© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Lietuvos reklamos rinka šių metų sausio ir vasario mėnesiais, palyginti su tuo pačiu 2013-ųjų laikotarpiu, padidėjo 4,9 procento. Per pirmus du šių metų mėnesius reklamos apimtys augo kino, lauko, interneto, televizijos ir radijo kanaluose, skelbia tyrimų bendrovė “TNS LT”.

Lyderio pozicijos labiausiai reklamuojamų produktų grupėse šiemet atiteko mobiliojo ryšio operatoriams, kurie pernai sausio ir vasario mėnesiais buvo tik 14-oje vietoje.

“2013 metų gruodį prasidėjęs mobiliojo ryšio operatorių reklamos spurtas tęsiasi ir šių metų pradžioje. Lyginant 2014 ir 2013 metų pirmų dviejų mėnesių rezultatus, mobiliojo ryšio operatorių reklamos “gross” išlaidos (neatsižvelgiant į galimas nuolaidas – BNS) augo net 463 procentais. “Bitė” reklamos biudžetus didino 203 proc. ir iš reklamuotojų devintos vietos pakilo į antrąją vietą. “Tele2″ reklamos biudžetus didino 27 proc.”, – pranešime spaudai sakė “TNS LT” reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Šiemet išlaidas reklamai pastebimai didino ir vitaminų, maisto papildų grupės reklamuotojai (95 proc.), prekybos centrai (75 proc.), greitųjų kreditų teikėjai (34 proc.), prekybos tinklai (31 proc.). Tuo tarpu lengvųjų automobilių, vaistinių ir loterijų reklamos apimtys mažėjo atitinkamai 20 proc., 12 proc. ir 3,7 procento.

Labiausiai reklamuojamų produktų grupėse antroji vieta atiteko greitiesiems kreditams, trečioje pozicijoje buvo prekybos tinklai, ketvirtoje – mobilaus ryšio išankstinio mokėjimo kortelės, penktoje – prekybos centrai. Didžiausi reklamuotojai šiemet buvo “Tele2”, “Bitė” ir “Studio Moderna”, į penketuką taip pat pateko “Olifėja” ir “Palink”.

Šiemet televizijos reklamos augimas siekė 14 proc., televizijoje buvo ištransliuoti 203 tūkst. reklaminių klipų. Televizijos reklamos apimčių augimui įtakos turėjo kanalų “RTR Planeta” ir “REN TV”, kurie pradėti matuoti nuo 2013 metų kovo ir rugsėjo mėnesių, apimtys. Be šių kanalų duomenų, televizijos reklamos laikas per du šių metų mėnesius padidėjo 5,2 procento.

Spaudos reklamos apimtys šiemet sumažėjo 6,8 procento. Laikraščiuose reklamos ploto krito 9,6 proc., žurnaluose – smuktelėjo 0,2 proc., juose iš viso buvo išspausdinta atitinkamai 1,645 mln. ir 799 tūkst. kvadratinių centimetrų reklamos.

Radijuje reklamos laikas šiemet išaugo 1,4 proc., buvo ištransliuota 853 tūkst. sekundžių reklamos.

Internete reklamos per du šių metų mėnesius padaugėjo 9,6 proc., užfiksuota 646 tūkst. reklamos vienetų. Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas šiemet padidėjo 17,4 proc., lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 549 tūkst. sekundžių reklamos, arba 3,9 proc. mažiau nei pernai sausio ir vasario mėnesiais.

33,7 proc. šiemet smuko reklamos apimtys ant degalinių degalų pylimosi pistoletų, 19,1 proc. sumažėjo vidaus televizijos reklamos kiekis. Didžiausių augimo tempą išlaiko kino reklama, kurios apimtys šiemet šoktelėjo 42,1 proc., buvo parodyta 35 tūkst. reklaminių klipų.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: