© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Vilniuje baigėsi tradicinė, tryliktąjį kartą vykusi paroda ALT2013, kurioje buvo eksponuojami automobiliai, jų detalės bei aksesuarai. Taip pat lankytojai čia galėjo pamatyti daugybę motociklų, keturačių, laivų ir netgi malūnsparnį, kainuojantį apie 180 000 litų. Iš viso parodoje savo produktus eksponavo per 70 bendrovių.

Per tris parodos dienas parodą aplankė 11.160 žmonių. Bene labiausiai parodos rezultatais džiaugėsi mažą malūnsparnį pristačiusi įmonė „Žmogus paukštis“. Pasak direktorės Ingos Jančiukienės, jų „paukštį“ su rimtais ketinimais apžiūrėjo apie dešimt žmonių. Visi jie ketino atvykti į privačią skraidymo mokyklą ir išbandyti šį skraidymo aparatą. Išmokti skraidyti šiuo aparatu galima vos per kelias savaites.

UAB „Motoshop“ vadybininkas Mindaugas Šimėnas taip pat liko patenkintas parodos rezultatais. „Žmonės atėjo apžiūrėti mūsų naujausių KTM motociklų. Daugybė jų užsiregistravo į bandomuosius važiavimus. Taigi, rodos, kad mūsų gatvėse padaugės naujų KTM motociklų.“

Tuo tarpu keturačius pristačiusios bendrovės „Bivakas“ direktorius Audrius Ščeponavičius nebuvo toks patenkintas:“Manau, kad dauguma žmonių čia tik smalsavo. Kuo toliau, tuo labiau mūsų parduodami keturačiai motociklai reikalingi ne pramogautojams. Juos vis dažniau perka įmonės, telekomunikacijų ar žemės ūkio bendrovės, žmonės turintys dideles sodybas.“

Bene daugiausia lankytojų domėjosi automobiliais. Jiems patiko pirmąsyk ant podiumo, lyg manekenės pristatomi automobiliai. Didžiausias parodos netikėtumas – „Cadillac“ automobilių markės premjera. Šios markės atstovybe tapo iki šiol korėjietiškais automobiliais prekiavusi įmonė „Kia auto“. Jos direktorius Gintaras Kaukėnas mano, jog nepigius amerikoniškus automobilius pirks išskirtinumo ieškantys žmonės. Šios mašinos išsiskiria savitu dizainu ir galingais varikliais.

Solidūs vairuotojai matavosis „Cadillac“, o jaunimas būravosi ties sportiniais automobiliais. Čia buvo galima išvysti Kaune sukurtą 1000 AG pajėgumo „drift“ lenktynių mašiną, pasidairyti fotografijų parodoje.

Lankytojai atvėrė pinigines ir Lietuvos metų visureigio titulą pelniusiam „Isuzu D-Max“ . Šis visureigis pasižymi didelėmis pravažumo savybėmis. Jame montuojamas turbodyzelinis 2,5 litro darbo tūrio variklis, pasiekiantis 163 AG leidžia automobiliui tempti toną siekiantį krovinį ir dar 3 tonas sveriančią priekabą naudojant vos 7,4 l/100km degalų. Parodos metu buvo parduota per 20 vienetų šių modelių.

„Renault“ pristatė „Captur“ modelį. Su juo prancūzų kompanija bandys įšokti į vis populiarėjantį mažųjų miesto visureigių segmentą. „Captur“ pagamintas naudojant naujojo „Clio“ bazę, su juo dalinsis ir visais techniniais komponentais. Parodos lankytojai galėjo kol kas tik susipažinti su šiuo automobiliu, mat prekyba jais prasidės tik gegužės pabaigoje.

Vienas sėkmingiausių parodos projektų – siaubo kambarys, kuriame buvo eksponuojamos sudaužytos mašinos, rodomos kitokios avarijų pasėkmės, demonstruojami filmai apie autoįvykius. Prie šio kambario būriavosi žmonių eilės, o išėjusieji dalinosi įspūdžiais apie kultūros ir drausmės stoką mūsų keliuose. Šalia stendą įrengę kelių policijos atstovai pasakojo, kad paroda buvo naudinga vairuotojams, nes daugeliui jų tai buvo gera proga pabendrauti su kelių policininkais. „Žmonės klausinėjo apie mūsų techniką, kaip ji veikia, taip pat daugybės klausimų sulaukėme apie eismo taisyklių niuansus, baudas,“ – pasakojo kelių policijos atstovas Vigandas Imbrasas. – Tai buvo gera profilaktinė priemonė.“

Vairuotojai automobiliams perka vis kokybiškesnes detales

Didžiausi lankytojų traukos centrai buvo nauji automobiliai, motociklai, įvairios parodos ir kitos įdomybės. Automobilių dalimis ar servisų įranga prekiaujančių įmonių stenduose, jei ten nesimatė jokių įdomybių, nebuvo ir lankytojų. Tačiau pastarieji stendai ir nebandė pritraukti plačiųjų masių.

Aišku, kai kurie atsivežė įvairių technologijų, tokių kaip plazminių metalo pjoviklių, kuriuos galėjo išbandyti ir patys parodos lankytojai. Tačiau savo produkcijos eiliniams jie nesiūlė. Vargu ar susidomėtumėte pasiūlymu garaže susimontuoti ratų balansavimo stakles.

Tikslinė tokių įmonių auditorija kitokia: servisai, ar dalių parduotuvės. Tačiau šioje sferoje besisukiojantys žmonės gali nemažai papasakoti ir apie pačią rinką: tai yra, ką perkame mes patys.

Vienas didžiausių automobilių detalių importuotojų rinkos žaidėjų Lietuvoje „Inter Cars“ jau septintus metus taikosi prie mūsų besikeičiančios rinkos. Įmonės direktorius Artur Ilkevič pastebi, kad automobilių detalių rinka po truputį keičiasi į teigiamą pusę. Kai prieš daugelį metų visi žiūrėjo, kaip viską gauti ir padaryti kuo pigiau, dabar žmonės vis labiau pradeda ieškoti kokybės.

Klientai įsisavina amžių senumo posakį, kad taupus moka brangiau. Pigią, nepatvarią detalę reikės dažnai keisti, o susimontavęs nors iš pažiūros gana brangų produktą, apie jį vartotojas ilgam pamirš. Vis dėlto, kai daugumą žmonių originalios, ar žinomų, kokybe garsėjančių kompanijų detalės savo kaina kiek šokiruoja, taigi jie ieško kainos ir kokybės santykio.

Nors jau mažesnę, tačiau pastebimą rinkos dalį užima ir detalių sąvartynai, liaudyje vadinami „šrotais“. Juose sau detalių dažniau ieško senesnių automobilių savininkai, mėgstantys garaže pasikrapštyti patys. Detalių importuotojai sako, jų konkurencijos nejaučiantys.

Sunkiojo transporto detalių tiekėjai pastebi, jog jų rinkoje pigios detalės užima nemažą dalį. Tiesa, kas susiję su technine dalimi – sunkvežimių vairuotojai norėdami patikimumo netaupo. Didelės įtakos transporto efektyvumui nedarančioms detalėms, ypač apdailos, klientai retai skiria dėmesį kokybei.

Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: