Pexels.com archyvo nuotr.

Kaip praneša rusų žiniasklaida, oportunistai Rusijoje jau pateikė daugiau nei 50 paraiškų, siekdami užregistruoti tokius Vakaruose įteisintus prekių ženklus kaip „Coca-Cola“ ir „Christian Dior“.

Teikdami paraiškas Rusijos federaliniam patentų biurui rusų verslininkai siekia pasipelnyti iš dėl taip vadinamos Rusijos „karinės operacijos“ Ukrainoje (nesėkmingo bandymo okupuoti) šalį paliekančių didžiųjų vakarietiškų prekių ženklų, tokių kaip „MasterCard“, „Visa“, „Sephora“, „Louis Vuitton“, „Nivea“, „McDonald’s“, IKEA ir „Volkswagen“.

Teigiama, kad daugelis tariamų autoriaus teisių savininkų siekė pasisavinti ne tik prekių ženklų vardus, tačiau dar ir jų logotipus.

Kai kurie paraiškos teikėjai bandė šiek tiek pakeisti norimų pasisavinti prekių ženklų pavadinimus. Žurnalistai išsiaiškino, kad vienas paraiškos teikėjas pervadino kavą tiekiančios įmonės „Nespresso“ pavadinimą į „Nezpresso“, pakeisdami raidę „s“ į „Z“, kuri yra Prezidento Vladimiro Putino ir Rusijos armijos invazijos į Ukrainą simbolis. 

Kitas tokio vakarietiškų prekių ženklų pritaikymo Rusijos rinkai pavyzdys – rusiškoji „Instagram“ versija – „Rossgram“, kuri pasirodė praėjus porai savaičių po to, kai Kremlius uždraudė Rusijoje tarp paprastų žmonių labai populiarią JAV sukurtą nuotraukų dalinimosi programėlę. 

„Rossgram“ mėgdžioja daugybę „Instagram“ ypatybių, pavyzdžiui, turi panašią ikoną, istorijoms skirtą juostą ir netgi rausvos bei violetinės spalvų struktūrą. 

Nors daugelis programėlės ypatybių primena „Instagram“, „Rossgram“ kūrėjų komanda teigia, kad jie tobulins papildomas funkcijas, tokias kaip kolektyvinis lėšų rinkimas („crowdfunding“), rekomendacijos, ir sieks paleisti premium versiją, kurioje vartotojai turėtų mokėti už galimybę prieiti prie turinio. 

„Rossgram“ kūrėjai tikisi pakeisti „Instagram“, kuri Rusijoje buvo užblokuota kovo 14 d. valdžiai bandant užgniaužti žodžio laisvę ir neleidžiant veikti vakarietiškų socialinių tinklų platformoms. Vėliau Rusijos valdžia programėlės motininę įmonę „Meta“ pavadino „ekstremistų organizacija“ ir autorizuodami invaziją į Ukrainą apkaltino „rusofobija“.

Netrukus po to, kai antradienį buvo paskelbta apie „Rossgram“, programuotojai pranešė apie „NashStore“ („mūsų parduotuvė“), kuri yra dabar užblokuotos „Google Play“ programėlės ekvivalentas „Android“ tipo telefonams. 

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: