Kino filmo „Moterys meluoja geriau. Kristina“ kadras

Ilgai lauktame ir pagaliau didžiuosius ekranus pasiekusiame režisieriaus Alvydo Šlepiko kūrinyje vienas nesusipratimas veja kitą ir jau filmui įpusėjus akis apima nervinis tikas.

Tai ne tik didis nesusipratimas, bet ir protą stingdantis primityvas. Europos kinas svajoja būti Holivudu, kai tuo tarpu „Moterys meluoja geriau. Kristina“ trepsi prie gūdžios provincijos kaimo vartų, o pastangos vaidinti „meną“ – itin lėkštos ir visai ne genialios.

Nesusipratimo eiga

Moterys meluoja, vyrai meluoja, visi meluoja, viskas susipina ir išsipina… Kristina beatodairiškai aukojasi dėl savo vyro Pauliaus. Nuo pirmų minučių visiems aišku, kad tas yra niekam tikęs ir gero iš jo laukti nereikia. Taigi, Kristinos auka vyrui tampa beverte , dūžta širdys ir svajonės, o greta to tvarkomi nešvarūs reikaliukai, kurie pamažėliukais stumia filmo eigą į priekį.

Kokiai auditorijai visa tai skirta?

Paprasta, natūralu ir reikalinga kuriant bet kokį kūrinį, produktą ar paslaugą galvoti apie tikslinę auditoriją, kuriai visa tai skirta. Todėl labai greitai, beprasmiams vaizdams skriejant pro akis, galvoje ima kirbėti klausimas – „kam??“. Kam visa tai skirta?

Kino filmo „Moterys meluoja geriau. Kristina“ kadras

Filmo kūrinys aiškiai byloja, kad tai serialo „Moterys meluoja geriau“ perkėlimas į didijį ekraną. Vadinasi tai sukurta orientuojantis į minėto serialo gerbėjus. Tada kodėl čia beveik niekas su juo nesisieja? Jausmas tarsi žiūrėtum „Melrouzą“ praleidus vieną sezoną ir išvystum personažus pakeitusius akių spalvą, ūgį, svorį, charakterius ir šiaip viską… Net atradus pamėgtus ir pažįstamus veikėjus sunku suvokti ko jų vaidmuo siejasi su padėtimi seriale. Serialo gerbėjai buvo pritraukti filmo pavadinimo,  bet vargu ar po peržiūros jie suprato, kodėl filmas nesivadino tiesiog „Kristina“ ar kokia tai „Agnė“.

Dar blogiau tiems žiūrovams, kurie net nesidomėjo „Moterys meluoja geriau“ serialo egzistencija ir nuėjo į filmą tiesiog vedami smalsumo – ką naujo siūlo lietuviškas kinas. Pastariesiems čia apskritai niekas neaišku. Jokios priešistorės, jokios potekstės, tik banali, nerišli, spragėta istorija.

Šablonų karalystė

Visi filmo personažai vaikšto su aiškiomis etiketėmis, aiškiau ką mylėti ir ko nekęsti būtų tik tuo atveju, jei aktorių kaktas puoštų štampai su užrašais: „geras“, „blogas“, „baisiai blogas“… Nulis subtilumo, net nebandyta ieškoti būdų, kaip personažams suteikti galimybę vystytis. Jie tiesiog yra kokie yra, nuo pat filmo pradžios iki pabaigos. Neryžtingi lieka neryžtingais, blogiečiai lieka blogiečiais, laisvamaniai – laisvamaniais. Jokio progreso ar regreso.

Galima teigti, kad tai galėjo padėti aktoriams atlikti savo vaidmenis. Deja… Vaidyba tokia teatrinė, kad norisi stengtis kartu su aktoriais vaidinti kartu. Liūdna, kad vis pamirštama, kad teatras ir kino ekranas labai skirtingi dalykai. Malonu žiūrėti buvo tik į Ramūną Rudoką, kuris bene vienintelis supranta, kaip bendrauti su žiūrovu. Žinoma, tai neišgelbėjo bendro vaizdo, kuris tiesiog liūdino.

Kas gero?

Šis tas gero vis tik buvo – tai muzikinis takelis. Jis išties gerai nuteikiantis, savo vietoje ir savu laiku. Skambant maloniems garsams parodomas vienas kitas patrauklus vaizdas ir tai padeda trumpam užmiršti, kaip labai liūdina šis filmas.

Kino filmo „Moterys meluoja geriau. Kristina“ kadras

Deja parodomi ne tik malonūs vaizdai, bet ir aibės reklamų. Natūralu, kad komercijos pasaulyje gyvenama iš reklamos, bet negi nėra būdo reklamuotis subtiliau, nebadant akių su rėmėjų produkcija? Ar bent jau neskaitant tos produkcijos sudėties? Juk Tadas Blinda jodamas nerėkė visam Žemaitijos kraštui kur ir už kiek išsinuomavo žirgą, tai galėtų ir moterys meluojančios geriau, meluoti kiek subtiliau.

Kartas nuo karto dar pralinksmina ir vienas kitas vykęs pokštas, tačiau didžioji jų dalis irgi esti tokie pat nesubtilūs kaip ir visas filmas. Retas pašmaikštavimas pralinksmins žmogų turintį didesnį IQ už bebro. Bet vis tik iš solidarumo, juokiantis grupei bebrų susėdusių salėje, galimas vienas kitas šypsnis.


Verdiktas 4/10

„Moterys meluoja geriau. Kristina“ ne tik nesusipratimas, bet ir nusivylimas. Filmas lyg ir turėtų linksminti, bet deja bendras vaizdas tik liūdina. Verkiant trūksta subtilumo ir skirtumų tarp teatro, didžiojo ekrano ir televizijos ekrano supratimo.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: