Pardavimai ir toliau mažėja, tačiau jau lėčiau. Pirmąjį šių metų ketvirtį MAXIMA LT, UAB, pardavimai bendrovei priklausančiose parduotuvėse sumažėjo 15,4 proc. ir sudarė 1 mlrd. Lt, skaičiuojant be PVM. Tai yra 177 mln. Lt mažiau nei per tą patį laikotarpį 2009 metais. Didžiausias bendrovės pardavimų kritimas užfiksuotas šių metų vasarį – jie sumažėjo 18,2 proc., mažiausias – kovą, kai pardavimai buvo 11,9 proc. mažesni.
„Mažmeninės prekybos apimtys ir toliau mažėja, tačiau mes tai ir prognozavome. Vis tik pirmąjį šių metų ketvirtį pardavimų kritimo tempai jau lėtesni, atotrūkis nuo praėjusių metų mažesnis. Be to, lyginant šio ketvirčio apyvartą su 2009 m. rudens rezultatais, išvengta pardavimų kritimo. Tai leidžia manyti, kad dabartinė situacija mažmeninėje rinkoje stabilizuojasi”, – sako MAXIMA LT, UAB, generalinis direktorius Gintaras Jasinskas.
Pasak G. Jasinsko, situacijos stabilumą rodo ne tik lėtėjantis pardavimų kritimas, bet ir pamažu nusistovinčios pirkėjų išlaidos. Pirmąjį šių metų ketvirtį vidutinės pirkėjų mėnesio išlaidos išliko tokios pat kaip ir praėjusių metų rudenį, tačiau buvo 13 proc. mažesnės nei pernai pirmąjį ketvirtį.
„Nors žmonės ir toliau aktyviai taupo, jų išlaidos drastiškai nebesvyruoja, o kai kurių produktų žmonės perka šiek tiek daugiau nei iki šiol”, – sako G. Jasinskas. Pirmąjį šių metų ketvirtį, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, augo ekologiškos produkcijos, kitų aukštesnės kokybės prekių ir pilnavertės mitybos produktų – šviežių daržovių, žuvies – pardavimas.
Vis tik, pasak MAXIMA LT vadovo, kalbėti apie sunkmečio pabaigą ir ekonomikos atsigavimą dar anksti. „Lyginant su praėjusių metų rudens mėnesiais, pirmąjį šių metų ketvirtį dirbome stabiliai, tačiau šis stabilumas dar nežada sunkmečio pabaigos. Galbūt jau pasiekėme „dugną”, bet grėsmė ateinantį rudenį sulaukti naujos kritimo bangos vis dar išlieka”, – sako G. Jasinskas. Jo teigimu, tolimesnį mažmeninės rinkos kritimą gali lemti vis dar aukštas bedarbystės lygis, padidintų mokesčių (PVM, akcizo) įtaka šešėlinės ekonomikos augimui, klestinti nelegali ir neapmokestinta prekyba.
„Vartojimo atsigavimo ir ekonomikos augimo artimiausiu metu tikėtis nereikėtų. Didžiausias pasiekimas būtų, jei situacija ir toliau išliktų stabili”, – sako MAXIMA LT vadovas.
Kaip ir praėjusiais, taip ir šiais metais Lietuvoje MAXIMA prekybos tinklas nežada vykdyti tinklo plėtros, didinti įmonėje dirbančių darbuotojų skaičiaus. Ir toliau pagrindiniais bendrovės tikslais išlieka efektyvus sąnaudų valdymas, įsipareigojimų bendrovės kreditoriams, tiekėjams vykdymas, darbo vietų išsaugojimas, konkurencingumo rinkoje didinimas.