Filmo "Suicide Squad" kadras

Daugeliui jūsų yra gerai pažįstamas įtampa ir veiksmu pasižyminčio filmo scenarijus su geruoju ir bloguoju vyrukais pagrindiniuose vaidmenyse. Vis tik, Holivudas laikas nuo laiko pateikia ir kitokių filmų, kuriuose herojės ne tokios mielos ir pūkuotos. Džiugu, kad daugėja juostų, kuriose moterys nevaizduojamos kaip į nelaimę atskubančios „visatos gelbėtojams“ pagalbininkės ar tiesiog seksualios mažulės, skirtos paganyti akims.

10. Harley Quinn / „Savižudžių Būrys“

Komiksais paremtas „Savižudžių Būrys“ pristatė visą puokštę naujų bei labai spalvingų herojų. Juosta pasakoja apie naujai suburtą nusikaltėlių antžmogių būrį, kurį surinko Jungtinių Amerikos Valstijų vyriausybė tam, jog ateityje užkirstų kelią galimam blogiui. Visi herojai savo laiku pakliuvo į teisėsaugos rankas už įvairius pasibaisėtinus nusikaltimus. Po Supermeno žūties, kitos iškilusios grėsmės pasauliui ilgai laukti nereikia – savižudžių būrys į kovą stoja po to, kuomet į laisvę ištrūksta tamsiosios magijos dvasia – kerėtoja. Ji siekia sugrąžinti tai, kas buvo palaidota tūkstančius metų. Kartu su rinktiniu specialiųjų pajėgų būriu, savižudžių būriui patikėta sustabdyti pasaulį niokojančią antgamtinę galią. Ko gero beprotiškiausia ir daugiausiai dėmesio pritraukianti filmo veikėja – Harley Quinn (Margot Robbie). Lengvabūdiška, seksuali, bebaimė ir žiauri pakvaišėlė, savo gyvenimą susiejusi su nemažiau spalvingu Gothamo miesto piktadariu Joker‘iu (Jered Leto). Nėra net kalbos, jog būtent šis filmas taps jos vizitine kortele Holivude. DC komiksuose Harley Quinn buvo viena svarbiausių svarbiausia herojų nuo Batman: The Animated Series laikų. Harley išvaizda atsirado iš Paul Dini komiksų. Šiuo metu kuriamas atskiras komiksų serijos filmas, kuriame Harley Quinn, nuodingoji Ivy ir Moteris-katė yra paskirtos į vieną komandą, kuri turi kovoti prieš sukčius farus, apsimetėlį Jokerį ir net prieš peiliais apsiginklavusius Kalėdų senelius. DC turi keletą puikių istorijų apie Nuodingąją Ivy, verčiamą atlikti žmogžudystę; kovą tarp Moters-katės išprotėjusios sesers ir Sirenų; bei Harley Quinn įsilaužimą į Arkhamą, norint išlaisvinti Jokerį ir taip atsiskiriant nuo Sirenų. Iki filmo premjeros tikslios siužetoto detalės žinoma slepiamos.

Tarnaite

9. Sook-Hee / „Tarnaitė“

Juosta „Tarnaitė“ (ang. The Handmaiden) mus nukelia į XX amžiaus 4 dešimtmečio Japonijos okupuotą Korėją, kurioje jauna vagilė vardu Sook-Hee (akt. Tae-ri Kim) yra pasamdoma dirbti turtingos japonės Lady Hideko (akt. Min-hee Kim) tarnaite. Kaip ir bet kurioje istorijoje, čia irgi neapsieinama be piktadario, besistengiančio sugriauti visų aplinkinių gerbūvį. Uncle Kouzuki (akt. Jin-woong Jo) – valdingas bei beširdis Hideko dėdė, trokšdamas pasisavinti jos paveldėtus turtus, ketinąs ją vesti ir paversti jos gyvenimą dar didesniu pragaru. Tai iškrypusi bei žalingų potraukių asmenybė, mėgstanti fiziškai kankinti žmones bei klausytis nepadorių knygų skaitymo. Viskas gal ir primintų korėjietišką pasakos variantą, kuomet engiama vargšė mergina yra išlaisvinama princo žaviojo. Tačiau, įsipainiojus intrigoms bei išdavystėms, juosta labiau tampa ne lengva romantine istorija, o įtempto siužeto drama. Tai neapsakomai įdomiai sukurtas, atvirai seksualus bei šiek tiek iškrypęs filmas, vaizduojantis sudėtingus smurtinius aktus ir estetinę žmoguje slypinčio blogio pusę.

one-flew-over-the-cuckoos-nest

8. Didžioji Sesuo / „Skrydis virš gegutės lizdo“

Veiksmas vyksta 1963 m. Oregane, JAV. McMurphy, vyras turintis kelis kaltinimus dėl užpuolimų, vėl atsiduria kalėjime. Šį kartą – už išprievartavimą, kai paaiškėja, kad jo mergina melavo apie savo amžių (ji 15-os, o ne 18-os; arba, kaip teigė pats Murphy, „penkiolikmetė, atrodanti kaip 35 m.“). Tačiau vietoje to, kad atsėdėtų jam skirtą laiką kalėjime, jis įtikina sargus, kad yra pakankamai pakvaišęs, kad būtų perkeltas į psichiatrinę ligoninę. Čia jis tikisi išvengti kalėjimo disciplinos, pagyventi komfortabiliai ir prabangiai. Ligoninės skyriui, kuriame yra McMurphy, vadovauja seselė Ratched – nepasiduodanti tironė, kuri tampa vyro asmeniniu kryžiumi, nes jo priešinimasis ligoninės rutinai veda seselę iš proto. Jie nuolat neakivaizdžiai kovoja tarpusavyje dėl pacientų simpatijų. Šalčiausias ir grėsmingiausias institucinio brutalumo paveikslas koks tik kada buvo sukurtas. Režisieriaus Roberto Altmano numylėtinė Louise Fletcher turėjo pasirodyti „Nešvilyje,“ bet kai tai neįvyko ji tapo laisva filmui „Skrydis virš gegutės lizdo.“ Ir ten ji visam laikui įėjo į kino istoriją. Tapant monstrės portretą aktorei pavyko parodyti neapykantą paslėptą po paslaugia šypsena. Savo viešnagės psichiatrinėje įstaigoje metu McMurphy pritampa prie ligonių siaubingai gerai, o jo skleidžiamas požiūris į gyvenimą netgi padeda kai kurių ligonių sveikimui. Juostoje matome širdį veriančią, tačiau tuo pačiu ir cinišką dramą apie žmones, kurie be vienas kito palaikymo daugiau nieko neturi – net savęs pačių. Vėliau sužinome, kad visgi šioje istorijoje laimėjo blogietė. Pagrindiniam veikėjui McMurphy atliekama lobotomija.

Misery

7. Enė Wilkes / „Mizerė“

Rašytojas Polas Šeldonas atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje: jis pateko į avariją, susitraiškė abi kojas, bet atsibudo ne ligoninėje, o savo gerbėjos Nr. 1 namuose. Jos vardas Enė, ji medicinos sesuo ir maniakiška Polo talento gerbėja, dėl savo dievuko pasiruošusi net… žudyti. Jos namai prikimšti vaistų, nukniauktų iš ligoninės, o galvoje – romantiškos Polo Šeldono romanų herojės Mizerės istorijos. Blogiausia, kad Enė nenusiteikusi kam nors pranešti apie Polą… Dabar jis bus jos “naminis” rašytojas. Pakvaišusi gerbėja nusprendžia imtis drastiškų veiksmų sužinojusi, kad jos mėgstamas autorius bandys sunaikinti geriausią savo kūrinį – „Mizerę“.  Aktorė Kathy Bates lig tol dirbo mažai fanų pritraukiančiuose filmuose, tačiau šis vaidmuo tapo lūžiu. Gero Stiveno Kingo knygos siužetu paremto scenarijaus bei puikios vaidybos dėka pavyko sukurti paprastą savo maniera, bet pakankamai gąsdinantį pasirodymą. Bates iš naujo nustatė ribas, parodančias, kad moterys turi tiek pat galios kiek ir vyrai.

