Kaunas.lt archyvo nuotr.
Trečiadienį Kauno miesto savivaldybėje posėdžiavusi Verslo taryba daugiausia dėmesio skyrė Kauno oro uosto plėtros klausimams.

Vilniaus oro uostui sumažinus mokesčius, Kauno oro uoste įsikūrusi pigių skrydžių bendrovė „Ryanair” kelis skrydžius perkėlė į sostinę, ir tai lėmė pastebimą keleivių srautų sumažėjimą. Tai privertė sunerimti apgyvendinimo ir viešojo maitinimo paslaugas teikiančius verslininkus. Jie pastebi, kad per pastaruosius trejus metus turistų srautai tik didėjo ir pernai skrydžių bendrovės paslaugomis pasinaudojo beveik 1 mln. keleivių.

Panaikinus dalį skrydžių iš Kauno, verslininkai iškart pajuto keleivių srauto sumažėjimą, ir tik pastaruoju metu rodikliai stabilizavosi. Viešbučių, kavinių ir restoranų vadovai būgštauja, kad aviakompanija į sostinę gali perkelti ir pačius pelningiausius skrydžius, sujungusius Kauną ir Tamperę (Suomija).

Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybių vadovų teigimu, bendrovės „Ryanair” veiksmus paskatino Susisiekimo ministerijos politika didžiųjų šalies oro uostų atžvilgiu. 2010 m. ministerijos patvirtintoje programoje numatyta, kad Kauno oro uostas bus plėtojamas kaip pigių skrydžių uostas, Vilniaus oro uostui paliekant tradicinius skrydžius. Šiuo sprendimu buvo siekiama išvengti dviejų valstybinių oro uostų konkurencijos ir užtikrinti jų darnią plėtrą. Tačiau pastebima, kad ministerija šių nuostatų nesilaiko.

Kauno rajono meras Valerijus Makūnas akcentavo, kad savivaldybės pasirašė bendradarbiavimo sutartis ne su skrydžių bendrove, bet su oro uosto administracija, todėl Susisiekimo ministerijos mesti kaltinimai, kad savivaldybės vėluoja sumokėti sutartyse numatytas lėšas ir tai daro įtaką „Ryanair” sprendimams, neturi pagrindo.

„Prieš mėnesį kreipiausi į Kauno oro uoste veikiančios bendrovės vadovus, teiraudamasis apie tolesnius jų planus ir bendradarbiavimą. Raštu jie patikino, kad stengsis išlaikyti tuos pačius keleivių srautus ir jokių priekaištų dėl finansinių įsipareigojimų jie neturi”, – teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Sutartimi su oro uostu Kauno miesto savivaldybė įsipareigojo skirti lėšų Kauno žinomumui didinti. Šiemet oro uostui pervesta jau 1 mln. Lt, dar tiek pat ketinama pervesti patikslinus šių metų miesto biudžetą. Savo finansinius įsipareigojimus, pasak V. Makūno, vykdo ir rajono savivaldybė.

Abiejų savivaldybių vadovai atkreipė Verslo tarybos narių dėmesį į tai, kad tik Kauno miesto ir rajono savivaldybės geranoriškai bendradarbiauja ir finansiškai prisideda prie visą regioną aptarnaujančio valstybinio oro uosto plėtros. Nei Vilniaus, nei Klaipėdos ar Palangos savivaldybės tokių įsipareigojimų neturi.

Nors Kauno miesto savivaldybės tarybos narys ir susisiekimo ministro patarėjas Rimantas Mikaitis patikino, kad ministerija yra geranoriška abiejų oro uostų atžvilgiu, ir tvirtino, kad bendrovę „Ryanair” imtis tokių sprendimų privertė noras nukonkuruoti Vilniuje savo veiklą pradėjusią pigių skrydžių bendrovę „Wizzair”, Kauno verslininkai išreiškė nepasitenkinimą Ministerijos pozicija.

„Tai ne valstybinis, o protekcionistinis požiūris”, – teigė Verslo tarybos nariai, nusprendę raštu kreiptis į Vyriausybę ir Susisiekimo ministeriją dėl valstybės strategijos šalies oro uostų atžvilgiu.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: