Prabangus aukštuomenės gyvenimas ir geram detektyvui prilygstančios intrigos yra pastebimos beveik kiekviename melodraminiame televizijos seriale. Iš pirmo žvilgsnio „Nekaltas melas“ („Big Little Lies“ 2017 -) taip pat gali pasirodyti, kaip dar viena paviršutiniška istorija apie prašmatniose vilose įsikūrusius ir tuštybei pasidavusius žmones, tačiau neskubėkime klijuoti etikečių. Jean–Marc Vallee mums pateikia esmines vertybes puoselėjančių herojų portretus ir tik dar kartą patvirtina seniai žinomą tiesą, kad ištaigingi rūmai ir milijoninė suma banko sąskaitoje nėra laimingo gyvenimo garantas.
Serialas „Nekaltas melas“ prasideda įvykdyta žmogžudyste labdaros pobūvio metu. Iš pradžių negalime nustatyti aukos ar kaltininko tapatybės, tačiau viso serialo metu žvilgsniai į praeitį, grįžimas į liudininkų parodymus, nors ir neteikia konkrečios informacijos, leidžia suprasti, kad įtariamas gali būti bet kuris Monterey miestelio gyventojas. Kone kiekvienas turėjo priežastį tai padaryti. Liudininkų parodymai artina mus prie tikrųjų nužudymo nakties įvykių, tačiau paslaptis išlieka iki pat pabaigos.
Seriale glaudžiai susipina trys siužetinės linijos, kurių centre trijų skirtingų moterų gyvenimai. Madeline (Reese Witerspoon) – aštrų liežuvį ir gerą širdį turinti prašmatni namų ponia, su nevaldomais vyro pykčio protrūkiais kovojanti Selestė (Nicole Kidman) ir neseniai į miestelį atsikrausčiusi vieniša mama Džeinė (Shailene Woodley), po savo drovia išvaizda slepianti siaubingos patirties randus.
„Nekaltas melas“ tai įtraukiantis pasakojimas apie santykius tarp vyro ir moters, vaikų ir tėvų ryšį, savigarbą. Tariamai idealus gyvenimas ir visuomenėje demonstruojami išoriškai tobuli santykiai neatskleidžia to, kas vyksta užvėrus asmeninių namų duris. Apie tai susimąstyti mus priverčia visada nepriekaištingai atrodančios, turtingo vyro žmonos Selestės drama. Išorėje šeimos idilę spinduliuojanti moteris kenčia nuo smurtaujančio sutuoktinio ir kaip daugelis panašaus likimo moterų stengiasi pateisinti jo pykčio proveržius bei kartu tikisi, kad ateityje situacija pasitaisys. Sekdami šios šeimos siužeto linija galime užduoti sau klausimą: polinkis smurtauti yra užprogramuotas vyro genuose ar vis dėlto turi ne biologinį, bet socialinį pagrindą.
Komplimentų nusipelno ir Jean–Marc Vallee sugebėjimas viename seriale vystyti skirtingus ir nemažiau sudėtingus moters gyvenimo vaidmenis daug dėmesio skiriant charakterio bruožams. Stebėdami tikrą jų gyvenimo patirtį, galime suprasti, kad prabanga yra tik papildomas tonas, nes problemos, su kuriomis susiduria serialo moterys yra tokios pačios, kaip ir paprastų žmonių. Todėl nors jos turi viską, skausmas atrodo pažįstamas.
Antroje serialo pusėje padidėjusi personažų santykių dinamika ir smagiai vystomas siužetas mus greitai atveda į kulminaciją. Tačiau prabėgomis atskleisti tikrieji nužudymo nakties įvykiai ir nustatytos aukos bei žudiko tapatybės nebuvo pati stipriausia „Nekalto melo“ sezono dalis.
Kaip bebūtų ne pati nusikaltimo scena daro serialą puikiu, bet įspūdingai atskleisti personažų charakteriai ir keliami aktualūs klausimai, kas yra retas bruožas šiuolaikiniams televizijos serialams.
Taip pat skaitykite: TOP 10 filmų vertų peržiūrėti dar kartą