Nuotraukos šaltinis: canva.com

Prekių pervežimas ar pristatymas į konkrečią vietą jau tapo įprastomis logistikos funkcijomis. Tačiau pastaruoju metu vis dažniau pastebimas trumpinys – 3PL, kitaip dar vadinamas trečiųjų šalių logistika. Šiandien 3PL paslaugos – vienas moderniausių būdų tvarkytis su augančiais prekių ar krovinių srautais.

Trečiųjų šalių logistika – kas tai?

Paprastais žodžiais tariant, 3PL galima apibūdinti kaip logistikos veiklos valdymo ir organizavimo perdavimą šioje srityje besispecializuojančiai įmonei. Prekių savininkas naudojasi kitų įmonių paslaugomis, taip apjungiant prekių atvykimo, išvykimo, jų transportavimo ar sandėliavimo paslaugas. Kitaip tariant, 3PL paslaugos leidžia naudotis išorės kompanijų ar įmonių resursais visoms reikalingoms logistikos funkcijoms įgyvendinti.

Išplečiant ir tinkamai pritaikant paslaugas, 3PL vertinama dėl galimybės patenkinti net ir specifinius įmonių poreikius. Trečiųjų šalių logistika galima naudotis tiek siekiant gauti vieną konkrečią paslaugą, tiek visą jų spektrą. Pasirinkus kokybiškas 3PL paslaugas, galima tikėtis ir pridėtinės jų vertės – teigiami pokyčiai matomi ir labiau optimizuotuose tiekimo grandinės procesuose, ir veiklos efektyvume, finansiniuose klausimuose bei galutiniame prekės pristatymo vartotojui etape.

Pagrindinės 3PL paslaugų funkcijos

Nors visas trečiųjų šalių logistikos funkcijas būtų sunku suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų, vis dėlto apibendrinus galima išskirti pagrindinius veiksmus, dėl kurių ši logistikos rūšis – itin vertinama.

Transportavimas

Tai vienas svarbiausių žingsnių, nuo kurio priklauso ir galutinio siuntinio kokybė. Paprastai 3PL paslaugas teikiančios įmonės, siekdamos geriausio galutinio rezultato, gali įtraukti vežėjus, optimizuoti konteinerių krovinius, sekti krovinių apmokėjimo ir draudimo dokumentus bei dirbti su privačiais transporto parkais. Naudojantis 3PL, nesudėtinga sumažinti transportavimo išlaidas, taip didinant efektyvumą ir ieškant sudėtingų tiekimo grandinės problemų sprendimų.

Tarptautinis pristatymas

Prekių pristatymas visame pasaulyje verslams, ypač nedideliems, gali būti ganėtinai sudėtingas, o kartais atrodyti netgi neįveikiamas procesas. Būtent čia į pagalbą taip pat gali ateiti 3PL paslaugos. Jos galėtų kontroliuoti visą tarptautinio pristatymo procesą, rūpintis muitais, krovinių pervežimu, klasifikavimu, taip taupant jūsų laiką ir finansus, kadangi kiekvienu siuntiniu nebereikia rūpintis atskirai. Beje, kaip kliento verslo atstovas, 3PL taip pat rūpinasi, kad būtų užtikrintas visų prekybos atitikties reikalavimų laikymasis, o išlaidos ir planai būtų vykdomi taip, kaip buvo numatyta iš anksto.

Nuotraukos šaltinis: canva.com

Informacinės technologijos

3PL informacines technologijas dažnai naudoja elektroninės prekybos, ryšių bei santykių su klientais, transportavimo ar sandėliavimo operacijų valdymui. Elektroniniai duomenų mainai, debesų technologijos sistemos ir kiti programavimo įrankiai – tai 3PL veikloje naudojamos priemonės, padedančios užtikrinti geriausią įmanomą tiekimo grandinės procesų optimizaciją ir gabenamų produktų matomumą.

Kuo naudingos 3PL paslaugos?

Priklausomai nuo verslo dydžio, specifikos ir tikslų, trečiųjų šalių logistikos naudą galima įžvelgti skirtinguose aspektuose. Tačiau bene labiausiai vertinamos 3PL galimybės, leidžiančios sutaupyti laiko, finansų ir įgyti žinių.

Įgytos patirtys

Tiekimo grandinės logistika neretai gali būti kompleksinė ir sudėtinga, o jos įgyvendinimas, prekių sandėliavimas ir transportavimas – keliantys daug iššūkių. Pradėjus dirbti su 3PL, verslas gauna ne tik profesionalų pagalbą, bet ir jų žinias bei palydą visuose reikalinguose logistikos etapuose. Ekspertai klientams dažnai siūlo ne tik paslaugų įgyvendinimą, bet ir savo patirtį, ryšius, kontaktus bei žinais, kurios padeda lengviau suvokti ir gebėti patiems supaprastinti procesus.

Taip pat 3PL atstovai gali suteikti informacijos ir bendrą supratimą apie problemas, galinčias iškilti gabenant krovinius tarptautiniu mastu, bei jų sprendimo būdus. Dažniausiai tokia informacija reikalinga susiduriant su muitais, dokumentacija, skirtingomis pristatymo taisyklėmis. Turėdami ir puikiai valdydami šią informaciją, 3PL atstovai klientams gali padėti sumažinti stresą bandant laikytis visų tarptautinės prekybos ir pristatymo protokolų.

Nuotraukos šaltinis: canva.com

Laikas ir pinigai

Nepaisant gaunamos naujos informacijos, 3PL paslaugos naudingos ir dėl galimybės sutaupyti laiko bei pinigų. Pasitelkus trečiųjų šalių pagalbą, nebelieka poreikio investuoti į sandėliavimo patalpas, naujų darbuotojų samdymą, transportą ar specialias technologijas, reikalingas logistikos procesams įgyvendinti. Sutaupyti pinigai ir laikas leidžia daugiau dėmesio skirti pagrindinėms kompetencijoms.

Beje, 3PL verslams padeda numatyti ir suprasti galimas tiekimo grandinės klaidas, todėl pasidaro įmanoma užbėgti joms už akių ir išvengti rizikingų bei daug kainuojančių neigiamų padarinių. Analizuojant naujausią industrijos situaciją bei stebint prognozes, 3PL padeda optimizuoti ir numatyti tinkamą reikiamų atsargų lygį ir taip taupyti jų laikymo išlaidas.

Ne mažiau svarbu ir tai, kad organizacijos, dirbdamos su 3PL, gali gauti pakankamai naudingų žinių, reikalingų efektyviam tiekimo grandinės logistikos vykdymui.

Papildomas lankstumas

Naudojant 3PL paslaugas, įmonės turi galimybę sandėlius, darbo jėgą ar transportą naudoti tik pagal poreikius ir tik tuomet, kai reikia. Tai padeda lengviau atlaikyti aktyviuosius verslo sezonus ir patirti mažiau nuostolių ne sezono metu. Beje, visuomet ieškoma būtų ir naujoms rinkoms užimti.

Į ką atkreipti dėmesį?

Trečiųjų šalių logistika gali tapti puikia išeitimi tiek dideliems, tiek smulkiems verslams. Tačiau tam, kad bendradarbiavimas būtų sėkmingas ir pasijustų visos 3PL kuriamos naudos, svarbu pasirinkti tinkamus partnerius. Tad į ką būtina atkreipti dėmesį, nusprendus pradėti naudotis 3PL paslaugomis?

Verslo dydis

Įvertinkite valdomos įmonės veiklos apimtis, resursus, atsargas ir galimybes. Pasirinkite tokį 3PL partnerį, kuris galėtų susitvarkyti tiek su dabartinėmis jūsų verslo apimtimis, tiek įvykus augimui bei procesų kiekiui padaugėjus ar sumažėjus.

Rezultatai

Įvertinkite būsimų partnerių iki šiol pasiektus rezultatus. Svarbu ne tik tai, su kokiomis įmonėmis yra dirbta, kokie jų atsiliepimai, bet ir kokį santykį 3PL paslaugas teikiantys atstovai turi su savo klientais. Itin vertingos ilgalaikės partnerystės. Iš to galima spręsti, kad įmonė su klientais palaiko teigiamus ir abipusiai naudingus ryšius.

Technologijos

Atkreipkite dėmesį, kokias technologijas ir sistemas naudoja būsimi partneriai. Siekiant sklandaus bendradarbiavimo, svarbu iš anksto užsitikrinti, kad 3PL technologijos būtų suderinamos su jūsų šiuo metu vykdomomis verslo operacijomis.

Užsakymo Nr. KMC210033

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: