Pexels.com archyvo nuotr.

Vis garsiau kalbant ir visuomenę skatinant kovoti su klimato kaita, naftos ir dujų pramonė padvigubino savo pastangas pateikiant, kad gamtinės dujos – šios problemos sprendimo dalis. Tačiau žmonės vis daugiau sužino gamtinių dujų trūkumus – metano išmetimą, kuris neutralizuoja didelį anglies dvideginio kiekį, nesaugų oro taršos lygį patalpose ir radioaktyviąsias atliekas. Yra ir miestų, kurie draudžiančia gamtines dujas naujuose pastatuose, taip šias dujas darosi sunkiau parduoti.

Ryšių su visuomene ir reklamos atstovai jau šiek tiek atsigręžia nuo kampanijų kūrimo, nukreipiančias dėmesį nuo probleminių pramonės sričių. Praėjusiais metais Porter Novelli – tai viešųjų ryšių įmonė, kuri Amerikos valstybinių dujų asociacijos (APGA) lobistinei grupei sukūrė rinkodaros kampaniją, kurioje buvo pabrėžtos gamtinių dujų galimybės, bet per garsiai nesakant „gamtinės dujos“. Tačiau lapkričio mėnesį Porter Novelli nutraukė bendradarbiavimą su APGA. Viešųjų ryšių įmonė teigia, kad jų darbas su APGA yra nesuderinamas kovojant su klimato kaita.

Toks Porter Novelli apsisprendimas buvo laimėjimas visuomenės informavimo ir propagavimo kampanijai „Clean Creatives“. Šios kampanijos vadovas teigia, kad tikisi, jog gali paskatinti viešųjų ryšių ir reklamos pramonę pakeisti vaidmenį skatinant iškastinio kuro galimybes ir įtaką.

Ryšių su visuomene ir reklamos agentūros padėjo naftos pramonei sukurti savo įvaizdį kaip pagrindinį vaidmenį ekonomikoje ir patriotizme – juk Amerika pradėjo naftos pramonę, taigi, jei kas nors yra prieš ją, tai turi būti prieš Ameriką ir kapitalizmą. Būtent tokia šimtametė propaganda visuomenei yra skleidžiama.

Pexels.com archyvo nuotr.

Amerikos naftos institutas savo reklamoje „Energy for Progress“ pabrėžia gamtinių dujų ir naftos pramonės lyderystę mažinant išmetamų teršalų kiekį iki rekordiškai žemo lygio ir remiant ekonominę ir aplinkosauginę pažangą vietos bendruomenėse. Tarptautinė JAV energetikos bendrovė „Chevron“ tvirtina, kad į Ameriką atneša patikimą ir vis švaresnę energiją. Tarptautinė gamtinių dujų bei naftos gavybos bendrovė taip pat skelbia panašią žinutę.

Dar prieš savo veiklą pradedant „Clean Creatives“, viena iš didžiausių amerikiečių ryšių su visuomene ir rinkodaros įmonė „Edelman“ pateko į antraštes, kai vienoje apklausoje aiškiai atmetė galimybę dirbti su klimato kaitos problemomis. „Edelman“ neteko darbuotojų, kai toliau dirbo su klientais dėl iškastinio kuro pramonės.

Viena iš buvusių „Edelman“ darbuotojų – Christine Arena, kuri dabar dirba „Clean Creative“. Ji teigė, kad Porter Novelli atsisakymas dirbti su tokiu galingu klientu kaip APGA – drąsus žingsnis, ypač ekonomikos nuosmukio metu.

Tikimasi, kad „Clean Creatives“ padės žmonėms suprasti, kad kai kurios kuriamos kampanijos nesuderinamos su iškastinio kuro pramonės realiais įsipareigojimais klimato srityje. Didžiosios naftos ir dujų įmonės į ekologiškas technologijas investuoja tik apie 1% savo biudžeto. Likusi dalis vis dar naudojama iškastiniam kurui.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: