© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Europos Sąjungoje (ES) spalį įregistruotų naujų automobilių skaičius, palyginti su tuo pat mėnesiu pernai, padidėjo 4,7 proc. iki 1 mln. vienetų, rodo Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) antradienį paskelbti duomenys.

ACEA skaičiavimai neapima Maltos, kuri duomenų kol kas nepateikė.

Rugsėjį prieaugis sudarė 5,4 proc. ir buvo didžiausias per daugiau kaip dvejus metus. Automobilių pardavimai Europos rinkoje du mėnesius iš eilės augo pirmą kartą per dvejus metus.

Sausio-spalio mėnesiais, palyginti su tuo pat laikotarpiu pernai, ES šalyse įregistruotų naujų automobilių skaičius sumažėjo 3,1 proc. iki kiek daugiau nei 10 milijonų.

ES, Islandijoje, Lichtenšteine, Norvegijoje ir Šveicarijoje pardavimai spalį padidėjo 4,6 proc. iki 1,04 mln. automobilių, o per dešimt mėnesių – sumažėjo 3,1 proc. iki 10,39 milijono.

Praėjusį mėnesį automobilių pardavimai Vokietijoje padidėjo 2,3 proc., Prancūzijoje – 2,6 proc., o Didžiojoje Britanijoje – 4 procentais. Tuo tarpu Italijoje paklausa smuko 5,6 procento. Ispanijoje dėl vyriausybės įgyvendinamos skatinimo programos pardavimai pašoko 34,4 procento.

Per dešimt mėnesių tarp didžiųjų Europos rinkų pardavimai padidėjo tik Didžiojoje Britanijoje (10,2 proc.) ir Ispanijoje (1,1 proc.). Vokietijoje pardavimai sausio-spalio mėnesiais smuko 5,2 proc., Prancūzijoje – 7,4 proc., o Italijoje – 8 procentais.

Daugiausia automobilių spalį parduota Vokietijoje – 265,44 tūkst. vienetų. Antroje vietoje buvo Prancūzija (166,5 tūkst.), trečioje – Didžioji Britanija (157,31 tūkst.), ketvirtoje – Italija (110,8 tūkst.).

Spalį Europos automobilių rinkoje toliau pirmavo “Volkswagen”, pardavusi 258 tūkst. automobilių (5,8 proc. daugiau negu pernai) ir valdomą rinkos dalį padidinusi iki 25,7 procento.

“PAS Group” valdoma Europos rinkos dalis spalį smuko nuo 12,3 proc. metais anksčiau iki 11,6 procento. Grupės pardavimai sumenko 0,9 proc. iki 117,07 tūkst. vienetų. Vien “Citroen” markės pardavimai smuko 3,8 proc., o “Peugeot” pardavimai paūgėjo 1,5 procento.

“Renault” grupės pardavimai Europoje padidėjo 14,8 procento. Vien “Renault” markės pardavimai išaugo 14,1 proc., o “Dacia” – 16,8 procento.

“GM Group” pardavimai Europos rinkoje spalį padidėjo 6,5 proc., “Ford” – 0,8 proc., BMW – 0,4 proc., “Daimler” – 7,2 proc., o “Toyota” – 17 procentų.

“Fiat” pardavimai smuko 7,3 proc., o “Hyundai” – 1,9 procento.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: