Baltarusijos valstybinei kompanijai “Belaruskalij” ir didžiausiai kalio trąšų gamintojai pasaulyje Rusijos “Uralkalij” liepos pabaigoje išardžius 8 metus gyvavusį eksporto kartelį, valstybės valdomi “Lietuvos geležinkeliai” svarsto, kaip kompensuoti krovinių praradimus.
“Lietuvos geležinkelių”vadovas Stasys Dailydka dienraščiui “Verslo žinios”sakė, jog krovos mastai nuo bendrovės daug nepriklauso. Pasak jo, mažėjant baltarusiškų krovinių, ieškoma srautų, kurie bent iš dalies galėtų kompensuoti praradimus: neseniai pasirašyti
Baltarusiškų trąšų trūkumas jaučiamas ir Klaipėdos uoste.
“Procesas, vykstantis dėl trąšų, be abejo, turi įtakos, nes pagrindinis krovinių srautas ėjo per Klaipėdos uostą, tai neigiamai veikia uosto krovos rezultatus, bet Lietuva ar Lietuvoje dirbantys ūkio subjektai mažai ką gali pakeisti. Kiek turime duomenų, padėtis turėtų gerėti ir keistis spalį”, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.