Lietuvoje reklamai išleistos lėšos pernai siekė 343,1 mln. litų – 0,7 proc. daugiau nei 2011 metais, kai šalies reklamos rinka buvo 340,7 mln. litų.
Šiemet reklamos rinkos augimas turėtų siekti iki 4,7 proc., reklamai išleistos lėšos padidės iki maždaug 359 mln. litų, rodo rinkos tyrimų bendrovės “TNS LT” atlikto tyrimo duomenys.
“Šalies reklamos rinka praėjusiais metais išliko stabili. Pernai kai kurie didieji tarptautiniai ir vietiniai reklamos užsakovai mažino gross reklamos biudžetus, tačiau 2012 metais vykę svarbūs Lietuvai įvykiai – Seimo rinkimai, referendumas dėl Visagino atominės elektrinės uždarymo bei skaitmeninės televizijos įvedimas papildė žiniasklaidos kanalų pajamas”, – pranešime spaudai sakė “TNS LT” reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Pernai vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje lėšų kiekis sudarė 114 litų, arba 8,6 proc. daugiau nei 2011 metais.
Interneto reklamos rinka, kuriai prieš metus ekspertai prognozavo 14 proc. augimą, pernai šoktelėjo net 21,4 proc. iki 34 mln. litų ir sudarė 9,9 proc. visos šalies reklamos rinkos. Šiemet interneto reklamos rinkai prognozuojamas 16,8 proc. augimas.
“Sparčiausiai augantis žiniasklaidos kanalas – internetas – surinko didžiausią reklamos biudžetą per visus metus nuo pat šios medijos atsiradimo”, – tvirtino G.Juronienė.
Reklamos kino teatruose filmų metu rinka pernai augo net 40 proc., tačiau išlaidos šiai reklamos rūšiai pernai siekė tik 1,4 mln. litų ir sudarė vos 0,4 proc. visos šalies reklamos rinkos. Prognozuojama, kad šiemet kino reklama turėtų augti 2,7 procento.
Išlaidos reklamai televizijoje pernai padidėjo 1,2 proc. iki 164 mln. litų ir sudarė didžiausią – 47,8 proc. šalies reklamos rinkos dalį. Šiemet išlaidos reklamai televizijoje turėtų padidėjo 4,4 procento.
Reklamos laikraščiuose apimtys pernai sumažėjo 6,7 proc. iki 56 mln. litų (16,3 proc. rinkos), išlaidos reklamai žurnaluose nepakito ir siekė 35 mln. litų (10,2 proc. rinkos). Prognozuojama, kad šiemet išlaidos reklamai laikraščiuose turėtų sumažėti 8,8 proc., o reklamos žurnaluose rinka išliks stabili.
Pernai nepakito ir išlaidos reklamai radijuje – jos siekė 27 mln. litų ir sudarė 7,9 proc. šalies reklamos rinkai. Specialistai prognozuoja, kad šiemet išlaidos radijo reklamai taip pat išliks nepakitusios.
Išlaidos lauko reklamai pernai sumažėjo 6,3 proc. iki 22,5 mln. litų, vidaus reklamai – 13,5 proc. iki 3,2 mln. litų ir sudarė atitinkamai 6,6 proc. iki 0,9 proc. šalies reklamos rinkos. Prognozuojama, kad šiemet išlaidos lauko reklamai ūgtelės 0,1 procento.
Vertinant atskiras veiklos kategorijas, dauguma reklamos rinkos specialistų geriausias perspektyvas 2013 metais numato bankų ir farmacijos sektoriams, tuo tarpu gaiviųjų ir alkoholinių gėrimų, saldumynų, konditerijos, kavos reklamos apimtys neturėtų keistis. Ekspertų nuomone, telekomunikacijų ir prekybos tinklų reklamos apimtys šiemet turėtų sumažėti.
Lietuvos reklamos rinkos tyrimą “TNS LT” atliko pagal savo 2012 metų reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, interneto žiniasklaidos asociacija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, kino, lauko ir vidaus reklamos davėjais, Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūra (LATGA-A).