(c) Stock.xchng archyvo nuotr.

Universitetams nebepakanka būti tiesiog akademine institucija, suteikiančia žinias ir mokančia analizuoti informaciją, todėl šiais laikais vienu iš iššūkių universitetams tampa kūrybiškumo ir inovacijų skatinimas. Apie tai diskutuoti susirinko daugiau nei šešiasdešimt atstovų iš Europos kultūros sostinių universitetų. Spalio 22-23 dienomis Vilniuje vyko tarptautinė konferencija „Inovacijos, kūrybiškumas ir kultūra“.

„Atėjo tikras iššūkių metas, kai universitetas turi būti atviras naujovėms bei skatinantis naujų minčių atsiradimą. Tai galima pasiekti per kultūros ugdymą, ne tik mums visiems suprantama meniškumo prasme, bet ir žiūrint kiek plačiau – kalbant apie žmonių požiūrį ir mokėjimą priimti naujoves“, – teigia VGTU prorektorius Alfonsas Daniūnas.

Ketvirtadienį surengtos spaudos konferencijos metu jis akcentavo, jog universitetai dabar turi puikią progą įdėti savo indėlį į kultūros ir kūrybiškumo ugdymą, o Europos kultūros sostinių universitetų tinklas suteikia galimybes dalintis patirtimi bei kalbėti apie naują požiūrį į aukštąjį mokslą.

Spaudos konferencijoje dalyvavęs Europos kūrybiškumo metų ambasadorius, profesorius Edward de Bono teigė, jog šiais laikais mes nelaviname ir nesimokome, kaip mąstyti kūrybiškai. Anot jo mes puikiai mokame analizuoti informaciją, bet nežinome būdų, kaip į dalykus žiūrėti iš kūrybinės pusės, kuri padeda rasti išeičių iš kiekvienos problemos. „Palyginimui, tai – kaip automobilis, kuris su trimis, kad ir puikiais, ratais – logika, matematika ir analize – niekada nevažiuos taip gerai, kaip su ketvirtu ratu – kūrybiškumu“, – sakė profesorius.

Jis taip pat pažymėjo, jog šių dienų jaunimas nėra kūrybiškas – jis turi per mažai laiko būti tokiais bei per daug galimybių būti išmuštas iš vėžių. „Jaunas žmogus dabar turi technologijas ir internetą, kurie jo įpročius kurti ir mąstyti šiek tiek destruktyviai daro vis sunkiau įmanomus“, – kalbėjo Edward de Bono.

Konferencijoje dalyvavęs MRU studentas Aistis Ramanauskas teigė, jog Lietuvos universitetuose problemų, kalbant apie galimybes studentams jaustis laisviems ir kurti dar yra nemažai, tačiau tose problemose norėtų matyti galimybes keisti ir keistis. „Aš, kaip studentas, vertinu tiek besikeičiančius dėstytojus, kurie į studentą pradeda žiūrėti, kaip į kolegą, su kuriuo galima diskutuoti, tiek palankią aplinką su technologijomis, bibliotekomis, sporto ir maitinimo erdvėmis“, – pastebi studentų atstovas.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: