Organizatorių archyvo nuotr.

Rinkodaros specialistai rado veiksmingą pajamų šaltinį. Beveik 80% jų teigia, kad partnerystės rinkodara (angl. afilliate marketing) per pastaruosius metus padėjo jiems išplėsti ir sustiprinti ryšius su esamais klientais. Apie 40% sutinka, kad tai yra efektyviausias būdas pritraukti vartotojų srautą.

Naudojant teisingai partnerystės rinkodara gali išspręsti keletą verslo problemų:

padidinti svetainės lankomumą;

pagerinti investicijų pelningumą;

Sumažinti mokesčius už paspaudimą mokamoje reklamoje.

Tai turėtų būti idealus verslo modelis. Deja, iš tikrųjų vaizdas sukelia depresiją. Daugelis nesąžiningų partnerių pažeidžia bendradarbiavimo taisykles ir normas. Partneriai turėtų reklamuoti prekės ženklą, tačiau išties jie kenkia, mažindami aukščiau nurodytus rodiklius. Be skubių priemonių gali kilti pavojus įmonės reputacijai.

Kas yra prekės ženklo kainų siūlymas (brand bidding)

Reklamuojant įmonę naudojami raktiniai žodžiai, frazės, reklaminiai šūkiai ir Jūsų prekės ženklo užklausos. Jie skirti pritraukti į tinklalapius tikslinę auditoriją. Šie lankytojai gali tapti potencialiais prekių ar paslaugų pirkėjais.

Nesąžiningi partneriai ir konkurentai naudoja su prekės ženklu susijusius raktinius žodžius, kad nukreiptų klientus į savo svetaines. Partnerinės įmonės elgiasi visiškai neetiškai, bandydamos užsidirbti pinigų už produktą ar paslaugą, kuri gerai parduodama jau ir be jų dalyvavimo. Tokie partnerių kanalų ir konkurentų veiksmai pažeidžia autorines teises ir gali turėti teisinių pasekmių.

Kokias problemas gali sukelti tokia prekės ženklo reklama

Trečiųjų šalių naudojimasis su prekės ženklu susijusiais raktiniais žodžiais, šūkiais, specifinėmis paieškos užklausomis sukelia rimtų problemų:

Iššvaistytos investicijos.

Pavyzdžiui, įmonė investuoja į rinkodarą. Ji rodo skelbimus televizijoje, remia sporto komandas ar įžymybes. Ši rinkodaros veikla daro prekės ženklą atpažįstamą. Žmonės pradeda aktyviai pirkti savo produktus.

Pamatę prekės ženklo sėkmę, jo populiarumą, reklamos specialistai pradeda naudoti susijusius raktinius žodžius, kad pritrauktų klientus. Tai darydami jie nukreipia dalį tikslinės auditorijos iš įmonės tinklalapio į savo svetaines. Taigi jie naudoja kitų sukurtus išteklius ir taip pasiekia komercinės naudos.

Tai akivaizdus autorių teisių pažeidimas. Būtina uždrausti naudoti įmonės atributus kitiems, kai jie sprendžia savo problemas.

Priskyrimo problema

Ekspertai mano, kad daugiau nei 60% vartotojų, ieškodami tinkamo prekės ženklo, neskiria reklaminio skelbimo ir organinės tinklalapio nuorodos. Jiems nesvarbu, ar jie spusteli ant skelbimo, ar slenka žemyn per svetainės puslapius. Labiausiai tikėtina, kad jie naudos, ką pamatys pirmiausiai.

Tarkime, kad pusė naudotojų, kurie buvo Jūsų tikslinės auditorijos dalis, pasiekė Jūsų prekės ženklą per reklamą. Jei taip, turite pasidalinti įplaukomis su partnerių įmone, kuri nepritraukė naujų klientų į svetainę, išskyrus jau egzistavusius.

Ir tai yra pinigai, išmesti pavėjui. Ar įmonė ateityje pageidaus bendradarbiauti su partneriais šia kryptimi?

Padidėjusios išlaidos skelbimams

Kai keli rinkodaros partneriai naudoja tas pačias raktinių žodžių frazes, neįmanoma išvengti mokesčio už paspaudimą padidėjimo. Reklamuotojai turi mokėti daugiau, kad išlaikytų savo pozicijas. Mažoms reklamos įmonėms, turinčioms ribotus išteklius, konkurencija su partneriais, turinčiais didelius biudžetus, gali baigtis nesėkme.

Didelis mokestis už paspaudimą, rimtas natūralaus srauto sumažėjimas ir padidėjusi konkurencija gali žymiai sumažinti reklamos specialistų pelną. Pelnas iš partnerystės modelio pardavimų šiomis sąlygomis mažėja iki nulio.

Reputacijos rizika

Partnerių siūlymai susiję su prekės ženklu gali labai pakenkti įmonės reputacijai. Jiems naudojant raktinius žodžius, paieškos sistemų reitingai tampa žemesni. Nesąžiningi partneriai dažnai naudoja draudžiamus metodus, ignoruodami reklamuotojo rekomendacijas. Tokie veiksmai kelia pirkėjų sumaištį, kuri gali žymiai pakenkti reklamuotojo prekės ženklo reputacijai. Kartais partnerystės įmonės naudoja metodus, kuriais siekiama pakirsti prekės ženklo įvaizdį tikslinės auditorijos akyse.

Kokių priemonių reklamuotojas turėtų imtis, kad įveiktų prekės ženklo kainų siūlymus

Gerai, jei partnerystė duoda abipusės naudos. Bet tai atsitinka ne visada. Reklamuotojas turėtų imtis aktyvių veiksmų, kad užkirstų kelią galimoms problemoms dėl nesąžiningos partnerių veiklos. Štai pagrindiniai žingsniai, galintys apsaugoti prekės ženklą:

  1. Nustatykite griežtas taisykles, draudžiančias prekės ženklo kainų siūlymus

Tokios priemonės privers partnerius gerai pagalvoti prieš imantis neteisėtų veiksmų.

  1. Automatinės priemonės, siekiant nustatyti ir išvengti prekės ženklo kainos pasiūlymų

Tai vienas efektyviausių apsaugos būdų. BluePear leidžia stebėti partnerių veiklą 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę įvairiomis kalbomis visame pasaulyje, gauti momentines ekrano kopijas ir nuorodas kaip partnerių veiksmų įrodymus. Laiku pranešus apie pažeidimus, galite nedelsiant užginčyti mokėjimą už netinkamą srautą.

Išvada

Partnerystė turėtų būti grindžiama šalių tarpusavio pagarba. Bendradarbiavimas gali būti ilgalaikis tik abipusės naudos sąlygomis. Kai kurių nesąžiningų partnerių bandymai užsidirbti pinigų pakenkiant prekės ženklui gali sąlygoti trumpalaikę sėkmę. Ilgainiui toks požiūris į santykius su partneriais negali turėti tvarios perspektyvos. Tokie verslai greitai žlugs.

Siekiant sėkmingo ir ilgalaikio bendradarbiavimo, reklamuotojui turėtų būti reguliariai primenamos prekės ženklo kainų siūlymo taisyklės ir jų laikymosi svarba. Reikėtų suteikti partnerių įmonėms mokomųjų priemonių, kad būtų galima palaikyti prekės ženklą nenaudojant tiesiogiai su juo susijusių paieškos užklausų.

Partnerio turinys

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: