Daugelis aktorių per savo gyvenimą yra garbinami; kai kurie lieka savo gerbėjų atmintyje visam laikui. Tik išrinktieji gali pasirodyti ekrane net po mirties. Kartais taip yra dėl to, kad reikia pabaigti filmą, o kartais kūrėjų tikslai yra komerciniai. Ar aktorių prikėlimas iš numirusiųjų yra moraliai teisinga? Ši diskusija įsikarščiavo po Keri Fisher mirties, kuri taip pat atsirado „Šelmyje“ kompiuterinės vaizdo grafikos (KGV) pagalba. Fisher atveju, vizualiųjų efektų komandai dar būdama gyva ji davė leidimą atkurti jaunesnę jos – kaip Princesės Lėjos – atvaizdą. Kai pasaulį pasiekė žinia apie netikėtą jos mirtį gruodžio 27 dieną, 2016 metais (praėjus dviem savaitėms po „Šelmio“ premjeros), buvo aišku, kad KGV bus naudojamas atstoti aktorę busimuose „Žvaigždžių karų“ filmuose: „Paskutinysis džedajus ir „Žvaigždžių karai 9“. Tiesą sakant, kai kurie šaltiniai pranešė, kad komandos atstovai nė nesiderėjo su Fisher turto paveldėtojais dėl teisių naudoti jos atvaizdą.

Nuo to laiko Disney/Lucasfilm patvirtino savo oficialiame Žvaigždžių karų puslapyje, kad jų komanda neperkurs Keri Fisher naudojant KGV būsimiems filmų tęsiniams: „Mes norime užtikrinti savo fanus, kad Lucasfilm neplanuoja skaitmeniniu būdu atkurti Keri Fisher vaidinamos Princesės ar Generolės Lėjos Organos“. Ar dėl to, kad jie visgi negavo leidimo to daryti? Mes tiesiog nežinome.

Visgi išlieka klausimas ar yra etiška pelnytis iš mirusio aktoriaus skaitmeninio prikėlimo. Nors filmai mums atneša džiaugsmą, jie yra kuriami dėl pinigų, ir panašu, kad niekam (įskaitant Disney) nerūpi ką jie turės prikelti, kad tuos pinigus gautų.

Parinkome 10 istorijų apie garsių aktorių „prisikėlimus“ filmuose ir reklamose.

Briusas Ly (Bruce Lee, 1940-1973)

„Mirties žaidimo“ (Game of Death) filmavimas prasidėjo prieš pat Briuso Ly mirtį. Nuomonės išsiskyrė, tačiau kūrėjai nusprendė, kad filmuotos medžiagos pakanka filmui išleisti. Jis pasirodė praėjus 5 metams po aktoriaus mirties.

Trūkstamose scenose filmo kūrėjai panaudojo makiažą Briuso kaskadininkams, taip pat tuo metu galimus techninius triukus. Vienoje iš scenų ant jo kaskadininkų galime pamatyti iš kartono iškirptą Briuso Ly veidą.

Piteris Seleris (Peter Sellers, 1925-1980)

Dar rimtesnis atvejis įvyko po kelerių metų. Britų aktorius Piteris Seleris, žinomas kaip „Inspektorius Kliuzo“ iš filmų apie Rožinę panterą (The Pink Panther) serijoje, mirė prieš pradedant filmuoti. Vis dėlto filmo kūrėjai nusprendė išleisti naują filmą.

Kūrėjai redagavo vaidmenį iš ankstesnių serijos dalių ir neapdorotų scenų. Kadangi to nepakako, jie naudojo dar ankstesnius fragmentus. Turint omenyje, kad tai buvo aštuntojo dešimtmečio pradžia, o filmų serija prasidėjo 1963 m., Inspektorius senėja, po to jaunėja ir viskas nuolat keičiasi. Aktoriaus našlė pateikė ieškinį kūrėjams ir gavo 1 milijoną dolerių už jai padarytą žalą ir mirusio vyro atminimą.

Brendonas Ly (Brandon Lee, 1965-1993)

28 metų aktorius Brendonas Ly (Briuso Ly sūnus) mirė filmo „Varna“ (The Crow) filmavimo aikštelėje dėl nelaimingo atsitikimo. Filmuojant sceną, kurioje buvo nušautas pagrindinis veikėjas, Brendonui buvo sužeistas skrandis. Tai įvyko dėl netinkamai paruoštų filmavimo priemonių. Tą dieną Ly mirė ligoninėje.

Užfiksuotą šios scenos kadrą policija paėmė ir sunaikino, o scena buvo nufilmuota su kitu aktoriumi. 1993 m. jau buvo technologijos, kurios veidus galėjo suderinti su dubleriais, o makiažas palengvino filmo komandos darbą. Todėl „Varna“ sulaukė didžiulės sėkmės, o Brendonas Ly tapo ikonine figūra.

Oliveris Rydas (Oliver Reed, 1938-1999)

Filme „Gladiatorius“ (Gladiator) legendinį mentorių Proksimą vaidinęs Oliveris Rydas mirė nuo širdies smūgio likus 3 savaitėms iki filmavimo pabaigos. Ridlis Skotas galėjo nufilmuoti visas Rydo scenas su kitu aktoriumi, tačiau jis to nepadarė.

Rydas buvo „prikeltas“ kompiuterinės grafikos, dublerių ir manekeno pagalba. Proksimo nužudymo scena nufilmuota iš nugaros (tai kitas aktorius), tačiau balsas priklauso Rydui: jis vėl pakartoja frazę „šešėliai ir dulkės“. Filme ši frazė atsirado beveik netyčia.

Filmuojant Maksimo įžengimą į areną, Proksimas šaukia paskui jį: „mes, mirtingieji, esame tik šešėliai ir dulkės!“ Tuomet kamera dar nebuvo įjungta ir, sušukęs šią frazę, Rydas pakartojo: „šešėliai ir dulkės…“ Redaguojant ši scena buvo iškirpta, tačiau po Rydo mirties frazė atrodė puikus būdas atsisveikinti su aktoriumi ir jo personažu. Tai buvo gražus gestas.

Lorensas Olivieras (Laurence Olivier, 1907-1989)

„Padangių kapitonas“ (Sky Captain) ir „Rytojaus pasaulis“ (World of Tomorrow) režisierius Keris Konranas taip pat nusprendė pagerbti puikų aktorių. Pagal jo idėją pagrindinis antagonistas buvo daktaras Totenkopfas („mirties galva“). Piktadarys filmo pabaigoje išties pasirodė kalbančia galva, priklausančia mirusiam aktoriui.

Norėdami sukurti pikto gydytojo įvaizdį, filmo kūrėjai panaudojo Lorenso Oliviero – garsaus Holivudo aktoriaus, mirusio 1989 m., išvaizdą. Veido išraiškos buvo paimtos iš archyvų, o likusi dalis buvo nufilmuota judesio fiksavimo technologijos pagalba. Sero Lorenso balsas iš tikrųjų priklauso kitam aktoriui, tačiau beveik neįmanoma atskirti vieną nuo kito.

Marlonas Brando (Marlon Brando, 1924-2004)

Marlonas Brando mirė 2004 m., tačiau paskutinį savo vaidmenį „atliko“ 2006 m. Brajeno Singerio filme „Supermenas: sugrįžimas“ (Superman Returns). Režisieriui buvo svarbu, kad Supermeno tėvas būtų Brando – aktorius, kuris tą patį vaidmenį atliko 1978 m.

Buvo naudojamos originalaus filmo medžiagos ir kompiuterinė grafika. „YouTube“ yra vaizdo įrašas, parodantis šios techniškai sudėtingos scenos kūrimo procesas. Marlono Brando veidas buvo derinamas su kompiuterio modeliu ir animuotas remiantis praėjusio amžiaus neapdorotais filmavimais. Naujojo šimtmečio technologijos padarė beveik neįmanomą darbą: tereikia palyginti aktoriaus įvaizdį iš 1978 ir 2006 metų filmų.

 

Odrė Hebern (Audrey Hepburn, 1929-1993)

„Galaxy“ (arba „Dove“) šokolado reklama 2013 m. tapo vienu pagrindinių įvykių reklamos pasaulyje. Etinius klausimus greitai išsprendė Odrės Hebern sūnūs Šonas Fereris ir Lukas Dotis. Jie teigė, kad Odrė mielai vaidintų savo mėgstamo skanėsto – šokolado – reklamoje.

Projekto darbai prasidėjo nuo garsios kino žvaigždės dublerės paieškos. Specialistai bandė rasti žmogų, panašų į Odrę Hebern ir turintį panašias veido išraiškas ir judesius. Dėl to buvo 2 dublerės: viena su panašiausia figūra, o kita turinti panašų į Odrės veidą ir panašias išraiškas. Daugiau informacijos apie aktorės „prisikėlimo“ procesą galite rasti internete.

Polas Volkeris (Paul Walker, 1973-2013)

Tragiškai per avariją žuvęs Polas Volkeris nevaidino visose svarbiausiose „Greiti ir įsiutę 7“ (Furious 7) scenose. Tai atidėjo filmo išleidimą iki 2015 m. balandžio mėn. Todėl kūrėjai nedelsdami griebėsi visų alternatyvių filmavimo metodų.

Pirmiausia jie gavo prieigą prie ankstesnių 6 franšizės dalių archyvo ir panaudojo pašalintas scenas su Polu Volkeriu. Tada jie naudojo kompiuterines technologijas, kad padarytų aktoriaus veidą. Galiausiai jie oficialiai priėmė aktoriaus brolius Kodį ir Kalebą į „Greitų ir įsiutusių“ šeimą. Nėra tiksliai atskleista, kaip jie dalyvavo scenose, bet tiesiog pažiūrėkite, kaip Kodis Volkeris primena savo brolį.

Todėl „Greiti ir įsiutę 7“ tapo pelningiausiu franšizės filmu, taip pat vienu sėkmingiausių filmų kino istorijoje. Taip pat reikėtų paminėti, kad kūrėjai nenužudė Polo Volkerio personažo filme, bet leido jam gražiai nuvažiuoti link saulėlydžio. Nuostabi kūrėjų dedikaciją Polui Volkeriui yra labiausiai žiūrimas jų „YouTube“ vaizdo įrašas.

Piteris Kašingas (Peter Cushing, 1913-1994)

„Disney“ atliktas „Žvaigždžių karai“ (Star Wars) pakartotinis išleidimas sulaukė didelio dėmesio dėl technologijų pramonės milžino technologijų lygio. Kai reikėjo nufilmuoti sukilėlių kovą su „Mirties žvaigžde“, studija taip pat atliko fantastišką darbą.

Džonas Kolas, vaizdo efektų vadovas ir prodiuseris, pasiūlė, kad režisierius Garetas Edvardas nepriimtų panašaus veikėjo gubernatoriaus Tarkino vaidmeniui. Vietoj to jis pasiūlė skaitmeninį dublerį. Edvardas pripažįsta, kad daugelis žmonių, išgirdę apie tokį sprendimą, sunerimo. Rezultatas galbūt pranoko visus lūkesčius. Jei matėte filmą, suprasite, apie ką kalbame: Tarkinas visiškai neatrodo esąs skaitmeninis.

Disney bei Lucasfilm naudojo aktoriaus veidą filme be jo paties sutikimo, ir jei esate matę „Šelmį – 1“, tuomet žinote, kad jo veikėjas yra gana svarbus šioje istorijoje. Jis buvo svarbi aktorių grupės dalis, o miręs 1994 metais jis negalėjo spėti duoti leidimo naudoti savo veidą ir po jos mirties. Kalbant teisiškai, nei Disney, nei Lucasfilm neperžengė jokių ribų. Būdamas gyvas Piteris Cushing leido naudoti jo veidą, nors aišku tai buvo jam dar būnant gyvam, mirusieji visgi neturi jokių teisių. Tačiau tai neįtikino aktoriaus fanų, ir savo ruožtu jie toliau kalba apie šį, jų nuomone, ne etišką poelgį.

Ikoniškos aktorės „Dior“ reklamoje

Puikioji Čarlizė Teron (Charlize Theron) yra pagrindinis „Dior“ kvepalų veidas nuo 2000-ųjų vidurio. Pasak bendrovės, ji yra ta, kuri įkūnija elegantišką kvepalų liniją „J’adore“ („aš myliu“).

2011 metais prie jos „prisijungė“ Greisė Kelė (Grace Kelly), Marlenė Ditrih (Marlene Dietrich) ir Merilin Monro (Marilyn Monroe). Vaizdo įraše galite pamatyti jų veidus, atkurtus grafikos pagalba. Kūrėjų naudojami vaizdai sukėlė tam tikrų problemų, nes visi žino, ką Merilin Monro vilkėjo eidama miegoti.

Taip pat skaitykite: Tai, ką greičiausiai praleidote žiūrėdami Kventino Tarantino „Vieną kartą Holivude“

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: