Gyventojų ketinimai skolintis viršijo prieškrizinį lygį
(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius, palyginti su atitinkamu laikotarpiu pernai, dešimtadaliu daugiau gyventojų kreipėsi dėl galimybės gauti kreditą ar telekomunikacijų paslaugas, tačiau, lyginant su prieškriziniu laikotarpiu – pirmaisiais devyniais 2008-ųjų mėnesiais – gyventojų kreditavimosi aktyvumas išaugo 20 proc. Tai rodo asmeninės kredito istorijos sistemos Manocreditinfo.lt duomenys.

„Bendras gyventojų kreditavimosi aktyvumas per tris šių metų ketvirčius viršijo tiek praėjusių metų, tiek prieškrizinį lygį. Tarp gyventojų ypač sparčiausiai auga vartojimo kreditų įmonių populiarumas – per tris šių metų ketvirčius, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, į jas kreipėsi 40 proc. daugiau gyventojų.

Atsižvelgiant į tai, kad nebankinio sektoriaus rinka dar tik formuojasi tokie augimo tempai yra normalūs. Tačiau, jeigu palyginsime vartojimo kreditų įmonių atliktų užklausų apie būsimuosius klientus skaičių su bankinio sektoriaus, tai jis yra dvigubai mažesnis“, – teigia Marius Zaikauskas, asmeninės kredito istorijos sistemos Manocreditinfo.lt projekto vadovas.

Pasak M. Zaikausko, šiemet užklausų skaičių iš finansų ir telekomunikacijų sektorių įmonių apie būsimus klientus dar turėtų padidinti artėjantis šventinis laikotarpis. Mat įprastai lapkričio bei gruodžio mėnesiais gyventojai aktyviau skolinasi iš finansų įstaigų ar įsigyja prekes ir paslaugas išsimokėtinai.

Kreditų biuro „Creditinfo“ Skolininkų administravimo informacinėje sistemoje bankai, lizingo ir vartojimo kreditų bendrovės prieš suteikdamos paskolą ar prekes ir paslaugas išsimokėtinai, o telekomunikacijų kompanijos prieš pradėdamos teikti paslaugas tikrina būsimojo kliento finansinę būklę.

Anot M. Zaikausko, tokios užklausos pateikiamos, vertinant asmens galimybes vykdyti prisiimtus įsipareigojimus, todėl duomenų, kiek pageidavimų gauti paskolą ar naudotis paslaugomis išsimokėtinai buvo patenkinti, sistemoje nėra.

Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius sistemoje buvo užfiksuota 299 tūkst. vartojimo kreditų bendrovių užklausų. Per atitinkamą laikotarpį pernai šis skaičius siekė 213 tūkst., o užpernai – tik 81,3 tūkst. arba net 267 proc. mažiau.

Gyventojai rečiau negu prieš sunkmetį kreipiasi į bankinio sektoriaus atstovus. Per tris šių metų ketvirčius kreditų biuro „Creditinfo” Skolininkų administravimo informacinėje sistemoje užfiksuota 517 tūkst. bankų ir lizingo bendrovių užklausų. Šis rodiklis, lyginant su praėjusių metų pirmais devyniais mėnesiais, išaugo 6,3 proc., o su 2008 m. atitinkamu laikotarpiu sumažėjo – 29 proc.

Telekomunikacijų sektoriaus įmonės, norėdamos sužinoti, ar būsimi jų klientai neturi pradelstų įsiskolinimų, per pirmuosius devynis šių metų mėnesius pateikė užklausas dėl 478,5 tūkst. gyventojų. Šis skaičius yra beveik 4 proc. didesnis negu pernai ir beveik dvigubai – nei prieškriziniu laikotarpiu.

Manocreditinfo.lt projekto vadovas primena, kad gyventojai, prieš kreipiantis kreditavimosi paslaugų, įvertintų savo galimybes įvykdyti prisiimtus finansinius įsipareigojimus. Delsiant atsiskaityti, susidariusios skolos įrašas asmens kredito istorijoje yra saugomas 10 metų. Tai, ateityje gali nulemti prastesnes kreditavimosi galimybes ir didesnes palūkanas už paskolas.

Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: