(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos tinklalapyje yra pateikti atsakymai į „Star1 Airlines“ klientų dažniausiai užduodamus klausimus. Visus juos galite rasti ir šiame straipsnyje. Po straipsniu nurodytas kontaktinis numeris, kuriuo galite gauti daugiau informacijos.

Kur turi kreiptis aviakompanijos klientai, įsigiję bilietus skrydžiams į atšauktus lėktuvų reisus?

Keleiviai, kurie buvo įsigiję bilietus skrydžiams į atšauktus reisus, dėl pinigų grąžinimo turi kreiptis tiesiogiai į “Star1 Airlines“ registruotu laišku (Pelesos g. 1/2, LT-02161 Vilnius) ir elektroniniu paštu: claims@star1.aero, info@star1.aero. Įsigijusieji skrydžio bilietus kelionių agentūrose turi raštu pateikti prašymą grąžinti pinigus per kelionių agentūrą, kurioje pirko bilietus.

Prašymo kopijas siūlome pateikti Civilinės aviacijos administracijai (el. paštu caa@caa.lt, (8 5) 273 9116) bei Susisiekimo ministerijai (el. paštu transp@transp.lt). Ši informacija būtų naudinga valstybės institucijoms norint žinoti tikslų nukentėjusių žmonių skaičių.

Kur turi kreiptis žmonės, nusipirkę turistinius bendrovės „Star Holidays“ kelialapius?

Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos informuoja, kad visi UAB „Star Holidays“ turistai, UAB „Star Holidays“ nevykdant sutartinių įsipareigojimų privalo kreiptis į kelionių agentūrą, kurioje įsigijo kelionę arba tiesiogiai į kelionės organizatorių UAB „Star Holidays“ su prašymu dėl sutarties nutraukimo ir sumokėtų pinigų grąžinimo.

Norime pažymėti, kad kelionių agentūra „Star Holidays“ turi draudimą, todėl žalą nukentėjusiems asmenims planuojama atlyginti iš draudimo lėšų.

„Star Holidays“ klientai Valstybiniame turizmo departamente konsultuojami šiais telefonais: (8 5) 210 8796, (8 5) 210 8761, (8 5) 210 8670.

Kaip bus kompensuoti keleivių patirti nuostoliai?

Turistinius kelialapius įsigijusiems žmonėms nuostolius turėtų kompensuoti draudimas. Tuo tarpu pirkusiems paprastus lėktuvų bilietus draudimas nuostolių nepadengs, nes ši veikla nėra draudžiama. Pagal Europos Sąjungos teisės aktus, visą atsakomybę už žalą klientams turi prisiimti paslaugą teikianti privati kompanija. Ji iš savo lėšų turėtų grąžinti pinigus už bilietus. Jei kompanijai bus pradėta bankroto procedūra, visi jos klientai taps kreditoriais ir nuostoliai turėtų būti atlyginti įstatymų nustatyta tvarka. Bet kokiu atveju, klientas turi kreiptis į įmonę, o paskelbus bankrotą – į teismo paskirtą bankroto administratorių.

Susisiekimo ministerija taip pat ieško būdų, kaip būtų galima atlyginti dalį „Star1 Airlines“ klientų nuostolių valstybės lėšomis. Tačiau šiuo metu nėra aišku nei kiek žmonių nukentėjo, nei kokie yra jų nuostoliai. Nusprendus, kad kompensavimą vykdys valstybė, informacija bus paskelbta viešai.

Ar galima atgauti pinigus kitais būdais?

Žmonės, pirkę bilietus per kelionės agentūras, turi kreiptis į jas. Gali būti, kad agentūros dar nebuvo pervedusios pinigų aviakompanijai. Mokėję už bilietus kreditinėmis kortelėmis turėtų kreiptis į savo banką – gali būti, kad suma dar nebuvo pervesta aviakompanijai.

Ką daryti, jei esu užsienyje ir neturiu pinigų naujam bilietui?

Naują bilietą jūsų vardu internetu jums gali nupirkti giminaičiai, esantys Lietuvoje. Pagalbos taip pat galima kreiptis į Lietuvos Respublikos konsulines įstaigas. Lietuvos diplomatinė atstovybė arba konsulinė įstaiga Lietuvos piliečiams gali padėti susisiekti su artimaisiais Lietuvoje, suteikti informaciją apie skubų pinigų pervedimą, buvimo šalies organizacijų teikiamą pagalbą, nakvynės galimybes.

Gavusi nukentėjusiojo prašymą ir nustačiusi jo tapatybę, diplomatinė atstovybė gali suteikti materialinę pagalbą, už kurią jam gali būti nupirktas bilietas grįžimui į Lietuvą. Pilietis raštiškai įsipareigoja parvykęs į Lietuvą pinigus grąžinti.

Kilus papildomiems neaiškumams, konsultacijos galite teirautis Civilinės aviacijos administracijos Oro transporto skyriuje telefonu (8 5) 273 9116 arba elektroniniu paštu Virginija.zegunyte@caa.lt.

LR Susisiekimo ministerijos informacija

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: