Nuo knygos pasirodymo Amazone praėjo jau du mėnesiai, atėjo metas pasipasakoti, kaip jai sekasi.
Dviem žodžiais – iki baltų kelnių dar toli. Bet čia penki žodžiai.
Pagrindinis spalio mėnesio veiksmas buvo sprendimas įtraukti „Vilko valandą“ į Amazon vykdomą KDP Select programą. Trims mėnesiams gali pardavinėti programoje esančią knygą tik Amazone, bet už tai gauni penkias dienas, kai knygą gali siūlyti nemokamai, o taip pat ji yra įtraukiama į skolinimosi sąrašus, kuriais naudojasi Amazon Prime nariai. Taip pat yra keletas smulkesnių privilegijų – aukštesni procentai Meksikoje ir Indijoje, bet tai visiškai neaktualu.
Svarbiausias dalykas – nemokamos dienos. Prieš kelis metus jos galėjo tapti pagrindine tavo knygos raketa nešėja. Sėkmingai (o tai reiškia ne mažiau kaip 10 000 egzempliorių) išdalintos nemokamos knygos būdavo priskaičiuojamos prie parduotų ir taip mesdavo knygą į Amazono topus, o pasibaigus nemokamoms dienoms ją jau keldavo pats topas. Ne viena dešimtis rašytojų iš to užsidirbo tikrai neblogus pinigus. Dar vienas privalumas – jei turi bent kelias knygas, nemokamai dalijama pirmoji paprastai žymiai pakelia kitų knygų pardavimus, ypač jei tai yra tęsiniai. Dar viena mažiau apčiuopiama KDP Select – padidėjęs tavo žinomumas, daugiau draugų ir pasekėjų Twitteryje, Goodreadsuose ir kitur, išsiplėtęs elektroninių prenumeratorių sąrašas.
Tačiau prieš kurį laiką Amazon pakeitė savo algoritmus ir „nemokamų dienų“ galia pradėjo sparčiai mažėti, dabar dešimt nemokamų knygų skaičiuodavosi kaip viena parduota knyga, todėl reikėdavo išdalinti didžiulį kiekį nemokamų knygų, kad tai pasijaustų pardavimuose. Vis daugiau ir daugiau nepriklausomų rašytojų nusisuka nuo KDP Select ir ieško kitų rinkodaros būdų.
Bet visa tai yra trečiųjų šalių nuomonės. Kol pats neišbandysi, tai ir nežinosi. Pasirinkau tris nemokamas dienas spalio viduryje ir pasiruošiau joms itin atsakingai – išsiunčiau knygos aprašymus į daugiau kaip penkiasdešimt nemokamas knygas nemokamai reklamuojančių puslapių, užsakiau reklamines kampanijas visuose pagrindiniuose knygų puslapiuose – Book Blast, Frugal Reader, Digital Ink Today, Kindle Fire Department, Freebooksy, kelios kompanijos apsiėmė vykdyti intensyvią kelių dienų Twitterio pranešimų kampaniją, o svarbiausia – knygą priėmė didžiausias ir galingiausias puslapis BookBub, kuris turi beveik milijoną prenumeratorių, suskirstytų pagal skirtingus žanrus, bet kasdien jiems išsiunčia tik po devynias atrinktas knygas. Knygas jie atsirenka savo nuožiūra, čia labai praverčia turimų recenzijų kiekis. Be dvidešimties recenzijų ir bent keturių žvaigždučių reitingo su tavimi nesikalbės nei vienas didesnis knygų reklamos puslapis. Pačios reklamos kainuoja neypatingai daug – nuo dešimties iki septyniasdešimt dolerių, bet sunkiausia yra ten įsiprašyti. Nenuostabu – tokių norinčių yra tūkstančiai, nesenais duomenimis kas valandą Amazon Kindle atsiranda 54 naujos elektroninės knygos. Beveik po knygą per minutę.
Tad galiu drąsiai sakyti, kad KDP Select nemokamoms dienoms pasiruošiau taip gerai, kaip tik įmanoma.
Ir rezultatai:
Per tris dienas išdalintas 21 000 angliškosios „Vilko valandos“ egzempliorius. Beveik 20 000 pasiėmė COM versijos naudotojai, antroje vietoje britai ir vokiečiai. Bet net ir 25 indai gavo nemokamą knygą apie stimpankinį Vilnių.
Vienu metu „Hour of the Wolf“ buvo pasiekusi 8 vietą tarp visų pasaulio nemokamų knygų.
Jeigu nuo dešimties tūkstančių jau yra gerai, tai dvidešimt tūkstančių yra tiesiog puikiai. Yay. Prieš dvejus metus jau būčiau galėjęs keliauti pas siuvėją baltų kelnių. But not today.
Ir dabar galiu drąsiai stoti pusėn rašytojų, sakančių, kad KDP Select jau atgyveno savo amžių ir nebeduoda praktinės naudos, ypač rašytojams, turintiems tik vieną ar dvi knygas.
Pasibaigus nemokamam laikotarpiui tikrųjų pardavimų lygis kažkiek kilsterėjo, bet labai nežymiai. Aukščiausia pasiekta vieta pagal pardavimus buvo 28 000 vieta pasaulyje ir 29 vieta Steampunko kategorijoje. Tokiose vietose esančių knygų parduodama maždaug po dvi per dieną. Labai neįkvėpė ir forumuose atrasti nepriklausomų rašytojų pasisakymai, kad „viena parduota knyga per dieną yra tikrai neblogas rezultatas“
Žiūrint iš teorinio modelio knyga yra paruošta geriems pardavimams – recenzijų skaičius artėja prie 60 ir jos pakankamai išsamios ir įvairios, kad skaitytojas galėtų susidaryti objektyvų įspūdį (nieko nėra blogiau, kaip septynios 5 Star recenzijos, klykiančios, jog tai geriausia knyga pasaulyje), Populiarumo sąrašuose knyga yra antroje vietoje Stimpanko kategorijoje ir šeštoje Alternatyviosios istorijos, pagal specifinius raktažodžius Amazon paieška ją parodo pirmajame puslapyje, bet pardavimai neįsivažiuoja.
Let‘s bite the bullet and carry on. Jeigu neveikia šitas, galbūt suveiks kažkas kito. Kol kas apčiuopiamiausią naudą atnešė savaitinė kampanija, kai knyga parduodama už 99 centus. Pasiekta ir aukščiausia vieta – 23 000 bendrame Kindle charte ir 22 vieta Steampunke.
Tačiau bėda ta, jog gudrusis Amazon nuo knygų, kurios pigesnės nei $2.99, rašytojui skiria tik 35%, o ne 70% honoraro, tad .99 kampanijos gali būti naudojamos tik kaip pardavimų skatinimas.
Išbandysiu dar keletą kitokių rinkodaros sprendimų ir galėsiu įvertinti jų efektyvumą, bet kol kas viena tiesa yra aiški kaip diena:
VIENA KNYGA AMAZONE YRA NE KARYS
Reikia mažiau skirti laiko rinkodarai, o daugiau rašyti. Rašyti daugiau, rašyti greičiau, rašyti įvairiau. Galbūt netgi pabandyti Amazone populiarėjančią serial novel konstrukciją.
Kaip sakė Marijonas, nenuleidžiam galvos, net jei nesiseka devynis kartus iš eilės. Ir kas mėnesį kartosiu šitą eilutę, kol nebeliks nei vieno karto.
Originalus įrašas tinklaraštyje Tapinas.lt