Susisiekimo ministerijai ketinant nuo kitų metų panaikinti mokesčių lengvatas Vilniaus oro uostedirbančioms bendrovėms “Wizzair” ir “Ryanair”, pastaroji prakalbo apie galimą pasitraukimą iš Kauno į Vilnių. Anot susisiekimo viceministro, būdama vienintele Kaune veikiančia bendrove, tokiu būdu ji daro spaudimą valdžiai, šiai planuojant naikinti mokesčių lengvatas sostinėje. Plėstis planuojančios “Ryanair” atstovas sako, kad lengvatų panaikinimas užkirs kelią plėtrai.
“Jie žino, kur mums skauda, nes, deja, Kauno oro uoste yra vienintelė aviakompanija, kuri vykdo veiklą – tai yra “Ryanair” ir jie žino turbūt, kad taip gali mus paspausti”, – BNS sakė Arijandas Šliupas.
Pagal 2011 metų sutartį, abi bendrovės Vilniuje moka 5 kartus mažesnius mokesčius nei kitos aviakompanijos. Penkerius metus galiojančios sutartys kitąmet nebus pratęstos.
“Aš manyčiau, kad čia šiek tiek, na negaliu pavadinti šantažu, bet yra šiek tiek tam tikri įspėjimai, grasinimai, nes Vilniaus oro uoste tiek “Wizzair”, tiek “Ryanair” aviakompanijos turėjo išskirtines sąlygas, kurios buvo įtvirtintos penkerių metų sutartimis, pagal kurias tik šios kompanijos pretendavo į visai kitą kainodarą ir kaina buvo 5 kartus mažesnė nei visų kitų aviakompanijų mokami mokesčiai Vilniaus oro uoste”, – aiškino viceministas.
Tačiau, anot jo, įmonės gali skraidinti iš Kauno, kur oro uosto mokesčiai yra 10 kartų mažesni nei Vilniuje.
“Kauno oro uoste jie turi sąlygas, kurios ženkliai geresnės negu Vilniaus oro uoste, ir tos sąlygos išlieka, bet nežinau, ko “Ryanair” siekia – ar mus paveikti, ar įtakoti, bet mes nuosekliai aiškiname, kad tos sąlygos Kaune yra tikrai patrauklios – 10 kartų geresnės nei Vilniaus oro uoste, ir jeigu kainodara Vilniuje jiems yra per brangi, jie visada yra laukiami plėsti veiklą Kauno oro uoste”, – BNS teigė A.Šliupas.
“Ryanair”, kuri nuo kitų metų iš Vilniaus ir Kauno skraidins trimis naujomis kryptimis, komercijosdirektorius Davidas OBrienas (Deividas Obraenas) sako, kad įmonė Lietuvoje ketina plėstis, tačiau įspėja, kad tam kelias būtų užkirstas, jeigu Lietuva pakeistų mokesčiųpolitiką. Anot jo, tokiu atveju skrydžiai gali būti perkelti iš Kauno į Vilnių.
“Šiuo metu susisiekimo ministerija ir oro uostų valdžia kalbasi su skrydžių bendrovėmis apie ateities mokesčius oro linijoms Lietuvoje ateityje. Aš manau, kad labai svarbu, kad jie tai padarytų teisingai. Pavyzdžiui, yra rizika, kad neteisingi sprendimai kels grėsmę eismui Kaune, tarkime, nukreips judėjimą iš Kauno į Vilnių. Bet kol kas jie viską darė gerai. Aš tik tikiuosi, kad šį kartą jie visko nesugadins”, – LRT radijui pareiškė D.OBrienas.
Anot jo, kiekvienas naujas maršrutas yra rizikingas, tačiau turint 100 mln. klientų per metus, ši rizika sumažėja. Kita vertus, anot jo, bendrovei reikia “priežasties, kadangi turime žemiausiais kainas Europoje, tai reiškia, kad kiekvienas egzistuojantis ir kitai oro linijai sėkmingas maršrutas neišvengiamai bus sėkmingas ir mums. Reikia priežasties tą daryti, o ne imtis maršrutų, kuriuos vykdo brangių oro linijų bendrovės”.
“Wizzair” iš Vilniaus pradėjo skraidinti 2001 metų balandį, o “Ryanair” – tų pačių metų gegužę. Pastaroji nuo 2005 metų rugsėjo dirbo tik Kauno oro uoste.