Kino filmo "Les Salauds" kadras

Vienintelis iš „Kino pavasario“ festivalio filmų, rodomų Kaune, kurio režisierė moteris – Claire Denis. Išskirtinai tamsaus siužeto juosta, nagrinėja žiaurias, nepatogias, šokiruojančias temas, purvino ir niūraus Paryžiaus miesto fone. Teigiama, jog filmą įkvėpė neseniai Prancūziją sukrėtę sekso skandalai.

Naftos tanklaivio kapitonas Marco (Vincent Lindon), sužinojęs apie gero draugo ir sesers Sandros (Julie Bataille) vyro savižudybę, meta darbą ir išvyksta į Paryžių padėti šeimai susitvarkyti su ištikusia nelaime. Išsinuomavęs butą šalia pagrindinio įtariamojo moters Raphaelle (Chiara Mastroianni), Marco pasineria į paslapčių, melagysčių ir iškrypėliškų nusikaltimų istoriją, kurios baigties nė  neįmanoma įsivaizduoti.

Ši drama, su ryškiais trilerio elementais, primena gana painų detektyvą. „Jau rašydami scenarijų stengėmės jį struktūruoti taip, kad žiūrovas viso filmo metu veiksmui progresuojant žinotų tik tiek, kiek žino pagrindinis veikėjas“, – teigia režisierė. Todėl filmas gali pasirodyti kiek ištęstas, visa juosta primena didelį ir sudėtingą kryžiažodį: atrodo, jog įrašius vieną žodį, staiga nebetinka kitas, ir taip iki pat filmo pabaigos dauguma klausimų lieka neatsakyti.

Kino filmo “Les Salauds” kadras

Labai grafiškai pateiktas žiaurumas ir prancūziškam kinui būdinga pakankamai atvira erotika šokiruoja, bet tuo pačiu ir dar labiau įtraukia. Neretame filme tokie vaizdai verčia nusisukti, pasibjaurėti, tačiau šioje juostoje jie šmėsteli greitai, trumpam, palikdami tik menką užuominą, nuorodą. Jau nuo filmo pradžios pakankamai aišku, kad moralės klausimui nebus skiriama daug erdvės, ko gero nagrinėjant psichologinio smurto, seksualinių iškrypimų ar žmogžudystės temas, jai vietos nelabai ir belieka.

Nė vienas charakteris filme nėra išskirtinai teigiamas ar malonus. Įdomu tai, kad moterys šioje situacijoje nėra vien aukos, kaip daugumoje tokio žanro filmų: „Negaliu pakęsti, kai moteris padaroma didžiausia auka tokiose istorijose. Nenoriu, kad kažkas filmo herojėms jaustų gailestį, norėjau jas pavaizduoti nuožmias“, – teigia režisierė.

Kino filmo “Les Salauds” kadras

Juosta nepasižymi perkrautais dialogais, didžiąją filmo dalį veikėjai apskritai nekalba, o režisierė pripažįstą labiau vertinanti monologus. Tačiau tarpusavio pašnekesių trūkumą kompensuoja išskirtinai detalus vizualinis pateikimas su itin tinkamai parinktu garso takeliu. „Tindersticks“ grupė, su kuria režisierė bendradarbiauja kurdama jau septintą savo filmą, o paskutinė filmo daina „Put your love in me“ nepriekaištingai reziumuoja visą filmo koncepciją.

Verdiktas 8/10

Trikdanti ir paini prancūziška drama, tiksianti specifinio skonio žiūrovui. Nestandartinė harmonija tvyranti tarp geismo, pykčio, įniršio, iškrypimo ir apgaulės, pristato išskirtinius charakterius, kurie filmo eigoje nenumaldomai keičiasi, vis labiau įtraukdami ir šokiruodami.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: