© Evelinos Pabricaitės nuotr. / KaunoZinios.lt

Greta neseniai paviešinto įspūdingo „Facebook“ uždarbio, kompanija pripažino turinti daugiau netikrų paskyrų nei buvo skelbta prieš tai. Business Insider praneša, kad socialinis tinklas padidino bendrą netikrų paskyrų procentą nuo 2 iki 3, o dubliuotų skaičių – nuo 6 iki 10 procentų.

Tai reiškia, kad tie 270 milijonai paskyrų šioje 2,1 milijardų paskyrų galingumo platformoje gali būti apgavikiški arba dubliuoti, beje, šis skaičius prilygsta JAV gyventojų skaičiui. Tuo tarpu „Facebook“ teigia, jog pokytis įvyko dėl pagerėjusių priemonių skirtų stebėti ne legalią veiklą, o ne staigaus įtarių paskyrų šuoro.

Kitaip nei „Twitter“ tinklo lengvabūdiško požiūrio, „Facebook“ vykdo griežtą politiką kalbant apie realių tapatybių sukurtų paskyrų tvirtinimą. Kartais socialinis tinklas pareikalauja oficialių dokumentų norint patvirtinti paskyrą.

Nepaisant to, platformoje vis dar daugėja netikrų paskyrų – kai kurios sukurtos dėl ne tyčinių klaidų, o kai kurios specialiai sukurtos platinti „šlamštą“ ar užsiimti apgavikiška veikla. Tačiau besidubliuojančios paskyros dažnai atspindi realią veiklą iš to paties naudotojo, teigia „Facebook“ CFO Deivas Whener.

Ši informacija apie netikras paskyras buvo atskleista po to kai JAV kongresas prispaudė „Facebook“ ir kitas technologijų kompanijas prie sienos dėl rusų propagandos skleidimo prezidentinių rinkimų metu.

Facebook-2

© Evelinos Pabricaitės nuotr. / KaunoZinios.lt

Dėmesys buvo skirtas „Interneto tyrimų agentūros“ pramintai „trolių fermai“ veiklai, kuri buvo susijusi su Kremliumi, ir panaudojo „Facebook“ platinant dešimtis tūkstančių įrašų susijusių su propaganda netgi 126 milijonų amerikiečių.

Prieš tai „Facebook“ teigė esą dalyviai, veikę už tinklalapių platinančių netikras žinias, naudojo netikras paskyras tam, kad nuslėptų savo sąveikas ir taip galėtų žaisti su įmonės algoritmais.

Socialinis tinklas pademonstravo kaip prieš kelis pasaulinio masto rinkimus buvo sunaikinti dešimtys tūkstančių netikrų paskyrų. Kiekviena tokia pastanga buvo dalis didesnės „Facebook“ vykdomos kampanijos pradėtos po JAV prezidentinių rinkimų išvalyti internetinę platformą nuo melagingų žinių, dezinformacijos ir, bet kokių apgaulių.

Taip pat skaitykite: 25 dalykai, kurių nevertėtų daryti “Facebook‘e”

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: