieriumi Taika Vaititi, vaidinančiu kapitoną Juodabarzdį, – pristato istoriją apie aukštuomenės džentelmeną, sugalvojusį tapti piratu. Žinoma, džentelmenas pirato kelnėse gali pasirodyti juokingai net ir piratavimo pradžiamoksliui, taigi Stedui Bonetui tenka susidurti su nemažu iššūkiu – įgyti savo įgulos pagarbą. Visa laimė, kad jo keliai susiduria su įžymybe piratų pasaulyje tapusiu kapitonu Juodabarzdžiu. Ar šie du personažai, kilę iš skirtingų pasaulių, sugebės bendradarbiauti?

Serialo siužetas paremtas iš tikrųjų egzistavusio aukštuomenės džentelmeno Stedo Boneto istorija. 1717 m., piratavimo aukso amžiuje, Stedas nusprendžia palikti savo patogų gyvenimą bei šeimą ir tapti piratu, nors visai neturi tam gebėjimų. Subūręs piratų įgulą, įsigijęs laivą, kurį pavadino „Kerštautoju“, išsiruošė į plačiąsias jūras keršyti, tačiau, deja, susidūrė su sunkumais – entuziastinga, tačiau piratauti neparuošta įgula sunkiai susitvarkė su puolančiais karo laivais bei kitų piratų agresija. Visos akys krypsta į kapitoną, tačiau jis neturi žalio supratimo, ką reikia daryti. Ir būtent tuomet jų kelyje pasitaiko garsusis piratas Edvardas Tyčas. Jiedu su Stedu ne tik pradeda kartu piratauti, tačiau… ir užmezga meilės romaną.

Serialą režisavęs Deividas Dženkinsas susidomėjo Stedo Boneto istorija perskaitęs apie jį internete. Jis norėjo suprasti šį veikėją ir užpildyti istorijos spragas – tai nutiko pridėjus romantikos tarp Stedo ir Juodabarzdžio siužeto liniją. Vaititi būtent dėl to ir prisidėjo prie projekto – manė, kad ši siužeto linija pasakojime apie piratus suteikia jam savitumo ir originalumo.

Bandant išrinkti pagrindiniam vaidmeniui tinkamą aktorių išaiškėjo, kad vienintelis Risas Darbis tam tinka, kadangi, pasak režisieriaus, „Risas Stedą Bonetą padaro įtikimu“. Pačiam Darbiui tai šuolis kopiant karjeros laiptais, kadangi paprastai jis vaidindavo antraplanius vaidmenis, tačiau aktorius ir pats mano, kad turi užtektinai patirties ir pagaliau gali sužibėti pagrindiniame vaidmenyje.

Serialas buvo filmuojamas 2021 m. vasarą, o šių metų birželį paskelbta, kad jis bus pratęstas antram sezonui. Antrajo sezono filmavimas prasidės 2022 m. spalį ir šįkart vyks Naujojoje Zelandijoje.

1. „Jupiter’s Legacy“ (Netflix, 2021)

„Jupiterio palikimas“ – amerikiečių superherojų dramos serialas, kurio premjera „Netflix“ pasirodė 2021 m. Gegužės 7 d. Remiantis Marko Milaro ir Franko Kuitely „Image“ komiksų serija „Jupiterio palikimas“, ją televizijai paruošė Stevenas S. DeNaitas, kuris iš pradžių buvo šou dalyvis. Įpusėjus gamybai, jį pakeitė Sang Kyu Kim. Seriale vaidina Džošas Duhamelis, Benas Danielsas, Leslie Bibas, Elena Kampouris, Andrea Hortonas, Mikas Veidas ir Matas Lanteris. 2021 metų birželį serialas buvo atšauktas po vieno sezono.

Netrukus po tėvo savižudybės 1929 metais, kurią sukėlė juodasis antradienis, buvęs verslininkas Šeldonas Sampsonas keliauja į nepažįstamą salą Atlanto vandenyne, kur jis, jo brolis Valteris ir keturi kiti gavo savo supergalias. Tada jis sukuria superherojų komandą, vadinamą Teisingumo sąjunga, ir jo vadovaujantys idealai – niekada nieko nežudyk, nesikišk į politinius reikalus.

Tačiau nauja superherojų karta, įskaitant jo vaikus, stengiasi pateisinti jo griežtus idealus ir didelius lūkesčius. Kai Šeldono sūnus Brandonas, atrodo, nužudo vieną iš didžiausių priešų, tai sužadina viešas diskusijas, ar tie idealai vis dar aktualūs.

2018 m. Liepos 17 buvo paskelbta, kad „Netflix“ pateikė užsakymą aštuonių serijų pirmajam sezonui. Serialą sukūrė Stevenas S. Denaitas, kuriam priskiriamas ir vykdomojo prodiuserio titulas, kartu su Lorenzo di Bonaventura ir Danu MakDermotu.

2019 m. Rugsėjo 16 d. Buvo patvirtinta, kad „DeNait“ išėjo iš serialo dėl mažų kūrybinių pajėgumų, kurie pasimatė pirmojo sezono metu. Lapkričio mėnesį buvo paskelbta, kad po DeNaito pasitraukimo iš serialo Sang Kyu Kim perėmė jo vietą. 2021 m. Birželio 2 d. Buvo pranešta, kad serialas nebus tęsiamias, nes aktoriai jau paleisti. Markas Milaras, taip pat teigė, kad yra įsitikinęs, kad visa komanda „grįš vėliau“.

Konfliktai dėl biudžeto ir „Naito“ kaip režisieriaus pakeitimas Kim įpusėjus gamybai buvo vienas iš keleto veiksnių, lemiančių sprendimą atsisakyti serialo antrojo sezono.

„Jupiterio palikimas“ buvo žiūrimiausias per 2021 m. Gegužės 3–9 d. Savaitę, per visą „Nielsen“ korporaciją, matuojant viso sezono atžvilgiu. Antroji vieta buvo „Tarnaitės pasaka“, žiūrėta 690 milijonų minučių. Serialas buvo pranašesnis už paskutinį pagrindinį Netflix reginį „Šešėlis ir kaulas“, kuri savaitgalį, kai buvo išleista, surinko 721 milijoną minučių peržiūrų.

„Jupiter‘s Legacy“ žiūrimumo rekordus mušė ir toliau. Gegužės 10–16 savaitėmis gauta 1,019 milijardo minučių. Po jo sekė „StartUp“, kurio žiūrėjimas surinko 760 milijonų minučių. Kiek vėliau serialo populiarumas sumažėjo 60%, statistika rodė 405 milijonus minučių peržiūrų. Tai buvo trečias dažniausiai transliuojamas originalus serialas, kuris užėmė dešimtą vietą srautinio perdavimo reitinge, įskaitant filmus ir televizijos laidas.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: