pranoistorijos.blogspot.lt archyvo nuotr.

Ateina toks laikas, kai vyras pažiūri į tolį, pakyla ir išeina iš namų – palikęs žmoną ir vaikus. Taip reikia. Jį šaukia tolimi kraštai ir nuotykiai.

2016-aisiais per velykas išėjome su Šarūnu parūkyti. Tas sako:

-Važiuosiu į ralį, į Meksiką…

Pasiklausiau ir neptikėjau – juokauja. Jis. Į ralį. Absurdas. Tačiau minutę pagalvojau ir pagalvojau… “O kodėl gi ne?”

-Tik tu kol kas niekam nesakyk. Niekas dar nežino.

-O kas komandoje?

-Toks Šaras ir dar vienas bičas, kurio nepažįstu, – atsakė man Šaras traukdamas dūmą.

Va, taip prasideda didieji nuotykiai!

Kas nėra matęs tos senos geros prancūzų komedijos “Didžiosios lentynės” (1965m.). Man visiškai nusispjaut, jog jūs nematėt to filmo. Seniena, bet geras – kaip ten žmonės lenktyniavo, su kokiais automobiliais! Kiek ten visokios intrigos! Tas filmas tikrai atspindėjo tą tikrą romantinę lenktynių dvasią, kai važiuoja kas nori, su kuo nori, kaip nori ir nėra jokios pagalbos kelyje. Gali būti, jog tas filmas galėjo galėjo įkvėpti galėjo įkvėpti Dakaro ralio tėvus. Juk visi jie buvo prancūzai. Tačiau sako, jog neįkvėpė. 1977 m. Abidžanas–Nica ralyje dalyvavęs Thierry Sabine pasiklydo Tenerės dykumoje ir jam tas įvykis paliko neišdildomą įspūdį. Tada esą jis pamanęs, jog ralis per dykumas labai puiki idėja. Šarūnai, kokios tau šaus naujos idėjos po Baja4000?

O dabartinis dakaras pietų Amerikoje nėra tikrasis dakaras, nors jis pašėlusiai įdomus, pašėlusiai pavojingas, pašėlusiai atšiaurus.

2_sharai

Tačiau legendinis Dakaro ralis Afrikoje paliko savo dvasinę įpėdinę – Budapešto-Bamako ralį. Jis prasideda ne Paryžiuje, bet savo vairavimu yra toks pat liepsningas ir pilnas nuotykių kaip Dakaras. Išlaidos mažesnės, bet kalbama, jog patirties ir nuotykių patirsi ne mažiau. Ir guzą parsiveši, ir dantys barškės dardant Maroko keliais.
Niekas nežino?! Niekas negirdėjo?! Nes per teliką nerodė – o juk vengrai kas antri metai organizuoja pilną nuotykių labdaros ralį Budapeštas-Bamako. Jis skirtas tiems, kurie svajoja apie Dakaro, Afrikos, Sacharos purvinus, dulkėtus kelius ir bekeles. Startuojama Budapešte ir per Austriją, Italiją, Prancūziją, Mauritaniją, Malį iki Bamako.
Tas ralis jau gyvuoja 11 metų ir įgijo tarptautinį pripažinimą. Tačiau tarpuose tarp ralių, organizatoriams niežti nagai, ragai ir kitokie galai, o nuotykių ieškotojams norisi kur nors nuvažiuoti – ką norsa patirti.

Tad tarpiniais metais Budapešto-Bamako dvasia perkeliama į kitas planetos vietas. 2017 off-road chaosas sausio 13-ąją prasidės Meksikoje, nuostabaus grožio Baja pusiasalyje. Tik nepagalvokite, jog ralis Baja 4000 kaip nors siejasi su Lietuvos tragiškais įvykiais, sausio 13-osios minėjimu ir tėčio kalba iš balkono Vilniuje. Ne, tai tiesiog atsitiktinis sutapimas. Toks pat atsitiktinis sutapimas yra ir tai, jog ralyje mažų mažiausiai dalyvaus 3 lietuvių ekipažai. Ne, ne.. tie vyrai neišvyko kaip nors įamžinti sausio 13-osios. Jūs ir vėl suklydote. Tik maratonininkai lakstys po Vilnių, o tie vyrai išlėkė patirti paties svarbiausio gyvenime nuotykio: 47-u numeriu pažymėtas CRAZY HOP ekipažas -Šarūnas Dainauskas, Šarūnas Stumbrys ir Vadim Cecevatov; 108-uoju numeriu RIDE Lt ir KAUNAS RACING. Daugiau lietuviškų komandų nepastebėjau.

dykuma

Startas bus Los Andžele, iš Holivudo, iš žvaigždžių alėjos – iš tos vietos, kur visokie aktoriukai ant šaligatvio įamžinti. Na, beveik taip pat kaip Nidoje ar Kaune prie Mac’Ddrive.

Pradžioje pašėlę ralistai skuos legendinio Route 66 atkarpa iki Joshua Tree National Park, Palm Springs – kitaip sakant ties Radiotaroškėmis (aliuzija į animacinį filmuką) pasuks link Salton jūros ir hipių anklavo – Slab miesto. O jau toliau Meksikos siena ties Mexicali. O jau tokliau mergos, papai, barai, narkotikai… Koks vyras nesvajoja apie Meksiką! Ne, iš tiesų bus ne taip… lenktyninkai susidurs su sausų druskų laukais, smėlio kopomis, uolėtais žvyrkeliais, sutrūkusiu asfaltu, dumblo pasalomis ir kietais paplūdimio keliais.
Naktis leis mistiniuose kanjonuose šalia karštų šaltinių. Užsidirbs ne vieną gumbą klaidžiodami dykumos paplūdimio bekele ir susiplėšys ne vienas kelnaites besibraudami per kaktusų miškus. Kaktusų bus.

Baja 4000 – minimalios pagalbos ralis. Nebus nei gelbėjimo sunkvežimių, nei medicinos sraigtasparnių, anei kelionių gido. Lenktyninkai turės pasikliauti savo patirtimi, savo nuojautomis, o iš bėdų kapstytis kaip kas išmasnys, pagal savo išradingumo lygį.

Cabo San Luce drąsūs vyrai ir moterys turės vieną dieną poilsio ir galės pasimėgauti paplūdimiu, galnet pamatyti pilkąjį banginį…

Baja 4000 – atviras ralis “anyone by anything” – bet kam iš bet kur su bet kuo: motociklais, automobiliais, sunkvežimiais ir šiaip judančiomis transporto priemonėmis. Čia bus trys lenktyninkų kategorijos: lenktyninkai, tursitai ir “atsipūtę”, pagauti tos didžiųjų lenktynių dvasios. Pastarieji važiuos su kuo norės, nors ir su jachtomis ant ratų. Svarbiausia dvasia. “Lenktyninkų” ir “turistų” kategorijoms maršrutas bus tas pats.

Taigi! Startas Los Andžele 2017 sausio 13-ąją! Čia pajudės 120 ekipažų.
47-asis ekipažas šiuo metu,kai rašau šią istoriją kažkur virš Alanto. Sako – duoda išgert. Nuotykiai jau prasideda. Vokietukai oro uoste ne tuos įsodinimo vartus nurodė – vyrai būtų nuskridę ne į Los Andželą, o į Majamį. Irgi neblogai. Manau, Majamyje irgi yra kas veikti. Tuoj VIENA VIENO VYRO žmona TUOS vyrus per atstumą suorientavo – štai koks didis daiktas yra technologijos. Štai kokia didi yra MOTERIS. Moteris namie, Kaune ir vaikus prižiūri, ir vyrą seka, kad šis vokiečių aerouoste nenuklystų, ir dar ekipažo šturmane pabūtų…

Ne, sakė nebus šturmane. Tegu vyrai patys Amerikoje klaidžioja. O veikti bus ką.

zemelapis_trasos

sausio 13d. – Los Angeles-Guadalupe kanjonas – 800km (apšilimas, nebus skiriama jokių taškų)

sausio 14d. – Guadalupe Canyon-Bahia De Los Angeles – 615km

sausio 15d. – Bahia De LA-Sierra De San Francisco – 277km

sausio 16d. – Sierra De SF- Mission San Luis Gonzaga – 550 km

sausio 17d. – Mission SLG – Cabo San Lucas – 455 km

sausio 18d. – Cabo San Lucas – San Juanico – 447 km

sausio 19d. – San Juanico – Guerrero Negro – 542 km

sausio 20d. – Guerrero Negro – Catavina – 269 km

sausio 21d. – Catavina – Ensenada – 480 km

sausio 22d. – Ensenada- Los Angeles – 332 km

Iš viso teks įveikti 4753 km. Kažkam gali ir nepasisekti, gali ir nesugrįžti į Los Andželą. pritrūks kuro, pasiklys – jų problemos. Subyrės automobilis – ekipažo problemos. Ir tuomet skambina į namus žmonai: “Paprašyk Petro, kad atvažiuotų partempti!”

Lengva nebus – nuolat keisis kelio danga, kelias apskritai gali dingti, neprognozuojamai subjurti oras, o organizatorių nurodyti atstumai tik apytikriai. Ir nežinia ar pakeliui bus kur pasikrauti mobilų, ar veiks internetas, ar bus degalinėse kuro, ar apskritai bus galima rasti tą degalinę. Bet užtat…

Unikalūs ir siurrealistiniai peizažai Mojave aukštos dykumoje… augmenija… atpirks visas kančias… kaktusai…

pranoistorijos.blogspot.lt

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: