Organizatorių archyvo nuotr.

Šiuolaikinėje skaitmeninėje eroje reklama internete yra tapusi neatsiejama verslo dalimi. Jei verslas nėra matomas internete, tai reiškia, kad jis neišnaudoja vieno efektyviausių reklamos kanalų ir nepritraukia tiek klientų, kiek galėtų. Todėl nieko nuostabaus, kad vis daugiau verslų siekia perkelti savo veiklą į internetą ir išnaudoti visas jo suteikiamas prekės ženklo žinomumo didinimo galimybes.

Tačiau yra įvairių reklamos internete formų – nuo SEO iki PPC reklamos – todėl natūraliai iškyla klausimas: kaip pasirinkti efektyviausią būdą reklamuotis? Paanalizuokime reklamos internete formas bei kiekvienos jų privalumus ir trūkumus.

1. SEO reklama

SEO (angl. Search Engine Optimization) arba optimizacija paieškos varikliams yra rinkodaros strategija, kurią įgyvendinant siekiama pagerinti svetainės matomumą paieškos rezultatų puslapiuose, iškeliant svetainę į aukštesnes pozicijas. SEO optimizavimas apima įvairių technikų naudojimą, siekiant paieškos varikliui pademonstruoti svetainės kokybę, autoritetą ir gebėjimą patenkinti lankytojų lūkesčius. Be įvairių kitų, SEO reklamos paslaugos gali apimti svetainės auditą, raktinių žodžių tyrimą, turinio optimizavimą, techninę svetainės analizę, atgalinių nuorodų kūrimą bei, žinoma, pilną SEO optimizavimo paslaugų paketą.

Privalumai:

  • Ilgalaikiai rezultatai. Pasiekus aukštas pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose, svetainė gali ilgai išlaikyti lankytojų srautą, nepaisant to, kad už SEO paslaugas bus sumokėta tik vieną kartą.

  • Pasitikėjimas. Natūraliai paieškos variklio rodomi rezultatai dažnai yra vertinami kaip patikimesni nei aukščiau atvaizduojami mokami skelbimai.

Trūkumai:

  • Laiko sąnaudos. Priklausomai nuo raktinių žodžių, konkurencijos ir kitų aplinkybių, SEO rezultatų gali reikėti laukti nuo kelių mėnesių iki metų ar ilgiau.

  • Pastovūs algoritmų pakeitimai. Paieškos variklių algoritmai nuolat keičiasi, todėl būtina juos sekti ir atitinkamai prie jų pritaikyti SEO optimizavimo veiksmus ir bendrą SEO strategiją.

2. Google Ads reklama

Google Ads yra bene populiariausia ir efektyviausia PPC (angl. Pay-Per-Click) reklamos forma. Tokia reklama leidžia rodyti skelbimus Google paieškos rezultatų puslapiuose pagal pasirinktus raktinius žodžius. Tai reiškia, kad kai vartotojas ieško tam tikros informacijos, susijusios su jūsų verslu ar pasirinktais raktažodžiais, jūsų reklamos skelbimai gali būti rodomi paieškos rezultatų viršuje, aukščiau pagrindinių rezultatų. Be to, Google Ads reklama suteikia galimybę skelbimus rodyti ir partnerių interneto svetainėse, nes ši platforma įtraukia ir daugybę svetainių, kurių savininkai pasirenka rodyti Google Ads reklamos skelbimus.

Privalumai:

  • Tikslinė auditorija. Reklamos rodymas pagal pasirinktus raktinius žodžius leidžia pasiekti vartotojus, kurie ieško konkretaus produkto, paslaugos ar susijusios informacijos.

  • Mokama už rezultatą. Už reklamą yra mokama tik tada, kai vartotojas paspaudžia ant skelbimo ir apsilanko svetainėje.

  • Greiti rezultatai. Google Ads leidžia greitai pritraukti lankytojus į svetainę, todėl tinka trumpalaikėms kampanijoms ar naujo produkto pristatymui.

Trūkumai:

  • Didelė konkurencija. Kai kuriose nišose konkurencija gali būti išskirtinai didelė, todėl kiekvieno paspaudimo kaina gali būti neoptimaliai didelė.

  • Nuolatinė priežiūros ir optimizavimo būtinybė. Norint pasiekti ir išlaikyti reklamos efektyvumą, būtina nuolat optimizuoti kampanijas.

3. Facebook Ads reklama

Facebook Ads yra didžiausia socialinių tinklų reklamos platforma, kuri leidžia verslui pasiekti tikslinę auditoriją, naudojant detalius demografinius rodiklius, elgsenos duomenis ir kitą informaciją. Ši reklamos forma suteikia galimybę kurti įvairių formatų skelbimus, įskaitant vaizdo įrašus, vaizdus, tekstinę reklamą ir kt. Facebook Ads platforma taip pat leidžia reklamuotojams sekti kampanijų našumą realiuoju laiku ir atlikti optimizacijas, siekiant pagerinti rezultatus. Naudojant Facebook Ads, galima pasiekti specifines auditorijas ir sukurti suasmenintas reklamas, kurios padeda padidinti konversijas.

Privalumai:

  • Didelė auditorija. Facebook yra pagrindinis socialinis tinklas Lietuvoje, todėl leidžia pasiekti itin plačią auditoriją. Be to, naudojantis Facebook Ads, reklamas galima rodyti ir Instagram socialiniame tinkle.

  • Tikslingumas. Facebook Ads leidžia labai tiksliai segmentuoti auditoriją pagal amžių, lytį, pomėgius ir kitus kriterijus.

  • Vizualinis turinys. Galimybė skelbimuose naudoti vaizdo įrašus ir kitą vaizdinę medžiagą leidžia lengviau patraukti vartotojų dėmesį.

Trūkumai:

  • Reklamų atmetimas. Vartotojai gali lengvai ignoruoti arba blokuoti reklamas.

  • Sudėtingas naudojimasis. Nors Facebook Ads siūlo daug galimybių kuriant ir optimizuojant reklamą, anksčiau nesusidūrusiems su šia platforma gali būti sudėtinga pilnai išnaudoti jos privalumus.

Tai, visgi, kuri reklamos internete forma yra efektyviausia?

Paprasto atsakymo į šį klausimą nėra, nes reklamos internete bei skaitmeninės rinkodaros paslaugų efektyvumas priklausys nuo konkrečių verslo tikslų, turimo biudžeto ir kitų aplinkybių. Pavyzdžiui, Google Ads ar SEO reklama yra puikus pasirinkimas, jei didelė dalis vartotojų naudojasi Google paieška, kad surastų jūsų siūlomų prekių ar paslaugų. Kuri reklama – Google Ads ar SEO – yra efektyvesnė, priklauso nuo konkurencijos, kuri tiesiogiai įtakoja ir vienos, ir kitos reklamos kainą. Tuo tarpu, Facebook Ads gali būti efektyvi, jei didelė dalis jūsų norimos pritraukti auditorijos naudojasi Facebook ar Instagram socialiniais tinklais.

Tačiau kaip ir bet kokiais kitais rinkodaros klausimais, prieš priimant sprendimą yra būtina atlikti konkrečią rinkos analizę, nuspręsti ar reklamą kursite ir optimizuosite patys ar samdysite rinkodaros specialistą. Tuomet, atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes, būtina apskaičiuoti galimą reklamos atsiperkamumą ir pasirinktą tą reklamos formą, kuri siūlo didžiausią potencialią grąžą.

Partnerio turinys

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: