įmonių katalogai
referenceforbusiness.com archyvo nuotr.

Verslo informacijos paieška visada buvo ir bus vienas iš svarbiausių informacinio verslo dalių. Kas siuva batus, kur galima įsigyti spausdintuvą, kas kapoja malkas? Į šiuos klausimus gali atsakyti visagalis Googlas gana netiksliai, arba įmonių katalogai.

Įmonių katalogas paprastai gauna visą reikalingą informaciją iš VĮ „Registrų centras“. Kas tai per įmonė, kuo užsiima, kas jai vadovauja. Toliau jau pačių įmonės vadovų reikalas užpildyti svarbiausią informaciją – įmonės veiklos sritis ir kontaktinius duomenis. Deja, jie tai daro gana vangiai. Ir pralaimi… Pralaimi konkurencinėje kovoje, nes žmonės nori kaip įmanoma daugiau žinoti apie įmonę ir jos veiklą iš objektyvaus šaltinio, todėl renkasi tuos, kas apie save prisistato tinkamai.

Verslo katalogai dabar – ne tik įmonės pavadinimas ir adresas, bet daug daugiau.

Įmonių katalogai siekia kuo išsamesnių aprašymų apie įmonę. Tai gerai ne tik lankytojams, bet ir jiems patiems. Dažnai įmonės aprašymas kataloge Google paieškoje atsiranda aukščiau, nei pačios įmonės puslapis. Tai didelis pliusas, nes tada didėja lankomumas, daugėja pajamos iš reklamos.

Tokie katalogas, kaip geltoni.lt, dirba smarkiai, kad būtų randamas paieškoje, nes toks jų verslas. Be to auginama reputacija, kad žmogus pasitikėtų skelbiama informacija. Prisiminkite senesnius katalogus – storas knygas geltonais puslapiais. Jos informaciją keisdavo kas metai, tai kaip jos tikrumu galima pasitikėti? Dabar viskas kitaip ir katalogais pasitikima.

Viena iš naujausių katalogų paslaugų – specialūs pasiūlymai. Įmonės dažniausiai nemokamai gali skelbti savo reklamines akcijas, specialius pasiūlymus ir kitokias naujienas. Tai labai patogus informavimo šaltinis, juo labiau, kad ši informacija internete lieka visam laikui. Tiesa, čia gali būti ir neigiamų dalykų, nes įmonės reklamas kuria pačios, tad gali pasitaikyti klaidų, tekstai ne pakankamai gerai suformatuoti ir pritaikyti išrankaus kliento akiai. Taip galima susigadinti reputaciją, o ne ją pasitaisyti. Kitas dalykas – pasenusi informacija. Čia apskritai yra viso interneto problema – kaip atskirti, kad informacija buvo įdėta ir kaip žinoti, kad akcija dar nepasibaigusi ir aktuali tai minutei, kai yra skaitoma? Deja tai turėsime išmokti daryti patys, nes sveikas protas yra geriausia priemonė nuo apgavysčių ir nesusikalbėjimų.

Įmonių katalogai pradeda rašyti tinklaraščius. Dažniausiai tai klientų pateikta informacija su lengvu reklaminiu skoniu, tačiau tarp jų yra tai, kas iš tikrųjų naudinga. Taip verslo katalogai tampa savotiškais interneto leidiniais, kuriuose reikia gerokai pasikapstyti, kol atrandi gerą ir patikimą informaciją. Tokių katalogų yra nedaug, bet jų pastangos – akivaizdžios. Ten dirba daug žmonių, kurie supranta, kad turinys internete – svarbiausia prekė.

Kol kas interneto katalogai yra nemokami, tačiau jie pradeda matyti mokamų paslaugų naudą. Pagrindinė mokama paslauga – savo skelbimo iškėlimas ir rodymas kuo daugiau žmonių. Tai tradicinis uždarbio modulis, kuris atėjo iš tų laikų, kai buvo spausdinamos geltonos knygos. Kitas uždarbio būdas – vaizdinė ir kontekstinė reklama (AdWords). Kuo daugiau lankytojų, tuo daugiau reklamos peržiūrima. Daugiau reikšmingų uždarbio būdų jie retai kada randa.

Ko dar trūksta? Lietuva – nedidelis kraštas, tačiau čia kai ko trūksta. Labai trūksta specializuotų ir nišinių katalogų. Pavyzdžiui, gėlių augintojų katalogas, gyvūnų priežiūros katalogas, kuriame reklamuotųsi visos prieglaudos, veisėjai, maisto tiekėjai ir t.t. Tokių nišų yra labai daug ir jas susisteminus galima pasiekti itin gerų rezultatų. Pradžia padaryta, tokių jau atsiranda, bet kol kas jie nėra reikšmingi ir žymūs.

Interneto katalogai dar turi kur tobulėti. Pamatysite tai netolimoje ateityje…

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: