Pietų Korėjos kino hitas „Bevardis gangsteris: Laiko taisyklės“ (2012) nėra tipinis veiksmo filmas mafijos tematika, kur nuolat pešasi ir vienas į kitą šaudo raumeningi ir simpatiški vyrukai. Šio filmo pagrindinis veikėjas netgi nėra pakankamai jaunas, kad tilptų į įprastinius filmų standartus, kur vyrauja jaunystės kultas – tai savo gyvenimą jau įpusėjęs ir ne itin patrauklus vyras, iki kaklo paskendęs nešvariuose darbeliuose. Bet tai jokiu būdu nesumenkina filmo kokybės.
Vos filmui prasidėjus, žiūrovas yra supažindinamas su 1990 –ųjų Pietų Korėja, kurios tuometinis prezidentas skelbia karą organizuotam nusikalstamumui ir šalyje siaučiančioms gaujoms. Čia pirmąkart ir sutinkame pagrindinį istorijos veikėją Choi Ikhyuną (akt. Choi Minsik), kuris, kaip ir daugelis nusikaltėlių, kalėjime laukia savo teismo. Agresyviai nusiteikęs prokuroras liepia Ikhyunui ant popieriaus lapo surašyti visus nusikaltimus, kuriuos jis yra padaręs per visą savo gyvenimą, teigdamas, kad Ikhyunas bus nuteistas kaip centrinė figūra Pietų Korėjos mafijoje.
Netrukus prasideda kelionė po Ikhyuno atmintį, kuri žiūrovą siunčia laiku atgal iki pat 1982 – ųjų į Pietų Korėjos miestą Busaną. Šis miestas yra vienas iš kelių Pietų Korėjos laivybos uostų, priimančių ir siunčiančių krovinius, todėl Ikhyunas, dirbdamas muitinėje, neblogai uždirba, prie oficialiaus atlyginimo prisidurdamas kyšiais. Tačiau ir muitinės vadovybės nervai ne geležiniai – Ikhyunui gresia nemenki nemalonumai ir darbo praradimas, bet, kaip sakoma, jeigu Dievas uždaro duris, tai paliks atidarytą langą – ir tas langas pasirodo esąs 10 kilogramų sverianti kokaino siunta, kuri turi būti išsiųsta į Japoniją. Ikhyunas nusprendžia iš to gerai pasipelnyti su savo tolimu giminaičiu Hyungbae (akt. Ha Jungwoo), taip prasideda ir Ikhyuno kelionė į mafijos viršūnėles.
Filmo „Nameless Gangster: Rules of the Time“ kadras
Ikhyunas, puikiai žinodamas, kaip veikia šis pasaulis, pilnas korupcijos, puikiai sukasi papirkinėdamas politikus ir prokurorus, kol jo giminaitis užsiima žemiškesniais dalykais – muštynėmis su priešais – tačiau, taip niekada ir netampa aišku, ar ši netikėta sėkmė buvo nulemta to, kad Ikhyunas buvo itin protingas ir sumanus, slėpdamas tai po savo kvailo pusamžio vyruko įvaizdžiu, ar dėl to, kad jie visi tiesiog tinkamu metu atsidūrė tinkamoje vietoje.
„Bevardis gangsteris: Laiko taisyklės“ kupinas solidžios ironijos – tai labiau istorija pašiepianti ir kritiškai vertinanti to meto Pietų Korėjos kriminalines realijas ir padedanti susidaryti gan tikrovišką vaizdą, kuriame būti mafijos dalimi nėra nieko jaudinančio ar patrauklaus, ir puikiai parodanti, kaip pagrindinis veikėjas iš tiesų nėra pasiruošęs būti to pasaulio dalimi, nors ir įsivaizduoja esantis šaltakraujis mafijos bosas. Atrodo, kad režisierius stengiasi sukelti žiūrovų gailestį šio filmo veikėjams, tačiau ne dėl to, kad jų gyvenimai būtų labai liūdnai susiklostę, veikiau dėl to, kad šie žmonės yra visiškai supuvę savo viduje.
Filmo „Nameless Gangster: Rules of the Time“ kadras
Ginkluotų susidūrimų filme beveik nėra, dažniau viskas sprendžiama kumščiais ir lazdomis, kurias, atrodo, su savimi nešiojasi net ir prokurorai, jeigu kertais tektų prilupti įtariamuosius. Tačiau ir šios smurto scenos yra ne mažiau įtikinančios ir verčiančios žiūrovą jaustis šiek tiek nepatogiai, nei mums įprastos šaudynės ar bombų sprogdinimai.
Juostoje netrūksta ir scenų kur žiūrovas, net ir nenoromis, išspaudžia šiokią tokią šypseną, pavyzdžiui kai, Ikhyunas, atradęs lemtingąjį heroino siuntinį, nuo kurio ir prasidėjo jo, kaip gangsterio, istorija, svarsto ar jam leisti siuntinį vis dėl to išsiųsti į Japoniją, kvailai motyvuojant tuo, kad tai bus kerštas Japonijai už tai, kad pastaroji buvo okupavusi Korėjos pusiasalį.
Filmo „Nameless Gangster: Rules of the Time“ kadras
Moterų filme taip pat nėra itin daug, ir dauguma jų neturi jokios reikšmingesnės rolės, vienintelis šiek tiek labiau išplėtotas personažas yra naktinio klubo savininkė (akt. Kim Hyeeun), kuri bando sukti romaną su vedusiu Ikhyunu, tačiau jų santykiai nėra darnūs. Viena vertus, jų romanas parodo, kad Ikhyunas yra pasiryžęs viskam, kad išlaikytų savo pozicijas mafijos hierarchijoje, kita vertus – ši siužeto linija kartais verčia žiūrovą susimąstyti ar tai tikrai viskas, ką režisierius sugebėjo iš to išspausti.
„Bevardis gangsteris: Laiko taisyklės“ tikrai nėra vienas iš tų filmų, kur nusikalstamas pasaulis yra pateikiamas estetiškai ir patraukliai, tačiau tai jam nesutrukdė tapti hitu iškart po jo pasirodymo kino teatruose, ir nėra sunku suvokti kodėl – talentingo ir jauno režisieriaus Yun Jongbino parašyta ir realistiškai pateikta istorija, bei savo profesijos paslaptis puikiai išmanantys populiarūs Pietų Korėjos aktoriai savo darbu pelnytai užsitarnavo teiginius, kad šis filmas nepadarytų gėdos ir pačiam veiksmo filmų mafijos tematika tėvui Martinui Scorsesei.
Taip pat skaitykite: Žvilgsnis į opiausias Pietų Korėjos visuomenės problemas parsidavinėti priverstos močiutės akimis