Post-apokaliptinių kūrinių mėgėjai dažnai susiduria su zombių tematika, tačiau retas reginys vizualumu ir aistra galėtų pralenkti Zako Snyderio kino juostą „Mirusiųjų armija” (“Army of the dead”).
Šis filmas iš kitų išsiskiria ne tik tuo, kad buvo režisuotas itin žymaus ir spalvingo kino pramonės atstovo, jame itin didelis dėmesys yra kreipiamas į istoriją, detales, tikrai jaučiamas šio režisieriaus darbo stilius – viską daryti nuosekliai, iki galo ir kiek įmanoma tikroviškiau.
„Mirusiųjų armija” startavo Netflix platformoje. Zackas Snyderis scenarijų parašė kartu su Šei Hatenu ir Džioby Haroldu. Ekrane galima išvysti ištisą puikių aktorių virtinę: Deivas Bautista, Ela Purnel, Omaris Hardvikas, Ana de la Reguera, Teo Rosi bei kiti.
Istorija pasakoja apie samdinių grupę, kuri planuoja Las Vegaso kazino apšvarinimą. Viską apsunkina tai, kad miestas yra apgyvendintas zombių, apjuostas milžiniška konteinerių siena ir net gi saugomas karinių pajėgų. Negana to, veiksmo laikas taip pat yra ribotas, mat miestą planuojama sunaikinti kontroliuojamu sprogimu, taip pašalinant grėsmingą užkratą, kuris paverčia žmones vaikštančiais numirėliais.
Mirusiųjų armijos įkvėpimo Snyderis akivaizdžiai pasisėmė iš 2004 m. filmo „Mirusiųjų aušra“. Snyderiui buvo suteiktas gausus finansavimas, net 70–90 mln. JAV dolerių. Pagrindiniai darbai vyko Albukerkėje, Naujojoje Meksikoje ir Atlantik Sityje, Naujajame Džersyje, 2019 m. viduryje.
Filmo darbai buvo pertraukti ir atnaujinti tik 2020 m. Rugsėjo mėnesį, po tai, kai aktoriui Krisui D’Elia buvo pareikšti kaltinimai dėl seksualinio priekabiavimo.
„Mirusiųjų armija“ buvo išleista pasirinktuose JAV teatruose 2021 m. gegužę, žinoma, išleista ir skaitmeninė versija, kuri yra prieinama Netflix platformoje.
Tai tapo vienu iš žiūrimiausių originalių Netflix filmų, kurį per pirmąsias keturias savaites įvertino maždaug 72 milijonai žiūrovų, o uždirbta net 1 mln. Dolerių.
Daugelis kritikų sutinka, kad šis filmas yra ambicingas, mat sujungiamas veiksmo ir apokaliptinio pasaulio elementai. Filme vaizduojamas kazino apiplėšimas nėra eilinis trileris, mat veikėjams metamas iššūkis ne tik įvykdyti užduotį, tačiau ir išgyventi mirtinoje aplinkoje.
Teigiama, kad šis filmas padėjo Snyderiui grįžti “prie savo šaknų”, mat filme gausu kraujo, pūvančių galūnių ir kitų ne pačių maloniausių kino elementų.Režisierius girtas už puikų ir aiškų istorijos dėstymą, jos nuoseklumą, muzikinį takelį, režisūrą. Kritikos gavo tik aktorius Bautista.
Akivaizdu, kad tokio tipo filme tikriausiai yra gausu CGI efektų ir kitų kompiuterinės grafikos elementų ir grimo stebuklų. Netflix išleista papildoma dokumentika “Creating an Army of the Dead” parodo, kaip iš tiesų vyko visas procesas.
Atskleidžiamos visokiausios įdomybės, pavyzdžiui Snyderio naujoviškas požiūris į pačius zombius. Atrodo, kad tai yra primityvu ir dviračio išradinėti nereikia, tačiau pažvelgta kūrybiškai ir naujoviškai. Pasirodo, kad zombiai buvo suskirstyti į kelių tipų klases, o į visa tai buvo atsižvelgta makiažo procese, mat kiekvieną aktorių reikia tinkamai paruošti: aprengti, nudažyti, išmokyti, kaip elgtis.
Negana jau ir taip sudėtingo kūrybinio proceso, mat net masinių scenų zombiai gaudavo makiažo, net ir gyvūnams, kurie yra matomi filme, buvo suteikti tikroviški ir praktiški efektai. Svarbu pastebėti, kad visi gyvūnai jautėsi patogiai ir tikrai nebuvo kankinami ar išnaudojami.
Gera stebėti filmą, kuris yra toks tikroviškas, kiek gali būti tokio tipo filmas. Snyderis į efektus žvelgia iš tiesų kitoniškai – kompiuterinės grafikos yra minimaliai mažai.
O štai vietovė, kurioje vyko visas filmo veiksmas (Las Vegas) yra nukopijuota iš tikro miesto planų. Režisierius su kūrybine komanda atsižvelgė ir svarstė, kokia Vegaso vieta geriausiai tiktų jų istorijai pasakoti. Galiausiai, vietą parinkus, prasidėjo kiti darbai – tų vietų atkūrimas. Pačioje Vegaso širdyje atlikti filmavimo darbus, kaip pastebėjo pats Zakas, būtų buvę neįmanoma.
Kas įdomiausia yra tai, kad nors filmavimo darbuotojų buvo pakankamai, pats režisierius dažnai čiupdavo kamerą ir pats filmuodavo visus procesus. Ne tik todėl, kad myli savo darbą, bet ir todėl, kad taip jis aiškiai mato tai, ką fiksuoja kitos kameros. Aktoriai pastebi, kad kartais Zakas prieidavo prie jų ir pasakydavo: “Labai gerai, tačiau dar kartelį ir daryk štai taip”.
Toks režisieriaus darbas tikrai pagerina ne tik bendrą nuotaiką tarp aktorių ir darbuotojų, tačiau ir padeda nušlifuoti visas filmo detales ir perteikti istoriją bei vaizdą būtent taip, kaip ją įsivaizduoja ir mato pats Snyderis.
“Mums buvo smagu išanalizuoti Vegasą ir jį paversti dideliu apleistu dvaru ir tikrai manau, kad darbą padarėme taip gerai, kaip tik galėjom” – džiaugėsi režisierius.
Taip pat skaitykite: TOP 10 geriausių zombių komedijų