Gone-Girl-2

6. Eimi Dunne / „Dingusi“

Eimi (Rosamund Pike) ir Nikas (Ben Affleck) Danai yra jauna, stilinga ir, iš pirmo žvilgsnio, žavinga šeima. Ko ne svajonių pora? Taip ir atrodo. Bent jau išoriškai. Kol neištikimybė ir piniginės problemos pradeda lėtai, bet užtikrintai trupinti šį idilišką fasadą. Vieną rytą, be jokių pėdsakų, dingsta Eimi. Nikas tuo tarpu tampa pagrindiniu įtariamuoju. Žiniasklaidos pradedamas vaizduoti kaip žmona nesirūpinantis vyras, Nikas desperatiškai bando pataisyti savo įvaizdį ir įtikinti aplinkinius, jog iš tiesų yra niekuo dėtas. Skamba kaip dar vienas iš daugybės panašiai besiklostančių trilerių. Tai galbūt atbaidė keletą žiūrovų, kurie patingėjo pasitikrinti, kas vis dėlto režisuoja šį filmą. Tokių filmų, kaip „Septyni“ (Se7en), „Socialinis tinklapis“ (The Social Network) ar vienos geriausių knygos adaptacijų kine „Kovos klubas“ (Fight Club) režisierius kartelę sau kelia labai aukštai ir beveik visuomet pateisina lūkesčius. Išimtimi netapo ir „Dingusi“. Visi komplimentai šioje juostoje atitenka Rosamundai Paik. Iškreipta, sociopatiška, nepatikima herojė – viską taip įtikinamai pavaizdavusi aktorė ne veltui buvo nominuota geriausiam moters vaidmeniui 2015-ųjų Oskarų ceremonijoje. Tiesiog puikus pasirodymas, kuriame aktorė sužibo pačiomis ryškiausiomis spalvomis. Pagrindinė aktorė Rosamunda Paik filmo mintį apibūdina, kaip dviejų žmonių bandymą apsimesti kitais, geresniais žmonėmis, savo svajonių vyro ir svajonių žmonos versijomis. Nei vienam iš jų tai nepavyksta, o vietoje to – jie pradeda naikinti vienas kitą. „Dingusi“ nejučiomis iš prikaustančio trilerio perauga į tamsią – nors į akį durk – socialinę satyrą.

Terminal Margot Robbie

5. Annie / Paskutinė s#####

Reikia pripažinti, kad režisieriaus Vaugh Stein‘o filmas yra gana prastai vertinamas kritikų, bet Margot Robbie jame vistiek tikrai įspūdinga. Juostoje Margot vaidina Annie – padavėja, kuri dirba geležinkelio stoties valgykloje. Filme yra pasakojamos istorija, kur herojai ir Annie gyvena dvigubą gyvenimą – visi yra samdomi žudikai, kurie vėliau tampa mirtino plano aukomis. Filmo pristatymo metu, aktorė yra pasakiusi, jog jai patinka amoraliai besielgiantys personažai, dėl jų neprognozuojamo charakterio ir gyvenimo būdo. Robi taip pat paminėjo, kad šis susižavėjimas yra dėl to, kad jų motyvai nebūtinai susiję su tuo, kas teisinga ir klaidinga, bet su tuo kas patinka jiems. Aktorės teigimu, jos suvaidinti personažai Annie ir Harley Quinn turi nemažai panašumų: abi jos žaismingos, laisvos ir piktavalės, juokaudama pridūrė, jog jos būtų geros draugės.

Monster

4. Aileen / „Monstras“

1989 metais Amerika lengviau atsikvėpė – pagaliau pagauta ir mirties bausme nuteista pirmoji moteris žudikė – maniakė. Šokiruojanti, tikrais įvykiais paremta istorija apie žiaurią prostitutę Aileen Wuornos, nužudžiusią šešis vyrus, , ir jos ištikimą meilužę. Visa Amerikos spauda sumirgėjo antraštėmis apie paprastą moterį pavirtusią negailestinga ir bejausme žudike, spaudos pakrikštytą „monstru“. Tačiau prėjus penkiolikai metų, režisierė Paty Jenkins nusprendė atgaivinti šią istoriją ir parodyti situaciją iš žudikės Aileen pusės. Pagrindinė veikėja bjaurios išvaizdos moteris žudikė – maniakė. Milžinišką patirtį kine turinti Charlize Theron atsiduoda režisierės Patty Jenkins kūrybiniam genijui ir rezultatas tiesiog pranoksta lūkesčius. Charlize Theron sugebėjo visiškai persikūnyti. Jos vaidyba absoliučiai įtikina ir sukelia jausmą sumišusį tarp neapykantos bei gailesčio herojei. Vieną vakarą likimas atveda Aileen  į gėjų barą, kur ji sutinka ypač drovaus charakterio lesbietę Selby Wall (Christina Ricci). Selby yra išvaryta iš namų ir gyvena pas tetą, kuri turėtų “išvaryti iš jos velnią”, t.y. padėtų “išgydyti homoseksualumą”. Tarp moterų užsimezga ryšys. Niekeno gyvenime nemylėta Aileen trokšte trokšta šiltų jausmų, aistros ar prisirišimo prie kito žmogaus, kad galėtų bent dalinai kompensuoti savo nykų ir skurdų gyvenimą. Moterys pradeda bendrą gyvenimą ir persikrausto į kuklaus motelio kambarį. Nenorėdama prarasti Selby, Aileen pradeda ieškoti legalaus ir bent minimaliai apmokamo darbo. Tačiau jai nepavyksta. Neturėdama pasirinkimo Aileen grįžta prie prostitucijos. Kai vienas agresvus klientas panaudoja smurtą prieš Aileen, ji gindamasi netyčia nušauna nesveikų seksualinių fantazijų apimtą vyrą. Išsigandusi Aileen čiumpa kliento pinigus ir pabėga. Pajutusi galimybę tokiu būdu gauti pinigų, Aileen pradeda beprasmišką žudynių seriją.

Catherine Zeta-Jones

3. Grizelda Blanko / „Kokaino krikštamotė“

Gimusi Kolumbijoje ir ilgai gyvenusi skurde Grizelda (Catherine Zeta-Jones) anksti susidūrė su tamsiąja žmonių gyvenimo puse. Nuo mažumės motinos buvo verčiama uždarbiauti prostitucija. Tada ir įvykdė pirmąją žmogžudystę – nušovė smurtautoją, atsisakiusį sumokėti už intymias paslaugas. 1972-aisiais Grizelda atvyko į Niujorką. Pradžioje vertėsi smulkiais nusikaltimais, kad išlaikytų vyrą ir vaikus – gamino suklastotus pasus kokaino kontrabandininkams ir galiausiai pati atsidūrė šio verslo viduje, kai kvaišalų platinimui imta naudotis moterų paslaugomis, mat taip gerokai sumažinamas pavojus įkliūti. Tačiau „mulės“ perspektyva Grizeldos nevilioja, ir ji pati imasi iniciatyvos – sugrįžta į Medeliną, susipažįsta su Escobaru ir sugalvoja naujus būdus gabenti kvaišalus, paslėptus merginų apatiniuose drabužiuose ar invalidų vežimėliuose. Grizelda pasiūlė ir narkokurjeriams bei smogikams vyrams didmiesčiuose naudotis motociklais – kur kas greitesne transporto priemone, negu automobiliai. Nenuostabu, kad išradingosios Grizeldos kriminalinė verslo imperija augo kaip ant mielių, ir baigiantis aštuntajam dešimtmečiui ji jau buvo vienas įtakingiausių kriminaliniu „autoritetu“ Floridos valstijoje. Kaip tik tada JAV policijos suvestinėse Majamyje į viršų ženkliai pakyla nusikalstamumo kreivė.

Natural-Born-Killers-2

2. Melori Noks / ,,Gimę žudyti“

Istorija apie tai, kaip du, vienodai beprotiški ir panašūs į vienas kitą žmones, suranda savo antraja širdies pusę. Eidami viena kryptimi, turėdami vieną tikslą, kartu keliauja per gyvenimą. Iš pirmo žvilgsnio tai tiesiog ideali meilės istorija, tačiau taip nėra. Jie žiaurūs nusikaltėliai, kurie yra pasiryžę bet kam. Mikis (akt. W.Harrelson) ir Melori (akt. J. Lewis) Noksai beproto įsimylėję vienas kita pamišėliai, rodos yra sukurti vienas kitam. Veiksmas prasideda užkandinėje, kai Melori gundančiais judėsiais šoka viena, o jos mylimasis Maikis, tiesiog sėdi ir nekreipia į ją dėmėsio. Įėjus dviems vyrukams į užkandinę, jie iškart pastebi Melori ir nusprendžia išmėginti laimę ją ,,pakabinant“. Tik vienam iš vyruku bandant šokti kartu su Melorę, prasideda muštynės, kurios greit virstą ir į žudynių vietą. Šitaip yra padarytas pirmasis įspūdis, kokia žiauri ši porelė yra ir puikiai parodo kodėl su jais geriau neturėti jokių reikalų. Vėliau pasakojama kaip jiedu susipažino, kodėl jie išžudė Melorės šeimą, su kokiomis psichologinėmis traumomis jiems tenka susidurti, kadangi abu jų turi. Jie leidžiasi į kelionę be tikslo, žudo visus, kurie tik jiems užkliūna, net važiuodami gatve jie renkasi savo aukas. W. Harrelson‘as, kuris vaidino Maikį, vienas iš tų aktorių, kuris įsikūniją į veikėją 100 procentų, tačiau netgi jo veikėjas šiame filme nublanksta prieš kolegę J. Lewis, kuri vaidina Melori. Ji ne viename interviu prisipažino, jog daugelyje scenų ji tiesiog improvizavo tekstą ir jai puikiai tai pavyko. Nors jos personažas reikalavo būti pašėlusiai, šiek tiek išprotėjusiai, apimtai pykčio ir isterijos, bet kartu ir ,,free spirit“ (angl. laisvos sielos), jai puikiai pavyko susitvarkyti su vaidmeniu.

Ledi Makbet

1. Ketrin Makbet / „Ledi Makbet”

„Ledi Makbet“ ekranizacija, kupina naujovių ir įdomių scenarijaus sprendimų. Iš Rusijos į Viktorijos laikų Angliją perkelta istorija, pripildyta aistros ir maišto, kurie sudaro nervingą troškimo, intrigos ir žudynių kokteilį. O pagrindinį vaidmenį atlikusi jaunoji aktorė Florence Pug, jau dabar vadinama vienu įdomiausių ekrano talentų. „Išskirtinis ir tiksliai apskaičiuotas debiutas britų kine, apie nepaklūstančios nurodymams ir beprotiškai aistringos moters maištą prieš visuomenės normas.” (Edvinas Pukšta). 1865 metai. Šiaurės Anglijos kaimas. Pagrindinė istorijos veikėja, 17-metė Ledi Ketrin, lyg koks gyvulys, kartu su lopinėliu nederlingos žemės, parduodama pasiturinčiam didikui Borisui, tiksliau – jo sūnui Aleksandrui, už kurio Ketrin, paskubomis, ne savo noru ištekinama. Atgrasus, visiškai neišvaizdus ir už nuotaką daug vyresnis jaunikis, jau nuo pirmosios jų santuokos dienos parodo, kad Ketrin jo visiškai nedomina, todėl nelaiminga, niekaip naujoje šeimoje nepritampanti mergina, nuolat tūno izoliuota tvankiame erdvių rūmų kambaryje, prižiūrima tarnaitės Anos. Toliau stebėdami įvykius galime išvysti, kaip stiprūs jausmai iš likimo stumdomos merginos išlaisvina savo tikslų atkakliai siekiančią žudikę.

Taip pat skaitykite: TOP 10 filmų su įspūdingai kietomis herojėmis

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: