pexels.com archyvo nuotr.

Dar gegužės mėnesį pradėjo sklisti naujiena, kad viena garsiausių pasaulio kompanijų „Meta“ planuoja dar vieną etatų mažinimo etapą tam, jog pegerintų darbuotojų veiklos efektyvumą. Be viso to, buvo paviešinta, kad Europos žmogaus teisių grupėms buvo pateikti net keturi skundai susiję su lyčių diskriminacija „Facebook“ reklaminiuose darbo skelbimuose.

Kilus įtarimams dėl lytinio diskriminavimo darbo skelbimuose, ne pelno siekianti organizacija „Global Witness“ atliko tyrimą. Jo metu paaiškėjo, kad iš tiesų „Facebook“ skelbimų platforma dažnai naudojasi algoritmu, kurio pagalba, tam tikri skelbimai rodomi tik tam tikros lyties atstovams. Pavyzdžiui, mechaniko darbo skelbimas buvo dažniau rodomas vyriškosios lyties vartotojams, o priešmokyklinio ugdymo mokytojo darbo skelbimas, dažniau buvo rodomas moteriškos lyties atstovėms. Žmogaus teisių grupių teigimu, šis tyrimas rodo, kad tokių algoritmų naudojimas prisideda prie lytinės diskriminacijos problemos pasaulyje.

Nevyriausybinė organizacija „Global Witness“ kartu su kitomis ne pelno siekiančiomis organizacijomis pateikė skundus dėl „Meta“ kompanijos veiklos Žmogaus teisių agentūrai ir duomenų apsaugos institucijoms Prancūzijoje ir Nyderlanduose. Organizacijos ragina institucijas pradėti tyrimą, ar „Meta“ nepažeidžia žmogaus teisių ir duomenų apsaugos įstatymų. Jeigu kaltinimai būtų pagrįsti, „Meta“ kompanija gali sulaukti baudų ir būti priversti pakoreguoti savo įmonės politiką.

„Global Witness“ teigimu, „Meta“ kompanijos atstovas sakė, kad sistema veikia taip, kad rodytų žmonėms informaciją, kuri labiausiai juos domina ir, kad kompanija tiesiog tyrė, kaip atitinkami skelbimai veikia skirtingas žmonių grupes. Apie naujai pateiktus skundus Europoje „Meta“ viešai komentuoti atsisako. Į klausimą, kuriose šalyse šiuo metu yra taikomi tokie būsto, darbo ir kreditų skelbimų principai, kompanija taip pat nekomentuoja.

Dėl prastėjančios pasaulinės rinkos, kuri lėmė mažesnį kiekį reklamų „Facebook“ ir „Instagram“ socialiniuose tinkluose, šiais metais „Meta“ į savo tikslus įtraukė dėmėsio sutelkimą į efektyvumą. Tai reiškia, kad kompanija nusprendė mažinti darbuotojų, dirbančių įmonėje, skaičių. Milijardus dolerių į virtualios realybės žaidimą „Metaverse“ investuojanti kompanija, siekia išnaudoti kuo mažiau piniginių išteklių nereikalingiems, eksperimentiniams projektams ir vietoje to sutelkti visą dėmesį į darbuotojų darbo našumą dirbant prie „Metaverse“ virtualaus pasaulio žaidimo kūrimo ir tobulinimo.

Kompanija vis labiau tobulina dirbtinio intelekto galimybes ir vis labiau šia technologija pasitiki, kas, tuo tarpu, lemia ir didesnį atleidžiamų žmonių skaičių. Tačiau toks „Metos“ elgesys kelia naują nepasitenkinimo bangą darbuotojų tarpe, o klientai, kurie įsigyja „Facebook“ ar „Instagram“ reklaminius skelbimus, skundžiasi apie vis dažnėjančias klaidas naudojantis skelbimų sistemomis. Dėl tokių klaidų kompanija nukenčia finansiškai.

Daugumos vartotojų nepaliečia sumažintas darbuotojų kiekis ir socialinių tinklų priežiūra kompanijos valdomose platformose, tačiau įmonėms, kurios naudojasi socialinių tinklų mokamų reklamų paslaugomis, tai sukelia daug nemalonumų. Dėl besikartojančių klaidų, „Metos“ kompanijos sistemose, įmonės, pirkusios reklamas, praranda ne tik už reklamas sumokėtus pinigus, tačiau ir pastebimą naudą, kurią verslams turėtų nešti mokama reklama socialiniuose tinkluose.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: