Praėjus daugiau nei 30 metų po pirmojo Pito Mičelo, dar vadinamo Maveriku, pasirodymo kino ekranuose, kai 1986 m. jį kaip vieną iš savo pirmųjų vaidmenų suvaidino Tomas Kruzas, filmų klasika apie lėktuvus sugrįžo. Tęsinys, pasak kritikų, pranokęs savo pirmtaką, stebina pačiose neįtikėčiausiose vietose atliktais kaskadiniais numeriais, kurie atrodo be proto tikroviški. O taip yra todėl, kad triukai iš tiesų yra tikri.

1. Užuot pasinaudojus kompiuterine grafika, aktoriai skraidė tikrais reaktyviniais lėktuvais

Visiems žinoma, kad Tomas Kruzas mėgsta pats atlikti veiksmo scenas. „Asas Maverikas“ – jokia išimtis. Naudojantis kompiuterine grafika nebūtų buvę įmanoma perteikti dėl gravitacinės jėgos pasikeičiančių veido išraiškų. Filmo režisierius Džozepas Kosinskis nusprendė skraidymo scenas filmuoti kitaip nei įprastai, taigi galiausiai aktoriai skraidė tikrais reaktyviniais lėktuvais.

– Aš studijai pasakiau taip: „Jūs net neįsivaiduojate, kaip sunku bus nufilmuoti šitą filmą. Dar niekas nebuvo taip filmavęs scenų ore“, – teigė aktorius.

2. Tomo Kruzo skambutis padėjo išjudinti reikalus

Iš pradžių Tomas Kruzas visai neplanavo kurti „Aso Maveriko“ tęsinį. Vis dėlto Kosinskis buvo labai užsidegęs, aiškiai viską įsivaizdavo ir vos per 30 min. vaizdžiai nupasakojo aktoriui savo filmo idėją. Tuomet Kruzas žaibiškai išsitraukė mobilųjį, paskambino „Paramount Pictures“ direktoriui ir pareiškė: „Noriu „Aso Maveriko“ tęsinio.“ Nuo tos akimirkos jie kibo į darbą.

3. Valo Kilmerio sugrįžimas – svarbiausia sąlyga

Kruzas, sutikdamas filmuotis, iškėlė vieną sąlygą – į didžiuosius ekranus turi sugrįžti „Ledo žmogus“, vaidinamas Valo Kilmerio. „Ta diena, kai Tomas ir Valas po 35 metų pertraukos kartu filmavosi, mums visiems sukėlė daug emocijų“, – teigė režisierius.

4. Dženifer Koneli repetavo laivo sceną užsilipusi ant stalo

Norėdama gerai pasiruošti laivo scenai, aktorė repetavo užsilipusi ant svetainės stalo – kol ji bandė sakyti savo tekstą, jos vaikai purškė ir pylė ant mamos vandenį. Tokiu būdu ji norėjo užsitikrinti, kad kai ateis metas iš tikrųjų vaidinti, aplinkui siaučiant vėjui ir siūbuojant laivui, ji nepasimes ir neužmirš savo eilučių (tikrai taip, ir laivas buvo tikras).

5. Buvo nufilmuota apie 800 valandų kino juostos

Filmuojant klasikos tęsinį, buvo sunaudota daugiau kino juostos nei visoms „Žiedų valdovo“ sagos dalims kartu sudėjus. Džozepas Kosinskis teigia, kad po 12-14 val. filmavimo per dieną išeidavo vos 30 sec. panaudotinos medžiagos.

– Mums labai ilgai užtruko viską nufilmuoti. Ore reikėjo praleisti daugybę mėnesių, – aiškino režisierius.

6. Išleisti šį klasikos tęsinį užtruko daugiausiai laiko

Antra „Aso Maveriko“ dalis išėjo praėjus net 36 metams po pirmosios išleidimo. Tai vienas iš retų atvejų kino istorijoje, kai išleisti filmo tęsinį užtruko tiek daug laiko.

7. Garso takelį įkvėpė 9-ojo deš. muzika

Pagrindinį garso takelio kūrinį aranžavo Lady Gaga ir BloodPop. Jį sukurti įkvėpė sentimentalios 9 deš. baladės. Kaip tik tuo metu ir buvo pastatyta pirmoji filmo dalis. Pasak kompozitorių, daina „Hold My Hand“ – tai meilės laiškas pasauliui.

8. Per filmavimą, be Tomo, neapsivėmė tik viena aktorė

Kadangi aktoriai iš tikrųjų skraidė reaktyviniais lėktuvais, beveik visi kažkuriuo momentu per filmavimą ore apsivėmė. Pasak prodiuserio Džerio Bakheimerio, tik vienai aktorei, be Tomo, taip nenutiko – Monikai Barbaro.

– Žiūrint į aktorių veido išraiškas tampa akivaizdu, kad jos nėra suvaidintos. Lėktuvui kylant, aktoriai taip pat kyla. Lėktuvui verčiantis kūliais, jie taip pat verčiasi kūliais. Galima nutuokti, kokias fizines reakcijas tiems aktoriams teko patirti, – aiškino produsieris.

9. Tomas pilotavo kai kuriuos lėktuvus

1994 m. aktorius gavo piloto pažymėjimą, taigi galėjo pilotuoti kai kuriuos reaktyvinius lėktuvus ir sraigtasparnius. Kartais filmavimo metu Kruzas straigtasparniu skraidindavo režisierių į filmavimo aikštėlę ir atgal. Tikrame gyvenime aktoriui netgi priklauso kelios skraidymo priemonės.

10. Mailso Telerio pravardė buvo įkvėpta paukščio pavadinimo

Mailsas Teleris vaidina Bredlį Bredšo, Niko sūnų. Originale Nikas buvo Maveriko geriausias draugas. Teleris savo veikėjui parinko paukščio pravardę, kadangi ir Nikas tokią turėjo. Tėvas filme vadinosi „žąsimi“, o jo sūnus Bredlis buvo žinomas kaip „gaidys“.

11. Tomas Kruzas nenorėjo, kad filmo pavadinime šmėžuotų skaitmuo

Tomas Kruzas manė, kad filmo pavadinime nereikia pridėti numerio. Todėl kino juosta, užuot vadinusis „Asas Maverikas 2”, vadinasi „Asas Maverikas“.

12. Kai kurios klaidos buvo paliktos tyčia

Kaip ir minėjome anksčiau, šis filmas ypatingas tuo, kad aktoriai skraido tikrais reaktyviniais lėktuvais. Kaip tik dėl to atsirado tam tikrų „netikslumų“. Pavyzdžiui, kai kuriuose kadruose kamera juda netikslingai arba nesusifokusuoja. Pasitaiko ir keli kameros atspindžiai.

– Visa tai kelia tik dar daugiau adrenalino, atrodo tik dar tikroviškiau ir žmogiškiau, – teigia filmo fotografas Klaudijus Miranda.

13. Aktoriai treniravosi tris mėnesius

Tomas, norėdamas paruošti save ir kitus aktorius vaidybai tūkstančių metrų virš jūros lygio aukštyje, sukūrė trijų mėnesių treniruočių kursą. Treniruotes sudarė skirtingame aukštyje atliekami pratimai, plaukimas ir pamokos, kaip prieš nukrentant į baseiną išskleisti parašiutą.

14. Tęsinys daug kuo primena originalą

Kruzas patvirtino, kad naujausias filmas primena originalą. Abiejuose daug greičio ir didžiagabaritės skraidymo technikos. Ši aplinkybė 1986-ųjų „Aso Maveriko“ gerbėjams tikrai sukels nostalgiją.

15. Užtruko mėnesių mėnesius, kol prie lėktuvų pritvirtino kameras

Filmuoti reaktyviniame lėktuve – tikrai nelengva užduotis. Dėl šios priežasties Kruzas kartu su JAV oro pajėgomis užtruko 15 mėnesių, kol atrado, kaip skraidymo priemonėse tinkamai įstatyti kameras ir iš vidaus, ir iš išorės, nepakenkiant jų valdymo funkcijoms. Aktoriai turėjo patys sukinėti kameras, o režisierius galėjo peržiūrėti nufilmuotą juostą tik jiems nusileidus ant žemės.

– Man reikėjo juos išmokyti kinematografijos ir apšvietimo subtilybių, kad jie suprastų, kas ekrane gerai atrodo, – teigė Tomas.

Ar jūs ryžtumėtės kaip Tomas Kruzas pilotuoti reaktyvinį lėktuvą?

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: