Mantvidas Žalėnas / Oragnizatorių archyvo nuotr.

Nepaisant nuolatinės emigracijos ir brangstančių kino teatrų bilietų, kino lankomumas ir kino reklama nuolat auga – 2017-aisiais pasiekė naujas aukštumas. „Kantar TNS“ duomenimis, pernai kino teatruose buvo parodyta 581 tūkstantis reklaminių klipų – tai yra 34,2% daugiau nei 2016-aisiais. Taip pat prognozuojama, jog kino reklama augs ir šiemet.

Bendrai žiniasklaidos reklamos apimtys visuose kanaluose, lyginant 2017 ir 2016 metų sausio-gruodžio mėn. duomenis, augo tik 2,5 proc.

„Tikiu, kad kino reklama ne veltui yra pernai sparčiausiai augęs reklamos kanalas. Kino teatras suteikia didžiulį ekraną, garso kokybę ir žiūrovo susikoncentravimą. Tiek Lietuvos, tiek užsienio tyrimai rodo, kad skyrus bent 5% bendros reklaminės kampanijos kinui, gaunamas ženkliai didesnis efektas. „Forum Cinemas“ duomenimis, į kiną ateina aukštesnes nei vidutines pajamas uždirbantis miestietis. Tad reklamdaviai aiškiai žino, kokius žmones jų reklama pasieks, tai vadiname aukščiausios kokybės kontaktu“, – komentuoja Mantvidas Žalėnas, kino reklamos agentūros „CinemaAds“ direktorius, kino prodiuseris.

Dažniausiai kino teatruose sukasi telekomunikacijų, automobilių, drabužių ir premium segmento maisto produktus gaminančių kompanijų reklaminiai klipai.

Anot kino reklamos atstovų, matyti tendencija, jog šalyje klientai vis dar atranda kino reklamos kanalų naudą, todėl augimas sustoti neturėtų.

„Prognozuojame, jog šiemet kino reklamos rinka turėtų augti 5-8%. Lietuviškos kino produkcijos vis daugėja ir ji tampa vis kokybiškesnė, tad tai turėtų didinti ir kino žiūrovų kiekį“, – drąsiai prognozuoja „CinemaAds“ direktorius.

Lietuviško kino klestėjimo metas

2017-aisiais kino teatrus aplankė 4,06 mln. žiūrovų – tai yra 11 proc. daugiau nei 2016-aisiais, kai skaičiuojama, jog kinuose apsilankė 3,67 mln. žiūrovų, rodo „Lietuvos kino centro“ duomenys.

„Kino lankomumas daugiausiai augo dėl lietuviško kino suklestėjimo. Jį lėmė pirmiausiai privačios investicijos į kino produkciją. Visame žiūrovų katile, „Lietuvos kino centro“ duomenimis, net 22,2% žiūrovų kine renkasi lietuvišką kiną. Nacionalinė produkcija pritraukia papildomų žiūrovų, kurie atranda kiną kaip pramogą. Tokie skaičiai nepadarytų gėdos ir tokioms senosioms kino Europos šalims kaip Prancūzija, Lenkija, Suomija, nors iki rekordininkės Turkijos (57% žiūrovų renkasi nacionalinį kiną) turime dar vietos augti. Latviai ir estai su 5-6% žvilgčioja į Lietuvą, pramoginis kinas ten dar tik pradeda formuotis“, – komentuoja Gintaras Plytnikas, kino teatrų „Forum Cinemas“ projektų vadovas.

Pernai iš dešimties lankomiausių filmų  šalyje net penki buvo lietuviški: „Trys milijonai eurų“, „Zero 3“, „Emilija iš Laisvės alėjos“, „Kaip susigrąžinti ją per 7 dienas“ ir „Klasės susitikimas: berniukai sugrįžta!“.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: