Kino filmo "A Dangerous Method" kadras

Žinomas kaip vienas geriausių Prancūzijos aktorių šiandien Vincentas Casselis turi galimybę vaidinti išskirtinius veikėjus, vedamus gilesnių troškimų. Kartais troškimą įkūnija moterys, kartais tai susiję su pinigais ir valdžia, ar netgi noru valdyti visą pasaulį.

Cassel aktorius, kuris mažai apsimetinėja ar užsideda kaukę vaidindamas. Jaučiama, kad kiekviename jo sukurtame vaidmenyje yra dalelė jo paties, tai praba, kuri būdinga daugeliui ikoniškų visų laikų aktorių. Jo patirtis ryškiai jaučiama visuose jo filmuose, ar tai būtų mažo biudžeto siaubo filmai, veiksmo ar istoriniai filmai.

10. „Pavojinas Metodas“ (A Dangerous Method)

Režisieriaus Davidas Cronenbergs juostoje “Pavojingas Metodas” besiremiant Zigmundo Froido ir Karlo Jungo teaorija, atvaizduoja modernios psichiatrijos gimimą. Cassel vaidina psichoanalitiką Ottą Grossą, kurio idėjos buvo giliai paveiktos Jungo asmenybės tipų (ypač ekstraversijos ir introversijos). “Pavojingo Metodo” tematika yra tikrai įdomi, ekrane žiba Viggo Mortensen ir Michael Fassbender (atitinkamai Froidas ir Jungsas) bei nepamirštamai įspūdingas pacientės vaidmuo tekęs Keirai Knightley. Būdamas ekrane nors ir trumpą laiką, Casselis sugrąžina į gyvenimą hedonizmą ir Grosso, kuris yra žinomas kaip kontrkultūros judėjimo 20-to amžiaus pabaigoje pradininkas, anarchistinę prigimtį. Galų gale, jo pasirodymas yra tikrai ryškus ne prastesnis nei pagrindinių aktorių, o gal ir juos pranokstantis.

21

9. „Butas“ (The Apartment)

Nutoldamas nuo savo pasirodymo “Neapykanta” (La Haine), “Butas” yra prancūzų romantinis trileris, kuriame gausu nesusipratimų ir apgalvotų posūkių. Casselis įkūnija rašytoją Maksą, kuris nepaisant savo sužadėtuvių su kita moterimi, sugeba įklimpti keistoje situacijoje. Filmas yra daug sudėtingesnis nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Jame pilna posūkių, kurie parodomi per žvilgsnius į praeitį ar prisiminimus taip atskleidžiant tikrąją tiesą. Ne kaip kituose šio sąrašo filmuose, Casselio vaidmuo “Bute” yra kiek mažiau pasinerentis į egzistencinį sumišimą. Būdamas beviltišku romantiku, jis yra manipuliuojamas emocijų, kai jis mėgina surasti savo vienintelę tikrą meilę Lizą (buvusi žmona ir kolegė Monika Beluči). Lyginant su Hitchcocko ir Briano De Palma filmais, “Butas” yra labiau sufokusuotas ties paslaptingais įvykiais. Įdomu tai, kad Casselis vaidina bloguosius veikėjus tuose filmuose, kurie yra ne prancūzų gamybos. Jis sugeba atlikti įvairius vaidmenis, tačiau yra parduodamas pasaulinei publikai kaip žeminančiai neskoningas personažas. Taip turbūt yra dėl jo rūsčios gališkos išvaizdos. Vis tik nors Casselis savo veikėjams suteikia daugiau nei bet kuris kitas aktorius sugebėtų, tačiau dažnai jo vaidmenys suteikia per mažai galimybių aktoriui praplėsti savo vaidybos diapazoną.

19

8. „Mano karalius“ ” (Mon Roi)

Aistra, meile, nusivylimu ir kartėliu persmelkta dviejų nebe jaunų paryžiečių istorija. Nesėkmingai nuo slidžių griuvusi ir koją susilaužiusi advokatė Toni (aktorė Emmanuelle Bercot) atsiduria ligoninėje. Prikaustyta prie lovos ir negalėdama niekuo užsiimti, moteris prisimena dešimt metų trukusius aitringus ir destruktyvius santykius su charizmatišku restorano savininku Georgijumi (akt. Vincentas Casselis). Toni bando suvokti, kaip galėjo nepastebėti Georgijaus nepatikimumo, nepastovumo ir nesugebėjimo įsipareigoti. Nors istorija pasakojama iš Toni perspektyvos Castelis sugebėjo pateikti nevienareikšmišką herojų, kamuojamą savimeilės ir puikybės, tačiau taip pat patiriantį skausmą. Abipusis prisirišimas ir negebėjimas elgtis atsakingai vienodai žaloja abu dramos veikėjus.

24

7. „Šėtonas” (Sheitan)

Vincentas Casselis yra žinomas dėl savo vaidmenų dramose ir veiksmo filmuose, jis taip pat puikiai pasirodo ir senamadiškame siaubo filme. 2006 metų Šėtonas” tai juosta,pasakojanti apie tai kaip būrelis pasimetusio jaunimo atvyksta į nuošalų kaimą, vedami paslaptingos ir gražios merginos. Kelionėje jie sutinka ūkio darbininką, neišmanėlį Džozefą (vaidinamą Cassel), kuris tampa vis labiau bauginantis filmui įsibėgėjant. Šėtonas” remiasi geriausiais amerikiečių filmais ir yra tikras siaubo mylėtojų džiaugsmas. Filmas paliečia visas siaubo žanrui reikiamas stygas ir Casselis pasirodo čia kaip ypač įdomus veikėjas, bauginantis Šėtono garbintojas. Malonu matyti Casselį, išeinantį iš savo komforto zonos, ypač žinant jo aukšą statusą Prancūzijos kine. Puiku tai, kad jis gali pasirodyti romantikos persmelktame filme vienais metais, o kitąmet atvaizduoti šaltakraujį siaubą keliantį žudiką.

IMG_7023.CR2

6. „Juodoji Gulbė” (Black Swan)

Savęs žalojimas, seksualinis nubudimas, baletas! Juodoji Gulbė” yra istorija apie Niną (Natalie Portman), baikščią baleto šokėją, kuri atranda savyję vilkę ir galų gale praranda sveiką protą. Casselis vaidina Tomą Leroy, baleto kompanijos direktorių ir Ninos į moteriškumo atsiskleidimo katalizatorių. Nina sieka užsitikrinti pagrindinį vaidmenį kompanijos kuriamame Gulbių Ežere”, bet jai trūksta aistros atlikti Juodosios Gulbės vaidmenį. Leroy drąsina Niną paleisti savo užspaustą seksualinę aistrą ir rekomenduoja šokėjai grįšti namo ir masturbuotis (neįprastas motivacijos būdas). Sakyti, kad Leroy yra slidus individas būtų maža. Jis miega su gražiomis kompanijos moterimis, priveda jau nužydėjusią baleriną prie nervinio priepuolio, ir dėl savo įgeidžių beširdiškai elgiasi su trapia Nina. Casselis neįtikėtinai puikiai įkūnija brutalaus despoto bruožus, kurie yra tiesisog būtini nuostabiam, tačiau kiek žiauriam baleto mokytojui, vis labiau bloginančiam itin trapią Ninos būseną.

26

5. „Mesrinas”, 1 ir 2 dalis (Mesrine Part 1 & 2)

Mesrinas” yra Prancūzijos atsakas JAV į Žmogus su Randu” filmą. Casselis vaidina pagrindinį herojų Žaką Mesriną, žiaurų, realiai egzistavusį žudiką, kuris išvengė įkalinimo už daugybės brutalių nusikaltimų įvykdymą. Pirmoji dalis pasakoja apie jo tapimą galinguoju, o antroji susikaupia ties veikėjo nuosmukiu ir galų gale mirtimi. Filmas yra pakankamai amerikieško stiliaus dėl smurto scenų gausumos bei negailėstingo gangsterio gyvenimo būdo atvaizdavimo. Casselis įkūnija įspūdingą nusikaltėlį, kuris yra vienijantis filmo elementas ir be kurio filmas ko gero netektų vertės. Juosta taip pat atskleidžia Casselio sugebėjimus atlikti pagrindinį vaidmenį, kurį jis taip retai gauna. Šiame filme jis žiba visas 246 minutes. Retas aktorius galėtų išlaikyti šio vaidmens įtampą, o Casselis tai padaro idealiai.

20

4. „Vilko Brolija” (Brotherhoof of the Wolf)

Vilko Brolija” – manieringas veiksmo filmas, kuriame istorija sukasi aplink Prancūzijoje siautėjančią Gevaudano pabaisą, manomai vilkolakį, kuris atsakingas už daugybę žmonių mirčių XVIII amžiaus pabaigoje.  Riteris ir jo padėjėjas, indėnas keliauja į Prancūzijos kaimavietę nukauti pagarsėjusios kraupiomis legendomis būtybės. Ten jie susiduria su gyvenvietės paslaptimis ir galų gale suvokia, kad visa tai yra giliai slypintis sąmokslas.

Mažai to periodo kūrinių įtraukia ne tik vilkolakius, bet ir epiškas kovos scenas, paslaptingas visuomenes, mistiką ir taip toliau, tačiau Vilko Brolija” suderina šiuos nesugretinamus elementus pakankamai sėkmingai. Filmas buvo patvirtintas triuškinančiu pasisekimu tiek gimtojoje Prancūzijoje, tiek užsienio šalyse ir buvo labai dosniai priimtas kritikų. Kaip (tariamai) vienarankis, seserį mylintis aristokratas, Casselis yra tobulas aktorius šiam išskirtinio blogiuko vaidmeniui. Jis puikiai perteikai sudėtingus veikėjo bruožus, kurie padaro jo vėlesnius vaidmenis dar labiau patraukliais. Jo Žanas Francua nėra tik standartinis blogiukas, jis taip pat su savimi atsineša niekingą praeitį, kupiną kančių ir intrigos.

27

3. „Rytietiški Pažadai (Eastern Promises)

Režisierius Davidas Cronenbergas juostoje Rytietiški Pažadai” susitelkęs ties Rusijos gangsteriais, pranoko visus brutalaus smurto atvaizdavimo ir įspūdingo aktorių pasirodymo lūkesčius. Vaidinantis privilegijuotą ir godų rusų mafijos, įsikūrusios Londone, vado sūnų Kirillą, Casselis įgudusiai vaizduoja vyrą, kuriam trūkstą žiaurumo ir drąsos, kad būtų tikras sosto įpėdinis. Įkūnyti smerktiną veikėją daugeliui aktorių gali būti sunku. Dar sunkiau gali būti įkūnyti veikėją, kuris begalo silpnas, o Kirillas yra būtent silpnybės pavyzdys. Vienintelė priežastis kodėl jis išgyvena šiame brutaliame pasaulyje yra dėka jo vairuotojo ir asmens sargybinio Nikolajaus (vaidina Viggo Mortensen), kuris nepaisant įtartino elgesio saugo Kirillą. Vincento įkūnytas Kirillas yra tiesiogine to žodžio prasme sulaužytas. Jis matomai linkęs į seksualinius nukrypimus, kurie atspindi gilesnes problemas (ar tai būtų jo nesugebėjimas elgtis su moterimis ar paslėpti homoseksualiniai troškimai). Nors Casselio vaidmuo yra ganėtinai mažas, jis yra įsimintinas dėl daugelio priežasčių. Kirillas neturi nė vienos savybės, už kurią būtų galima jam atleisti, ir jo sąžinės nubudimo priepuoliai filmo gale atrodo labiau baimės produktas nei tikras moralumas. Cassel perteikia šiuos nemalonius charakterio bruožus tikroviškiai atvaizduoamas turtingų tėvų vaiką, nevertą jam suteikiamų turtų. Jis taip pat yra kaip kontrastas Nikolajui, kuris kiekviena savo dalele yra racionalus ir sąmoningas, taip kaip Kirillas yra impulsyvus ir neapgalvojantis savo veiksmų.

kinopoisk.ru

2. „Neapykanta” (La Haine)

Pirmą kartą išleistas 1995 m. flmas Neapykanta” galėtų būti dabar tvyrančios įtampos tarp nuskurdusių miestų gyventojų ir vietinės policijos atvaizdas. Juosta pasakoja apie tris draugus, Vincą (Cassel), Hubertą, Saidą, ir atvaizduoja jų reakcijas į nesenai vykusius maištus, iškilusius dėl policijos įvykdyto žiauraus vieno darbuotojo sumušimo. Itorija pagrinde perteikia grupelės dieną ir jų kuriamus keršto planus, siekiant susidoroti su vykstančiomis neteisybėmis. Kol Hubertas yra moralės centras, o Saidas yra grupelės juokdarys, Vincas yra labiausiai nepalaužiamas ir vienintelis būdas jam judėti pirmyn yra keršto akis už akį” principas. Radęs per maištą policijos pamestą ginklą, jis prisiekia įgyvendinti kerštą už ligoninėje atsidūrusį ir nuo sužalojimų kenčiantį draugą. Casselis itin sumaniai perteikia emocijas, kurias patiria jo įkūnytas veikėjas. Nuo nesidominčio aplinka požiūrio filmo pradžioje iki liūdno suvokimo, kad net šlykščiausias gyvenimas yra vertas išsaugojimo. Neapykanta” buvo Cassel pirmasis tikrai reikšmingas vaidmuo ir pats filmas iki pat šiandien išlaiko priminimą, kad visuomėnės didžiausios problemos dažniausiai neturi sprendimų.

29

1. „Nesugrąžinamas laikas (Irreversible)

Nesugąžinamas laikas” – įspūdingas ir jaudinantis filmas, kuris apverčia standartišką išprievartavimo-keršto istoriją aukštyn kojomis. Jaunos poros gyvenimas kartu yra sugriaunamas po beprasmio nusikaltimo. Marcusas (vaidinamas Cassel) ir Pjeras (Albert Dupontel) siekdami atkeršyti už nusikaltimą ieško nusikaltėlio. Šiame gana nesklandžiame siužete režisierius Gasparas Noe pateikia nuostabų kino kūrinį, vienodai sudaryta iš siaubo ir meninio kino žanrų. Pasakojant istoriją atgaline tvarka, žiūrovas yra įtraukiamas į svaigulio būseną, kuri palieka krūvą klausimų. Smurto scenos čia tarnauja kaip viso filmo ramstis (kai raudonas tunelis išsiskiria į du kelius, kaip sako vienas veikėjas). Trys pagrindiniai veikėjai yra nuostabūs, bet Cassel išsiskiria labiausiai. Filme jis nulreipia dėmesį nuo į neviltį puolusios mylimos merginos į vyrą, apsėstą keršto. Kiekvienas pokytis yra parodomas su aukščiausio lygio autentiškumu ir yra iš tiesų išgyvenamas paties aktoriaus. Per Alex (vaidinamos Monikos Beluči) užpuoliko medžioklę, Pjeras yra teisybės balsas kol Marcuso veiksmai įstato jį į blogiuko rolę (prostitutės ir taksi vairuotojo užpuolimas, beveik perpjauna klubo lankytojo gerklę ir t.t.). Vaidmenys drastiškai pasikeičia, kai Marcusas yra užpuolamas banditų. Pjeras atsako smurtu ir tai iš tiesų priverčia išsižioti.

Taip pat skaitykite: TOP 10 geriausių naujosios kartos aktorių vyrų

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: