Organizatorių archyvo nuotr.

Įstatymuose numatyta, kad MB buhalterine apskaita gali pasirūpinti ir jos nariai. Tai reiškia, kad nebūtina samdyti buhalterio ar apskaitos paslaugas teikiančios įmonės. Mažesni administraciniai kaštai vilioja pradedančius verslininkus, todėl šis aspektas yra vienas svarbiausių, lemiančių MB kaip juridinės formos populiarumą. Vis dėlto reikėtų rimtai pagalvoti ar tokia galimybė sutaupyti išties reali, ar labiau primena nemokamą sūrį pelėkautuose?

MB apskaitos specifika: ką reikia žinoti?

Palyginti su UAB, MB buhalterinė apskaita yra kiek paprastesnė, tačiau taip pat reikalauja atidumo ir daugybės dokumentų rengimo. Papildomai neaiškumo sukelia galimybė MB nariams gauti lėšų asmeniniams poreikiams – jų apskaitymas yra kitoks nei darbo užmokesčio, taikomi kiti mokesčių tarifai. Apskaitoje naudojamas vadinamasis dvejybinio įrašo principas, o tai reiškia, kad reiškia sudėtingesnį kasos dokumentų pildymą.

Trumpiau sakant, MB buhalterinė apskaita reikalauja išsamių apskaitos žinių, be to, nuolat reikia sekti įstatymų ir mokesčių pakeitimus. Tikėtis, kad MB apskaitos tvarkymui pakaks bendrųjų žinių yra pernelyg optimistiška – prireiks laiko informacijai įsisavinti, o veiklai intensyvėjant apskaita gali pareikalauti vis daugiau laiko.

Kokių privalumų suteikia savarankiškai tvarkoma MB apskaita?

Visų pirma, savarankiška tvarkoma buhalterinė apskaita kainuoja pigiau. Juk tai reiškia, kad nereikia mokėti nei buhalteriui, nei profesionaliai apskaitos įmonei. Tačiau nereikėtų žvelgti trumparegiškai – mažesnės išlaidos šiandien gali reikšti didesnes išlaidas ateityje, jei netinkamai atliksite savo darbą.

Kitas svarbus aspektas yra galimybė kontroliuoti visus įmonės procesus. Kai buhalterinė apskaita MB yra tvarkoma jos narių, nereikia laukti vertingų įžvalgų, nėra informacijos vėlavimo. Verslininkai gali patys pastebėti tam tikrus dėsningumus apskaitoje, analizuoti duomenis ir optimizuoti savo veiklą.

Kokių rizikų sukelia savarankiškas MB apskaitos tvarkymas?

Niekada nepamirškite, kad buhalterinė apskaita yra neatsiejama nuo teisinės atsakomybės. Mokėtinus mokesčius turite apskaičiuoti teisingai, pateikti išsamias deklaracijas, laikytis terminų ir kt. Profesionaliems buhalteriams visi šie reikalavimai dažnai nekelia didesnių problemų, tačiau tokios patirties neturintiems MB nariams gali būti sudėtinga sklandžiai pasirūpinti apskaita.

Klaidų riziką jau minėjome – ateityje jos gali brangiai kainuoti. Dėl to apskaitos tvarkymas reikalauja atidumo, žinių ir įgūdžių, o visa tai – laiko. Būtent apie laiko sąnaudas jauni verslininkai dažnai nepagalvoja, tačiau tai gali būti didelė klaida. Itin sudėtinga bus veiklos pradžioje: kai MB nariai užsiima apskaitos tvarkymu, jie negali skirti savo dėmesio ir laiko toms veikloms, kurios generuoja pajamas, pardavimus. Liūdna, tačiau tai yra dažna klaida, kuri gali pakišti koją net ir naujo verslo egzistencijai apskritai.

MB buhalterine apskaita išties galima pasirūpinti savarankiškai, tačiau tai daugeliu atvejų kelia pernelyg daug problemų. Gerai pagalvokite, ar tikrai verta eikvoti savo laiką ir pastangas: kas uždirbs pinigus, jei savo laiką skirsite buhalteriniams dokumentams?

Partnerio turinys

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: