Kaunas.lt arch. nuotr.

Šį trečiadienį Kauno miesto taryba spręs, ar viešojo transporto stotelių stoginių įrengimą ir priežiūrą organizuoti koncesijos būdu. Būtent tokį sprendimą siūlo analizę atlikę specialistai.

Viešojo transporto stotelėse laukiantiems keleiviams skirtas stogines įrengė ir šiuo metu prižiūri dvi reklamos paslaugomis užsiimančios bendrovės „JCDecaux Lietuva” ir „Lagunta”. Kauno miesto savivaldybė atkreipia dėmesį, kad ne visos stotelių stoginės tvarkingos ir tinkamai prižiūrimos. Ši problema buvo iškelta ir miesto tarybos kolegijos posėdžio metu.

„Per kelerius metus stoginės pasidarė apšiurusios. Dėl blogos stoginių priežiūros norime nutraukti sutartį su bendrove „Lagunta”, o sutartis su kita bendrove baigiasi 2014 metų pradžioje. Dabar tinkamas laikas peržiūrėti sutartis ir atnaujinti visas stotelių stogines mieste”, – pasakojo Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Pasikeitus viešųjų pirkimų konkursų procedūroms, siūloma stoginių įrengimą ir priežiūrą organizuoti koncesijos būdu. Pasak Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo P. Kero, kita priežastis, kodėl atsisakyta viešųjų pirkimų, yra tai, kad sutartis su operatoriumi sudaroma trejiems metams, o savo lėšas investuojančiai bendrovei tai per trumpas laikas.

„Per dešimt metų stoginės susidėvi, jų vertė labai sumažėja, todėl kito koncesijos konkurso laimėtojas galės jas išmontuoti ir įrengti naujas”, – pasakojo P. Keras.

Kauno miesto savivaldybės administracijos užsakymu UAB „EIP Kaunas” parengė Kauno miesto viešojo transporto stoginių įrengimo ir priežiūros koncesijos būdu projekto galimybių studiją. Joje analizuojamos galimos viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimo formos bei jų taikymo galimybės. Specialistų išvadose teigiama, kad tinkamiausia ir savivaldybės atžvilgiu priimtiniausia projekto įgyvendinimo alternatyva yra viešojo transporto stotelių stoginių įrengimo bei priežiūros paslaugų koncesija.

Koncesijos konkursas leistų savivaldybei privačiomis investicijomis užtikrinti reikalingų stoginių įrengimą bei priežiūrą ir beveik visą su projekto įgyvendinimo susijusią riziką perduoti koncesininkui.

Įgyvendindamas projektą koncesininkas įsipareigotų įrengti stogines viešojo transporto stotelės ir būtų atsakingas už jų priežiūrą bei eksploataciją. Įrengęs stogines koncesininkas galės nuomoti jose esantį reklaminį plotą ir uždirbti papildomų pajamų.

„Esame pateikę galimybių studiją ir investicinį projektą Finansų ministerijai, kuri jam jau pritarė. Kai miesto taryba pritars koncesijos konkursui, bus sudaryta darbo grupė, kuri parengs konkurso sąlygas. Savivaldybės kontrolieriui pateikus išvadas apie parengtas sąlygas, galutinį sprendimą priims miesto taryba”, – teigė P. Keras.

Savivaldybės užsakytoje studijoje buvo atliktas viešojo sektoriaus palyginimo modelis, kurį rengiant nagrinėtos dvi alternatyvos: 1. Savivaldybės administracija savo lėšomis įrengia stogines ir jas nuomoja privatiems juridiniams asmenims, 2. projektą įgyvendina koncesininkas.

Specialistų skaičiavimu, savivaldybei pačiai investuoti į viešojo transporto stotelių stoginių įrengimą finansiškai yra nenaudinga. Per projekto laikotarpį ji prarastų apie 495 tūkst. Lt. Atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad projekto pradžioje savivaldybei tektų investuoti apie 4,7 mln. Lt.

Šis tekstas – kaunas.lt nuosavybė. Kopijuoti ir platinti kaunas.lt skelbiamą informaciją be autorių sutikimo draudžiama!

 
Naujienos iš interneto

Sponsored video

Taip pat skaitykite: